Miksi joidenkin mielestä ei saisi saada lapsia uuden puolison kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsensa äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lapsensa äiti

Vieras
Tarkoitan siis, että on entuudestaan lapsi/a. Enkä nyt tarkoita, että ei omalle kohdalle haluttaisi tuota vaan täältä on saanut lukea, että miksi pitää uuden miehen kanssa tehdä lapsi, eikö voi vain nauttia siitä mitä jo on, entisen suhteen lapset kärsii jne.

Itsellä on 10-vuotias lapsi enkä todellakaan ajattele vielä vähän yli 30-vuotiaana, että hän jää ainoaksi lapsekseni. Jos puolison löydän, niin kyllä mä ainakin yhden lapsen vielä haluan. Se ei kuitenkaan vähennä mitenkään rakkautta jo olemassa olevaa lasta kohtaan, en voisi koskaa kuvitella hylkääväni omaa lasta "uuden perheen" takia koska lapsihan on osa sitä perhettä.

Eikä tässä nyt ole kyse siitä, että tehdään lapsia parin kuukauden seurustelun jälkeen joka seurustelukumppanin kanssa ja lapsia on tyyliin neljälle eri miehelle.

No en kyllä ole huomannut kenenkään asiaa ihmetelleen. Itselle se oli "kova pala", että on lapsia kahden eri miehen kanssa. Enkä edes tiedä miksi.

Mulla on yksi lapsi edellisestä suhteesta ja kaksi nykyisestä. Kaikkia rakastan yhtälaisesti ja nykyinen mieskin kokee mun lapsen edellistä liitos kuin omanaan.

Jokainen nyt voi paheksua ihan sitä mitä haluaa. Eronneenhan pitäisi tajuta viettää loppuelämänsä katumusharjoituksia viettäen ja miettien sitä mikä meni pieleen, uusi puoliso ja lapset ovat syntiä :rolleyes:

Minä en jaksa uskoa että uuden puolison kanssa lapsen tekemisestä automaattisesti kärsii kukaan. Kuten sinullakin, se ainoa lapsi saattaa olla ikionnellinen kun saa sisaruksen.

Ei minusta ole mitään outoa siinä, jos lapsia on kahdelle miehelle. (Minulla on vain yhdelle.)

Siinä on sensijaan paljonkin outoa, jos lapsia on kolmelle tai useammalle miehelle JA LISÄKSI jokainen raskautuminen on tapahtunut heti melkein uuden miehen tapaamisen jälkeen. Tulee helposti ajatus, että uusi mies pyritään sitouttamaan lapsen kautta - lapsi siis ei näytä itsetarkoitukselta, vaan miehen pitäminen on pohjimmainen tarkoitus. Lisäksi minusta on outoa, jos monta kertaa eronnut on aina vaan yhtä sinisilmäinen. Luonnollista olisi, että lasten tekoa toisen tai kolmannen miehen kanssa harkittaisiin moninverroin pitempään ja huolellisemmin kuin lasten tekemistä ensimmäisen miehen kanssa, koska jo kertaalleen on nähty, ettei kaikki välttämättä mene kuin Strömsössä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mitä se kellekään kuuluu, monelleko miehelle on tehnyt lapsia? Kyllähän se tietenkin silmään pistää, jos vaikka porukkaa alkaa olla neljälle eri äijälle. Ja joskus jos on syntynyt vaikka kolme tosi lähekkäin kaikki eri isille, niin kyllähän se ihmetyttää, miten joku on ehtinyt olla niin reipasotteinen ja nopea. Mutta ei se silti kuulu kellekään.

Mulla on tenavat vain yhdestä avioliitosta eikä toista näköpiirissä. Mulle on käynyt ainakin viisi kertaa siten, että ihan asiallisen näköinen ja täyspäiseltä vaikuttava ihminen tulee kysymään, onko nuo kaikki lapset samalle isälle. Eikä kyse ole nyt siitä, että lapseni olisivat keskenään aivan erinäköisiä. Musta toikin on tosi outoa tai sitten nykyaikana on vain sosiaalisesti sopivaa tulla esittämään tuollaisia kysymyksiä.

