Miksi imetyksestä pitää käyttää yleisesti niin idioottimaisia sanoja kuin "tissittely" ja "otetaas vähän tissiä"?!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No kyllä se ottaa toisilla koville, että jotkut imettää. Toisilla taas ottaa aivan kamalan koville, että kaikki ei imetä. Hankkisitte elämään muutakin sisältöä kuin äitiyden ja lapset.
Juu, me lapsen syöttäjät ollaan vaan kateellisia tissiäipille :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Sivu kommentti asian vierestä.Imettää pysty myös huomaamattomasti niin ettei tarvi mihinkään "nurkkaan" mennä.
Kukin taplaa tyylillään.Toinen menee nurkkaan ja toinen imettää huomaamattomasti julkisella paikalla.
Kolmas Tissittää täpötäydessä kahvipöydässä kun Sakarin alkoi juuri tekemään mieli mamman tissilörpökkää :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Sivu kommentti asian vierestä.Imettää pysty myös huomaamattomasti niin ettei tarvi mihinkään "nurkkaan" mennä.
Kukin taplaa tyylillään.Toinen menee nurkkaan ja toinen imettää huomaamattomasti julkisella paikalla.
Kolmas Tissittää täpötäydessä kahvipöydässä kun Sakarin alkoi juuri tekemään mieli mamman tissilörpökkää :p
Neljäs on samassa kahvipöydässä tandemtissittämässä Reijoa 5kk ja Olgaa 3v :p
 
olen miettinyt täysin samaa asiaa
Täysin samaa mieltä ap:n kanssa!!

Eipä varmaan tunnu oma kroppakaan enää imetyksen jälkeen kovin aistilliselta, jos kokoajan on pitänyt paasata tissille menosta ja tissittelystä. Huh.


Ihan sama on, jos joku toitottaisi wc:hen mennessään "MENEN KAKALLE JA PISSALLE". Joo, selvä on mitä vessassa tehdään, mut onko se pakko vääntää rautalangasta läsnäolijoille aina kun kakkahätä iskee?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Sivu kommentti asian vierestä.Imettää pysty myös huomaamattomasti niin ettei tarvi mihinkään "nurkkaan" mennä.
Kukin taplaa tyylillään.Toinen menee nurkkaan ja toinen imettää huomaamattomasti julkisella paikalla.
Kolmas Tissittää täpötäydessä kahvipöydässä kun Sakarin alkoi juuri tekemään mieli mamman tissilörpökkää :p
Ja neljäs näprää puseron napit auki napaan asti kahvilan penkillä ja pistää 4kk vanhalle Kaapo-vauvalle 20cm pitkän tisukan huuleen. Hellyyttä osoittaakseen myös höpöttelee "mitä äidin tissisuu, voi äidin pientä punaposkista pientä tissin lupsuttajaa niiiin" Sen jälkeen huutelee 2,5 vuotiasta Secilia-taaperoa tissukan juureen paita auki. "tule ottamaan huikat äidin tisusta senkin pieni tissihirmuilija"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kiritär:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Sivu kommentti asian vierestä.Imettää pysty myös huomaamattomasti niin ettei tarvi mihinkään "nurkkaan" mennä.
Kukin taplaa tyylillään.Toinen menee nurkkaan ja toinen imettää huomaamattomasti julkisella paikalla.
Kolmas Tissittää täpötäydessä kahvipöydässä kun Sakarin alkoi juuri tekemään mieli mamman tissilörpökkää :p
Neljäs on samassa kahvipöydässä tandemtissittämässä Reijoa 5kk ja Olgaa 3v :p
Ai meille molemmille tuli tällainen mielikuva tästä neljännestä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiritär:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Sivu kommentti asian vierestä.Imettää pysty myös huomaamattomasti niin ettei tarvi mihinkään "nurkkaan" mennä.
Kukin taplaa tyylillään.Toinen menee nurkkaan ja toinen imettää huomaamattomasti julkisella paikalla.
Kolmas Tissittää täpötäydessä kahvipöydässä kun Sakarin alkoi juuri tekemään mieli mamman tissilörpökkää :p
Neljäs on samassa kahvipöydässä tandemtissittämässä Reijoa 5kk ja Olgaa 3v :p
Ai meille molemmille tuli tällainen mielikuva tästä neljännestä :D
:LOL: Viidennellä on oma sermi mukana, jonka taakse maastoutuu syöttämään vauvaa "x"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja neljäs näprää puseron napit auki napaan asti kahvilan penkillä ja pistää 4kk vanhalle Kaapo-vauvalle 20cm pitkän tisukan huuleen. Hellyyttä osoittaakseen myös höpöttelee "mitä äidin tissisuu, voi äidin pientä punaposkista pientä tissin lupsuttajaa niiiin" Sen jälkeen huutelee 2,5 vuotiasta Secilia-taaperoa tissukan juureen paita auki. "tule ottamaan huikat äidin tisusta senkin pieni tissihirmuilija"
Joo, mutta ota huomioon, että kaikkien äitien Tissit eivät Tissittelystä muuta muotoaan. Päinvastoin. Viiden vuoden Tissittelyn jälkeen ne ovat terhakat kuin TeinienTisut ja kelpaa kirmata oman miehen viereen ilman puristavia rintaliivejä, kun Tissit suorastaan hyökkää terhakuudessaan oman rakkaan Jukan silmille. Ne ovat kokoa 70 G ja niin kiinteät ja isot molluskat edelleen.

