Miksi ihmiset tekee ovulaatiotestejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Tekeekö ovulaatiotestejä yleensä sellaiset ihmiset, joilla on mennyt jo pidemmän aikaa, ettei lasta kuulu? Onko siitä ollut sitten apua, siitä testistä?? Ajattelin kun niistä niin paljon täällä puhutaan, että onko oikeesti yleisestikin käytössä ihmisillä? HArmittaa niiden puolesta, joilla lapsen saanti niin vaikeeta.

No mua vaan kiinnostaa, että tehäänkö niitä hati, jos ei ekasta kierrosta kuulu vauvaa, vai sitten vasta vuoden päästä? Että auttaako ne oikeesti? Mitäs kummaa tässä nyt sitten on???

No itse teen ainakin siksi, että tiedän ovuloinko kyseisessä kierrossa, toisaalta mulla myös kierrot välillä heittelee niin en edes aina tiedä ovuloinnin ajankohtaa. Ja joo, tiedän ettei ovistestit välttämättä kerro ovuloiko, mutta omalla kohdalla kyllä oon ovuloinu aina kun ovistesti näyttäny plussaa. Meillä yritystä nyt vuosi.

Mä tein ainakin siksi, että lääkäri pyysi soittamaan kun ovulaatiotesti näytti plussaa, ultrattiin seuraavana päivänä. Lyhyt vastaus on siis: lääkärin pyynnöstä =)

Monet tekee siksi, että seksistä tulee vauvantekoa ja siitä paineita, niin ei tarvitse turhaan (?) pupuilla kolmea viikkoa vaan ne pari kertaa.

No toiset on hätäsiä ja toiset malttaa odottaa. Jotkut ottaa ne heti ensimmäisestä kierrosta käyttöön koska haluavat heti tietää että varmasti ovuloi ja kun se pikkunyytti pitää heti saada alulle. Toiset yrittää rauhassa sen vuoden verran, sitten alkaa epäilemään ettei kaikki ole kunnossa, ostaa testit jne.

Mä otin ne kakkosen kohdalla heti käyttöön kun ensimmäinen sai alkunsa hoitojen avulla. Mä siis tiesin että mä todennäköisesti en ovuloi, joten otin ne käyttöön heti alusta. Yllätys tosin oli kovin suuri kun sainkin aina plussan niihin :) Kolmannessa kierrossa tärppäsi :)

Ja meillä ainakin kun molemmat tehdään vuorotyötä niin pakko vähän ajottaa sitä seksin harrastamista, niin tylsältä kun se saattaa joidenkin korvaan kuulostaakkin.

Miun sisko noita käytti ja 1,5 vuotta yrittivät lasta. merkkaili aina kalenteriin kiertojen pituudet ja ovispäivät ym. ja un vihdoin totes, et hitto, olkoon..., jos vauvaa ei tuu, ni ei tuu...ni ei mennytkään kauaa ku tärppäs.

Mun mielestä on ihan ok tehdä alusta alkaen, jos haluaa. Me otettiin käyttöön 4 kk yrittämisen jälkeen. Valitettavasti plussista huolimatta ovistesteissä lopulta päädyttiin koeputkihedelmöitykseen. Oli kuitenkin avuksi kertoa lapsettomuuslääkärille tutkimusten yhteydessä, että olen tehnyt 10 kk testejä ja aina on ovulaatio näkynyt näinä ja näinä kiertopäivinä.

Lasten teko saa olla "tiedettä", jos siltä tuntuu ja niin haluaa. Mitä se on keneltäkään pois, jos siitä vähän stressaakin. Ja huom! stressin ei ole missään tutkimuksessa todettu vaikuttavan hedelmöittymiseen/kiinnittymiseen. Toki stressi vaikuttaa parisuhteeseen, joten jos sänkyhommia vähentää ovulaatioaikaan niin se tekee lapsettomaksi..

