Miksi ihmiset tuijottaa kun liikun lapsieni kanssa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Ystävällisesti haluaisin tietää, miksi suurin osa ihmisistä tuijottaa ja supisee, kun käyn vaikka kaupassa lapsieni kanssa? Mulla on 5 pientä lasta (vanhin 6v. ja nuorin vauva.). Itse olen tosi hoikka, hieman mahaa vain jäänyt ja tykkään pukeutua muodikkaasti, joskaan en kuitenkaan tykkää esittää mitään teiniä. Olen alle 30v. Monet sanoo, että ei uskois, että mulla on noin monta lasta, sillä olen säilynyt kuulemma "hyvänä" ja hoikkana.

MIKSI ihmiset kattoo pitkään ja joidenkin katseesta näkee kauhistelua, arvostelua, kateutta tai jotain? Pitäisikö olla rupsahtanut tai lihava? Eikö saa olla hoikka ja nätti? Vai mikä on ihmetyksen syy?

Suurin osa ihmisistä. Yep :D Vai oisko luuloharha? Tiedäthän sä itsekin olevas erikoinen siinä asiassa, ettei monella ole alle 30-vuotiaana viittä lasta, joten ehkäpä siks joku saatta kattella pidempään.

Eiköhän ne kauhistele vaan sitä, että noin nuorella on niin kamala liuta lapsia.
En mä ainakaan odota, että äitien (lapsien lukumäärään katsomatta) pitäs olla räjähtäneitä läskejä.

Niin enhän mä itse tiedä, mitä ne kattoo, siksi täällä kyselenkin, et mikä siinä on niin ihmeellistä? Ja kyllä suurin osa katsoo pitkään, en vain itse kuvittele. Monet kaveritkin ja mieheni sanoo usein, et mitä nuo ihmiset kyttää niin hirveenä. :)

Luuletavasti ei olla ihan varmoja voiko ne kaikki olla sinun, kun olet niin nuori ja näytät siltä. Varmaankin: "Aika pienellä ikäerolla nuo on tehty jos sisaruksia ovat, supisupi..." En usko että mitään sen kummempaa, kyllähän hoikkia äitejä on paljon. Ihmettelen suuresti sitä, miksi oletetaan että heti "rupsahdetaan" kun saadaan lapsia. Kun vähän kattoo ympärilleen niin moni nuorena lapsen saanut on hoikka, kun palautuu nopeammin.

[QUOTE="vieras";21897734]Luuletavasti ei olla ihan varmoja voiko ne kaikki olla sinun, kun olet niin nuori ja näytät siltä. Varmaankin: "Aika pienellä ikäerolla nuo on tehty jos sisaruksia ovat, supisupi..." En usko että mitään sen kummempaa, kyllähän hoikkia äitejä on paljon. Ihmettelen suuresti sitä, miksi oletetaan että heti "rupsahdetaan" kun saadaan lapsia. Kun vähän kattoo ympärilleen niin moni nuorena lapsen saanut on hoikka, kun palautuu nopeammin.[/QUOTE]

Niin on ;)
Minäkin aivan loistokunnossa ja itsetunto 10 :D
Palauduin viikossa takaisin omiin mittoihin.
Tässä on yks plussa "nuorilla" äideillä. :)

Näytän kyllä ikäistäni nuoremmalta monien mielestä. Varmasti pukeutuminenkin vaikuttaa siihen minkä ikäiseltä näyttää. :)

Kiva tietää vähän mitä ne saattaa ajatella ja supatella. :)

Sä kuvittelet. EI pahalla mut niin se on. Valtaosa ihmisistä ei ihmettele mitään toisen ulkonäössä ellei se toinen ole lihava tai jotenkin silmiinpistävän outo.
Todennäköisesti ihmiset kauhistelee et noin nuorella (jos oot nuoren näköinen) on noin monta lasta, tai lapsimäärää yleensä. Ja katsoisivat ihan samoin vaikka olisit rupsahtanut ja lihava.
Usko pois ja ole iloinen että olet hoikka ja nuorekas ja ties mitä, onhan se hyvä ja iloinen asia niin sun itsesi kuin miehesikin kannalta, mutta ällä hyvä ihminen luule et kaikki muut kadehtii sun ulkonäköä, se on aika itsekeskeistä.;)

No väkisinkin vähän ääntä lähtee, kuten yleensäkin kaikista lapsista. Joskus vähemmän ja joskus enemmän, mutta yleensä ovat ihmisiksi ja lapset on kasvatettu noudattamaan hyviä tapoja ja sääntöjä. Eivät siis mitään hulikaaneja ole.:)

En mäkään läheskään aina jaksa lähtä koko poppoon kanssa. Joskus olen reipas ja lähden. =) Ja enhän mä niin ole luullutkaan et kaikki kadehtis mun ulkonäköä, niinku joku kirjoitti. Sitähän mä täällä kyselinkin, et mikä se tuijotuksen syy on?

