Miksi imetys sattuu?!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä oon imettäny poikaa nyt 1v2kk, nyt imetyksen aikana tuntuu, kuin joku tökkisi neulalla vasenta rintaa. Mistä voi johtua? Imetys on täyttä tuskaa ja kun poika ei muualta juo, niin on pakko imettää :|

Mulla imetys sattu toooosi pitkään ja kaikki vaan selitti että niin se aluksi aina sattuu. Sitte eksyin sattumalta jollekki nettisivulle jossa kerrottiin että sammas lapsen suusta voi tarttua rintoihin ja tehdä todella kipeetä. Hain lääkäriltä lääkkeet ja kipu loppu kun seinään. Eli mulla kyse oli sammaksesta.

Tuo kipu on tuntunut vasta pari-kolme päivää, ja poika imee aina samalla tavalla, tosin tässä yksi päivä söi hetken seisten, mutta tuskin aiheuttaa noin älytöntä kipua, joka kestää monta päivää.

Sammasta mäkin veikkaisin. Se mulla ainakin vihloi niin että välillä vedet nousi silmiin. Sokeroimaton puolukka tehoaa lievempiin tapauksiin mutta mä sain sekä itselle että vauvan suulle avun vasta Daktarin geelistä. Toivottavasti selviää ja menee ohi pian! :hug:

Meillä tyttö näyttäis aina hitusen muuttavan imutyyliä hampaiden tulon tehdessä kipeää. Siis tuntuu, että ei silloin niinkään aina syö rintaa saadakseen maitoa, vaan saadakseen helpotusta särkyyn. Eikä siis pure, mutta ottaa kiinni sen verran erilailla, että hampaiden tulon aikaan rinnanpäät kipeytyy enemmän ja silloin imettäessä tuntuu välillä kipua. Tytöllä saman verran ikää kuin pojallasi.

Lopetin imetyksen just. POika täyttää huomenna 1v.
Kahteen viikkoon ei oikein suostunut juomaan mitään ja imetin kerran päivässä kunnes vasta kun kunnolla lopetin imetyksen kokonaan eilen niin tänään hieman vastahakoisesti alkanut juomaan kevytmaitoa pullosta (tänään noin 4 dl jo:)
Uskon et jos lopetat imetyksen alkaa juomaan muutakin sitten.

Sammasta ei pojan suussa kyllä näy.
Kipu ei tunnu koko rinnassa, vaan tuossa nännin ympäristössä.
Imetyksen olisin halunnut lopettaa jo aikoja sitten (voisi rauhoittaa öitäkin, poika kun herää vähintään 7 kertaa ottamaan maitoa), mutta poika tuntuu olevan rinnassa niin kiinni, että tarvitsee sitä kaikkeen ja imetänkin monta kymmentä kertaa vuorokaudessa :| Mä en vaan tiedä kuinka tuon vieroituksen aloittaisin, kun en ainakaan halua laittaa kerrasta poikki.

Meillä hampaiden tullessa joskus imuote muuttunut huonommaksi ja imetys tehnyt kipeää. Imetän nyt 1v8kk ikäistä ja tuossa vuoden kieppeillä muistan,e ttä oli pari kertaa kausi kun sattui ja luulen että johtui tosiaan imuotteen huonontumisesta. Silloin tuli hampaita. Meni pian ohi. sammaksesta mulla ei kokemusta, mutta tiedän että voi tarttua rintoihin.

Yhteistyössä