Miksi isällä on "aina oikeus" lähteä juhlimaan, äidillä ei?

Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Ai on vai ? :eek:
No kun tuntuu että "kaikkien" miehet ovat vaan ryyppäämässä ja äidit "joutuvat" olemaan kotona, vaikka hekin haluaisivat tuulettua... :whistle:
No, ei meillä ainakaan... Meillä mieskin "joutuu" olemaan kotona kun meikä viilettää baanalla. B)
Niin kuin tuohon ylemmäs jo kirjoitinkin, niin ei meilläkään noin ole, mutta ainakin täällä palstalla se usein tuntuu menevän niin...

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
niinpä!
tai paremminkin et miks isien/miesten ei tarvii ku ilmottaa et meen muuten nyt,mut äidin/naisen pitää suunnitella kaikki ainaki kahta viikkoo etukäteen :kieh:
eniten ajasta ennen lasta kaipaan niitä extemporelähtöjä ja ottaa niin kupoliin katsella kuinka mies mun nenäni edessä harrastaa niitä koko ajan |O :ashamed:
miksi katselet moista? Mä en suostuisi...
noniinno,ei ne asiat oo todellisuudessa sellasia mitä täällä käsittää.. siis asioissa on paljon muutakin,mut ymmärrän et munkin kirjotuksista saa sen kuvan et mun mies polkee mua ihan kynnysmattona,mut ei se niin ole..
No myönnän, mulla iankin tullut sellainen käsitys, että olet täysin miehen tossun alla ja sinun puolellasi ovat minun sympatiat =)
mä tiedän sen,koska yks mun kaveri kirjottelee tääl (tuntee myös mun miehen) ja on sanonut et mun jutuista saa ihan eri kuvan ku mitä todellisuus on.. mut ei sitä ite tajua kun se kokonaisuus on kuitenkin itsellä tiedossa,niin ei osaa kirjottaa niin kattavasti et se kaikille avautuis... en osaa selittää :ashamed:
Juu ymmärrän ton sun pointtis, mut on kyllä ikävää (siis ajattelisin sun kannalta) että ihmisillä on tietty kuva susta ja sun miehestä :/ Ja moni varmaan sun kirjoittelujen jälkeen ihmettelee, että miten voit vielä kehua miestäsi...
niin,on se kyllä oikeesti toisinaan tosi turhauttavaa kun mut on ymmärretty niiiin väärin et meinaa itku tulla kun joku heittää jonkun älyttömän kommentin :ashamed: mut tää on onneks vaan virtuaalimaailma ja kaikki mulle/meille tärkeät ihmiset tietää asioiden todellisen laidan :)
tää palsta on mulle eniten purkautumispaikka ja kirjottelen usein hirveissä tunnekuohuissa ja sillon se teksti on vieläki sekavampaa eikä puoliakaan tarkota enää minuutin päästä :ashamed:

mellan
tänään kävin kaverin kanssa elokuvissa, niin mies kysyi miks en sitä pyytäny mukaan. Mies käykin vaan noin seitsemänä päivänä viikossa kavereittensa luona, minä saan käydä ehkä kerran vuoteen ja sit vielä suuttuu kun lähen. Toinen mistä suuttui oli se kun ostin tänään ittelleni kaikkea kivaa. Aika ristiriitaisia ajatuksia miehellä, kun sanoo,että saan ostaa ihan mitä vaan, kunhan ostan omilla rahoilla ja sit suuttuu kun ostan itelleni, enkä hänelle

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Jos haluaa sellaisessa parisuhteessa elää missä muka vaan mies saa tehdä tiettyjä asioita niin siitä vaan, mä en henk.koht. moista menoo kattelis.
näin.meilllä ei ainakaan oo itsestään selvyys että mies menee jos joku menee vaan asioista sovitaan yhessä. useimiten yhes mennään mutta kyllä ihan erillääkin välillä

ja siis kaikeen mikä lapsiin liittyy niin toinen tekee. ei mikään oletus että mä aina laittaisin iltapalan tai jotain vaan se tekee ketä jaksaa/viitsii
Näin myös meillä, me osaamme kyllä kummatkin hoitaa ja kasvattaa tota muksua, se on kyllä meillä ihan itsestäänselvä asia.

:) :)

Alkuperäinen kirjoittaja mellan:
tänään kävin kaverin kanssa elokuvissa, niin mies kysyi miks en sitä pyytäny mukaan. Mies käykin vaan noin seitsemänä päivänä viikossa kavereittensa luona, minä saan käydä ehkä kerran vuoteen ja sit vielä suuttuu kun lähen. Toinen mistä suuttui oli se kun ostin tänään ittelleni kaikkea kivaa. Aika ristiriitaisia ajatuksia miehellä, kun sanoo,että saan ostaa ihan mitä vaan, kunhan ostan omilla rahoilla ja sit suuttuu kun ostan itelleni, enkä hänelle
:/

vieras
Ai että on kypsää sakkia! Kummalla on oikeus lähteä kapakkaan. Miksei kysytä, kummalla on oikeus olla kotona omien tekemiensä lasten kanssa? Musta siinä on elämänsisältöä kylliksi, nuorena on saanut juosta tarpeeksi. EI ole mitään vahinkovauvoja tehty.

Naisten on otettava se oikeus itselleen.Miehet tekevät yllättäviä menoja,mikä estää teitä tekemästä?Ymmärrän että on lapset ,ettei voi sen takia,mutta pärjäähän ne toisen osapuolen kanssa (olen huomannut että alkuhankala,mutta asioita oppii)
Tai nostakaa kissa pöydälle (ei hännästä)ja puhukaa,olen aina ollut suora ja tulen olemaankin,ei täällä miehet näe miltä teistä tuntuu!