No väkisinkin vähän ääntä lähtee, kuten yleensäkin kaikista lapsista. Joskus vähemmän ja joskus enemmän, mutta yleensä ovat ihmisiksi ja lapset on kasvatettu noudattamaan hyviä tapoja ja sääntöjä. Eivät siis mitään hulikaaneja ole.:)

Tässä voi olla ainakin osasyy. No eihän sekään mahdotonta ole että olisit tavattoman kaunis. Suomalaista luonnetta helposti kyllä ärsyttää tuollainen itsetietous, vai miksi sitä sanoisi.

Varmaan katson että oho! Ja sitten menen nolona nurkan taakse sen yhden lapseni kanssa jota juuri en osannut komentaa olemaan kunnolla :D Katson siis ehkä ihaillen jopa. Ja kyllä niinkin että en koskaan iki maailmassa halua kahta lasta enempää.

Miltä teidän eteinen muuten näyttää? Sitä aina mietin kun on paljon lapsia :D

myönnän paheksuvani, miksi niitä lapsia jatkuvasti pitää tehdä noin pienellä ikäerolla.
2 lasta alle 1,5-vuoden ikäerolla menee vielä jakeluun, vaikka voi olla alussa tosi rankkaa vanhemmille. kolmekin (tosin epäilen vähintään viimeistä vahigoksi..)
kerropa, teekö joka vuosi uuden vauvan, koska uskot sen olevan lastesi parhaaksi vai toteutatko joatain aivan muita pyrintöjä?

Kyllähän se vaan niin on, että viisi noin pientä lasta herättää huomiota. Meillä myös 5 lasta, vanhin 9v, ja joka kerta jos olemme koko perheellä liikenteessä, saamme kyllä katseita osaksemme. Itse oon vaan ajatellut, että ihan luonnollista, että jotkut ihmiset katsoo. Eihän isot perheet niin kovin yleisiä ole. Ainakin meiän porukkaa katelleet ihmiset on pääasiassa hymyillen ja hyväntahtoisen oloisesti katsovia, mut silti joskus tekis mieli viedä koko konkkaronkka kyttääjien eteen ja sanoa "Tässä olemme, joo, ajattele, meillä on tosiaan 5 lasta, kuinka kauan haluat katsella...? 5minuuttia maksaa 5e, 10 minuuttia..." Mutta tosiaan, ei mua nuo katseet kauheesti haittaa. Kyllähän ihmiset varmaan kattoo enemmän arvostellen isompaa perhettä, sitä, että pärjääkö ne lasten kanssa ja onko homma yhtään hallinnassa, onko äiti tai isä ihan täyspäisen näköinen ja kun on huomaavat, että homma näyttää pyörivän ja vielä kaikki ihan iloisia ja normaalin näköisiä, niin eivät jaksa yleensä kovin kauaa ihmetellä. Mut en oo kyllä aatellut, että mua mitenkään erityisemmin katsoisivat, vaikka oonkin itsestäni huolta pitävä, hoikka ja hyvinpukeutunut.

Varmaan katson että oho! Ja sitten menen nolona nurkan taakse sen yhden lapseni kanssa jota juuri en osannut komentaa olemaan kunnolla :D Katson siis ehkä ihaillen jopa. Ja kyllä niinkin että en koskaan iki maailmassa halua kahta lasta enempää.

Miltä teidän eteinen muuten näyttää? Sitä aina mietin kun on paljon lapsia :D

Meillä täytyy olla kaikki aika lailla järjestyksessä ettei tule kaaosta. Meillä on hieman liian pieni asunto, kun ei ole vielä omaa taloa. Joten vain ne kengät on eteisessä esillä, mitä juuri kulloinkin käytetään. Ja muut ovat kodinhoitohuoneessa kaapissa. Mä onneksi omistan erittäin siistin ja oma-aloitteisen miehen, joka tekee yhtälailla kotitöitä kun minäkin, jopa enemmänkin tekee. :) Kumpikaan emme pidä epäjärjestyksestä, joten meillä on kutakuinkin siistiä ja kaikki järjestyksessä yleensä.

Ei tarvi ajatella yhtään, että miten mä en pärjää yhen tai kahden lapsen kanssa, vaikka tuo äiti pärjää viiden kanssa noinkin hyvin. En itse ainakaan ajattele teistä niin. =)

[QUOTE="vieras";21897866]Tässä voi olla ainakin osasyy. No eihän sekään mahdotonta ole että olisit tavattoman kaunis. Suomalaista luonnetta helposti kyllä ärsyttää tuollainen itsetietous, vai miksi sitä sanoisi.[/QUOTE]

No en mikään tavattoman kaunis ole. Vaikka on mua missiksikin kutsuttu, no siitä nyt on jo muuan vuosi aikaa. Mutta viimeksi viimesintä lasta odottaessani noin 22rv:lla sain tuntemattomalta mieheltä (ulkomaalainen mies oli) kehuja ja kysyi mun puhelin numeroakin. En toki antanut. =) Että kai mä vieläkin ihan ok näköinen olen. =)

Yhteistyössä