Johtuu varmaan siitä viiden vuoden Tissittelystä pikku Juhanan kanssa :heart:
 
ajattelin
Alkuperäinen kirjoittaja sykoloki:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Alkuperäinen kirjoittaja sykoloki:
Täytyy ottaa huomioon, että vaikkakin maito on mauvalle elintärkeää - on hyvin tärkeää myös vauvan imetyksen yhteydessä saama läheisyys. Tuo fyysinen yhteys on myös äidille tärkeä. Siksi tuota voi aivan hyvin kutsua tissittelyksikin.
Oi että tää on kans se viimeinen kortti. Läheisyyttä kun voi antaa muutenkin kun tunkemalla sitä TISSIÄ NAAMAAN.

Oikein säälittää sellaset vanhemmat jotka ei sitä käsitä. Eipä asiaa jota tissi ei näiden mammojen mielestä paranna. :x
Todella outoa, että jotkut ovat niin kovasti imetystä vastaan. Pelkäättekö läheisyyttä vai mitä?

Tässä eräitä imetyksen hyviä puolia:

* Se vahvistaa äiti-lapsi-suhdetta.
* Tuo lohtua ja turvallisuutta vauvalle.
* Suojaa äitiä rinta- ja munasarjasyövältä ja luiden haurastumiselta.
* Edesauttaa vartalon palautumista raskauden ja synnytyksen jälkeen.
Hyviä pointteja. Entä miksi itse käytit imetys-sanaa tissittelystä puhuttaessa. Se kun taisi tässä olla pointtina. Siis tuo sana. Tämä imetys on vaan niin arka asia, että tunteet kuohahtaa heti pintaan. Kuka loukkaantuu, kun ei imetys ollut mahdollista tai kuka on omasta tahdostaan luopunut imetyksestä, sitten on vielä kirjava joukko imettäjiä. Ja kaikilla on oma mielipiteensä.

Tämä taitaa olla sellainen asia, mistä äideillä on hyvin vahva mielipide Harvemmin ehkä on kuitenkaan kyse kateudesta. Se oma tapa vaan tuntuu siltä oikealta ja on vaikea ymmärtää, miksi joku tekee asian toisin.

Minusta tissi sanana on kyllä luonnollisempi kuin rinta, jos sitä sanaa nyt on pakko käyttää. Tuo tissittely sana on kyllä mulle vieras, vaikka imettäessä käytinkin joskus sanontaa, että annan vauvalle tissiä. Yleensä puhuin kuitenkin imettämisestä tai syöttämisestä.

Itselleni kävi kuitenkin niin, että maito loppui, ennenkuin vauva täytti puoli vuottakaan. Parhaani tein, mutta ei se riittänyt. Lapseni tuskin kuitenkaan kärsi pullosta. Mielestäni imetinkin niin pitkään, että riittää. Puoli vuotta oli alunperin tarkoitus, eikä nyt niin paljon jääänyt vajaaksikaan.

Jotkut sanat silti ärsyttää. Minua ärsyttää enemmän se vitun hokeminen joka paikassa, vaikka saatan joskus itsekin sen lipausttaa, hervemmin kuitenkin.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Voi ei..mä kyllä sanon taaperolle että otatko tissiä tai että tules tissille :ashamed:
Anteeksi.
Et saa!