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Me ei mennä kumpikaan, viihdytään ennemmin kotona. ;)
Tätä peesailen. Ja kyllähän tuo on monienkin parien kohdalla nähty mihin se johtaa, kun eri teillä ravintoloissa kuljetaan, että en näkisi sitä edes oikeutena... Eikä se minusta oikeuta millään tavalla käyttäytymään huonommin toista kohtaan, että sattuu olemaan mies. Miksi miehellä pitäisi olla eri vapauksia kuin naisella? Ja jos on, niin miksi hyväksytte sen? :eek:

ellukka1
enpä ole meidän perheessä koskaan tuollaiseen törmännyt joten en voi sanoa mitään.Kysäsin kuitenkin mieheltä vastaus oli: miksi tuollaista tarvitsee höpöttää,meillä ei koskaa noin tule olemaan,eikä ole ollut.

Niin ja meillä se ukko ei edelleenkään ryyppää humalahakuisesti ;)

niinpä!
tai paremminkin et miks isien/miesten ei tarvii ku ilmottaa et meen muuten nyt,mut äidin/naisen pitää suunnitella kaikki ainaki kahta viikkoo etukäteen :kieh:
eniten ajasta ennen lasta kaipaan niitä extemporelähtöjä ja ottaa niin kupoliin katsella kuinka mies mun nenäni edessä harrastaa niitä koko ajan |O :ashamed:
Mä oon myös huomannut saman kuin kuha, eli yleensä itte pitää pohjustaa se lähtönsä viikkoja aiemmin, mutta mies voi lähteä tuosta noin vain. ja sitten baarissa vielä tuntea syyllisyyttä menostaan, ja seuraavana aamuna herätä samaan aikaan lasten kanssa, mies kun nukkuu puolille päivin oli ollut jossain tai ei.

No joo, eksä täytti aika hyvin nuo tunnusmerkit siis, ja jos kehtasin pyytää joskus vapaata edes kauppareissun ajaksi, sain kuulla olevani itsekäs lehmä. Nykyinen mies ei käy baareissa, noilla mettäreissuillaan kyllä jotka on sikäli helpompi sulattaa, kun yleensä niiltä on myös pakastimen täytettä tuliaisina, vaikka iltasella siellä miestä väkevämpää nautitaankin. Silti aina kismittää se, miten epätasapainossa tämä meidän vapaa-ja ns. työaika on...kun itsellä ei iltasella ole koskaan vapaa-aikaa, vaan ne omat harrastukset on sovitettava jotenkin siihen aikaan kun muksut on hoidossa, jos niitä aikoo harrastaa, ja sitten se on opiskelulta poissa, illat taas on kotitöitä täynnä.

Ja asiaa ei helpota yhtään se, että aika harvassa ne täydelliset miehet, jotka jakaa kotityöt tasan ja vapaa-ajan tasan, on, tuttavapiirissä. Yhtään en tunne/tiedä. Kun eksästä erosin erinäisten syiden tähden, tai valitin väsymystä enne eroa, oma äitinikin vaan totesi ettei se ole mikään ratkaisu, kun "sellaisiahan ne kaikki miehet ovat" :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
niinpä!
Mä oon myös huomannut saman kuin kuha, eli yleensä itte pitää pohjustaa se lähtönsä viikkoja aiemmin, mutta mies voi lähteä tuosta noin vain. ja sitten baarissa vielä tuntea syyllisyyttä menostaan, ja seuraavana aamuna herätä samaan aikaan lasten kanssa, mies kun nukkuu puolille päivin oli ollut jossain tai ei.

No joo, eksä täytti aika hyvin nuo tunnusmerkit siis, ja jos kehtasin pyytää joskus vapaata edes kauppareissun ajaksi, sain kuulla olevani itsekäs lehmä. Nykyinen mies ei käy baareissa, noilla mettäreissuillaan kyllä jotka on sikäli helpompi sulattaa, kun yleensä niiltä on myös pakastimen täytettä tuliaisina, vaikka iltasella siellä miestä väkevämpää nautitaankin. Silti aina kismittää se, miten epätasapainossa tämä meidän vapaa-ja ns. työaika on...kun itsellä ei iltasella ole koskaan vapaa-aikaa, vaan ne omat harrastukset on sovitettava jotenkin siihen aikaan kun muksut on hoidossa, jos niitä aikoo harrastaa, ja sitten se on opiskelulta poissa, illat taas on kotitöitä täynnä.

Ja asiaa ei helpota yhtään se, että aika harvassa ne täydelliset miehet, jotka jakaa kotityöt tasan ja vapaa-ajan tasan, on, tuttavapiirissä. Yhtään en tunne/tiedä. Kun eksästä erosin erinäisten syiden tähden, tai valitin väsymystä enne eroa, oma äitinikin vaan totesi ettei se ole mikään ratkaisu, kun "sellaisiahan ne kaikki miehet ovat" :eek:

Voi että mä tulen vihaiseksi näistä tällaisista! MIKÄ TEITÄ NAISIA VAIVAA?!

Meillä kyllä käydään tasapuolisesti viihteellä. Ja molemmat pystyy tekeen extemporelähtöjä, jos on ilta ettei kumpikaan ole sopinu mitään ja miehellä ei ole töitä, niin jos jompi kumpi päättää lähtä tuulettuun, niin toinen jää sitten muksun kans kotiin.
Mutta näitä extemporelähtöjä ei liiemmin harrasteta.

Yhteistyössä