Monet testaa ovulaatioita myös epäsäännöllisen työn vuoksi (vuorotyö, matkatyö) tai jos asuu eri paikkakunnalla miehensä kanssa esim. arkipäivät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No itse teen ainakin siksi, että tiedän ovuloinko kyseisessä kierrossa, toisaalta mulla myös kierrot välillä heittelee niin en edes aina tiedä ovuloinnin ajankohtaa. Ja joo, tiedän ettei ovistestit välttämättä kerro ovuloiko, mutta omalla kohdalla kyllä oon ovuloinu aina kun ovistesti näyttäny plussaa. Meillä yritystä nyt vuosi.

Miten niin ovuloitko? Ei kai ne menkat tule ilman ovulaatiota!!??

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Miun sisko noita käytti ja 1,5 vuotta yrittivät lasta. merkkaili aina kalenteriin kiertojen pituudet ja ovispäivät ym. ja un vihdoin totes, et hitto, olkoon..., jos vauvaa ei tuu, ni ei tuu...ni ei mennytkään kauaa ku tärppäs.

Tää on sit niitä mitä ei kannata kertoa "lohdutukseksi" lapsettomille tai hoidoissa oleville :kieh: Jos esim ei vaan ovuloi tai siittiöt ei ole hengissä niin tilanne ei siitä muuksi muutu vaikkei mitään merkkailisi ja testaisi. Ja ihan tarkkoja syitä ei aina halua kertoa.

Greeta, tämä ei olle nälväisy sulle vaan toteamus yleisesti vähän aihetta liipaten :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja mitä hölinää:

Tulee =)

Mä tein ainakin siksi, että lääkäri pyysi soittamaan kun ovulaatiotesti näytti plussaa, ultrattiin seuraavana päivänä. Lyhyt vastaus on siis: lääkärin pyynnöstä =)

Monet tekee siksi, että seksistä tulee vauvantekoa ja siitä paineita, niin ei tarvitse turhaan (?) pupuilla kolmea viikkoa vaan ne pari kertaa.

Näin on. Minä haen testit ensi kietoon, koska tämä "pakkopulla" tuhoaa kohta koko suhteen. Kumpikaan ei enää edes halua seksiä! :( Biologinen kello tikittää...

Tulee =)

Siis luuletko oikeesti, että kaikki naiset joilla on kuukautiset ovuloi joka kuukausi! Voi jeesus ihmisten tietämättömyyttä...

Kyllä meillä ainaki selvästi stressi vähentyny kun ei oo mitään joka-toinen-päivä-pakkoseksiä. Ovulaation aikaan pupuillaan, paitsi jos ei tee mieli niin ei pakolla kyllä sillonkaan. Muuten harrastetaan seksiä kun siltä tuntuu.

Tulee =)

Siis luuletko oikeesti, että kaikki naiset joilla on kuukautiset ovuloi joka kuukausi! Voi jeesus ihmisten tietämättömyyttä...

Aika uskomatonta ja surullista, mutta 40% naisista ei tiedä kuukautiskierron ja lisääntymisen perusteita. Aikuisten oikeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

Tää on sit niitä mitä ei kannata kertoa "lohdutukseksi" lapsettomille tai hoidoissa oleville :kieh: Jos esim ei vaan ovuloi tai siittiöt ei ole hengissä niin tilanne ei siitä muuksi muutu vaikkei mitään merkkailisi ja testaisi. Ja ihan tarkkoja syitä ei aina halua kertoa.

Greeta, tämä ei olle nälväisy sulle vaan toteamus yleisesti vähän aihetta liipaten :ashamed:

Mulla tuli kans mieleen että joillekin lapsettomille tuo "tärppää kun ei yritä" on kuin punainen vaate :/

Mie tein testin, kun 1vee oli menny, enkä ollut raskaaksi tullut. On epäsäännöllinen kierto ja en voinu tietää ovispäivää. Siitä kierrosta, kun tein testin, ni tulinkii raskaaksi ja nyt on rv 19+1. Onnesta sekaisin :) On se hyvä, että nää testit on keksitty..

Yhteistyössä