Opettele puhumaan asioista niinkuin aikuiset, ei kuin vajaaälyiset.
No, mä alan sitten sanomaan että "lapseni, tulisiko nauttimaan tilkkasen ravitsevaa maito äitsi rinnasta" :saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Voi ei..mä kyllä sanon taaperolle että otatko tissiä tai että tules tissille :ashamed:
Anteeksi.
Et saa!

Opettele puhumaan asioista niinkuin aikuiset, ei kuin vajaaälyiset.
No, mä alan sitten sanomaan että "lapseni, tulisiko nauttimaan tilkkasen ravitsevaa maito äitsi rinnasta" :saint:
Tai mitäs jos ihan pyytäisit lastasi syömään...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
älä hyvä jumala edes tuo tähän tota taapero imetystä tai mulla repee pää. Jessus sentään, KYSYT taaperolta otatko tissiä??? :kieh: :eek: :$ |O :x :/ :eek:
Näitä on paljon :x :x :x ...

Neljä ja puolivuotias roikkuu Tissillä ja Äipykkä hiukan Tissittää...
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
älä hyvä jumala edes tuo tähän tota taapero imetystä tai mulla repee pää. Jessus sentään, KYSYT taaperolta otatko tissiä??? :kieh: :eek: :$ |O :x :/ :eek:
Näitä on paljon :x :x :x ...

Neljä ja puolivuotias roikkuu Tissillä ja Äipykkä hiukan Tissittää...
On kyllä muutaman päivän päälle 1v
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Voi ei..mä kyllä sanon taaperolle että otatko tissiä tai että tules tissille :ashamed:
Anteeksi.
Et saa!

Opettele puhumaan asioista niinkuin aikuiset, ei kuin vajaaälyiset.
No, mä alan sitten sanomaan että "lapseni, tulisiko nauttimaan tilkkasen ravitsevaa maito äitsi rinnasta" :saint:
Tules Mirkku Mamman Tissille Tissittämään vähän Tissimaitskua. Kyllä sitten taas kelpaa perhepesissä pötkötellä, kun on Massu täynnä maittavaa TissiMaitoliinia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai mitäs jos ihan pyytäisit lastasi syömään...
No jos mä sanon että syömään niin lapsi menee keittiöön maiskutellen ja kiipeää syöttötuoliin.
VoiVoi. Otat lapsen syliin ja sanot että syödäänkö...Lapsi kampeaa kirkuen syöttötuoliin suutaan maiskutellen?

Olisiko VIIMEISTÄÄN siinä vaiheessa aika lopetella imetystä...:whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
älä hyvä jumala edes tuo tähän tota taapero imetystä tai mulla repee pää. Jessus sentään, KYSYT taaperolta otatko tissiä??? :kieh: :eek: :$ |O :x :/ :eek:
Näitä on paljon :x :x :x ...

Neljä ja puolivuotias roikkuu Tissillä ja Äipykkä hiukan Tissittää...
On kyllä muutaman päivän päälle 1v
No 1 vuotias ei enää ravitsemuksellisesti tarvii sitä ÄipänTissiMaitskia mihinkään.
Kyse on tuolloin enemmän siitä äidin tarpeesta, kuin lapsen :whistle:
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
VoiVoi. Otat lapsen syliin ja sanot että syödäänkö...Lapsi kampeaa kirkuen syöttötuoliin suutaan maiskutellen?

Olisiko VIIMEISTÄÄN siinä vaiheessa aika lopetella imetystä...:whistle:
No eiii. Kun lapsi vaikka leikkii ja mä sanon että syömään, silloin lapsi lähtee syöttötuolille. Kun sanon että tissille, niin tulee kohti ja sanoo tissi. Olenpa kauhea sädekehän kiillottaja, lapseen takertuva, ylijumala äiti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai mitäs jos ihan pyytäisit lastasi syömään...
No jos mä sanon että syömään niin lapsi menee keittiöön maiskutellen ja kiipeää syöttötuoliin.
VoiVoi. Otat lapsen syliin ja sanot että syödäänkö...Lapsi kampeaa kirkuen syöttötuoliin suutaan maiskutellen?

Olisiko VIIMEISTÄÄN siinä vaiheessa aika lopetella imetystä...:whistle:
niinpä
 

Yhteistyössä