Siis ihan kamalaa! Mun miehellä on lapsia kahden (2) naisen kanssa! ;) Mun ja ex-vaimonsa. Mua se ei oo oikeesti koskaan haitannu, mutta sillon, kun ensimmäinen yhteinen lapsemme syntyi, useampikin tuli kyselemään, että mitenkäs se Pera (nimi muutettu...) asiaan suhtautuu ja entäs sitten sen äiti. Mitäs siihen sitte muuta voit vastata, että miten se kuuluu 11 vuotiaalle, jos vanhemmat vielä lisääntyy ja varsinkin miten se exän elämää liikuttaa, varsinkin kun itselläänkin oli jo 2 lasta uuden miehen kanssa siihen mennessä, kun meidän ensimmäinen oli tulossa.

Kummasti ihmisillä riittää aikaa pohtia toisten perhekuvioita, vaikka itselläänkin saataisi olla jotain "pielessä" :)

[QUOTE="vieras";26295925]Miten uusi mies kohtelee sinun lastasi? Ei kyse ole vain sinun rakkaudestasi omaa lastasi kohtaan.[/QUOTE]
Tuo on täysin totta.

Lähipiirissä on erittäin onnistuneita esimerkkejä tästä, mutta ikävä kyllä myös pari todella epäonnistunutta esimerkkiä. Ja kynnys eroamiseen on ilmeisesti toisella kierroksella korkeampi, kun naiset sietää sitä, että uusi mies kohtelee ekan liiton lasta kuin paskakikkaretta.

[QUOTE="vierailija";26296039]
Kummasti ihmisillä riittää aikaa pohtia toisten perhekuvioita, vaikka itselläänkin saataisi olla jotain "pielessä" :)[/QUOTE]

Noissa tapauksissa on sellainen entä jos -vaihtoehto takaraivossa kummittelemassa. Minä ainakin vaistomaisesti mietin aina, että voisinko missään tilanteessa toimia samalla tavalla ja jos en voisi, niin miksi en.

Tuo on täysin totta.

Lähipiirissä on erittäin onnistuneita esimerkkejä tästä, mutta ikävä kyllä myös pari todella epäonnistunutta esimerkkiä. Ja kynnys eroamiseen on ilmeisesti toisella kierroksella korkeampi, kun naiset sietää sitä, että uusi mies kohtelee ekan liiton lasta kuin paskakikkaretta.

Jos mulla olisi mies joka kohtelee mun lasta huonosti, niin se olisi kengänkuva äijän perseeseen. Sen tekisin jo alussa selväksi, että mun lasta ei kohdella huonosti ja hän on aina tärkeä mulle.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="a p";26296248]Jos mulla olisi mies joka kohtelee mun lasta huonosti, niin se olisi kengänkuva äijän perseeseen. Sen tekisin jo alussa selväksi, että mun lasta ei kohdella huonosti ja hän on aina tärkeä mulle.[/QUOTE]

näin on..itselläni siis edellisestä liitosta 12 v tyttö ja kun aloin tapailemaan nykyistä miestäni,niin tein kyllä selväksi,että mulla on tytär ( joka tulee kaupanpäällisenä,jos mun kanssa on ) ja kukaan mies ei tule olemaan etusijalla..

Lasten kannalta on aina ikävää, että saman katon alla on eri isistä ja eri äideistä kasvaneita. Ainakin silloin kun kulkevat ties milloin toisissa kodeissaan. Aikuisten pitäisi vähän miettiä onko järkevää laittaa lapsia monien eri tyyppien kanssa.

[QUOTE="a p";26296248]Jos mulla olisi mies joka kohtelee mun lasta huonosti, niin se olisi kengänkuva äijän perseeseen. Sen tekisin jo alussa selväksi, että mun lasta ei kohdella huonosti ja hän on aina tärkeä mulle.[/QUOTE]
Niin sen kuuluisi olla. Aina. Oli se mies sitten lapsen isä, äidin uusi mies, tai kuka tahansa muu.

No ei siinä vaihees hirveesti ihmetytä jos on 2 eri isää lapsilla, mutta kun mulla on yks tuttu jolla on 5 lasta 4 eri isän kanssa ja nyt mun yks kaukainen sukulainen odottaa 6. lastaan ja kaikilla eri isä. Ei tän nykyisenkään kanssa ole ollut muutamaa kuukautta pitempään ku suunnitellusti tuli raskaaksi. Ja molemmat tapaukset sellasia ettei lapsista oo huolehdittu. Eka on (ollu) alkoholisti ja kaks ensimmöistä lasta huostaanotettu isälle ja tämä jälkimmäinenkin tapaus on välillä ollut lastensuojelun asiakkaana yms...

Yhteistyössä