Miksi ihmiset laittaa tavaraa myyntiin jos ei aikomustakaan myydä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiinuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiinuska"

Vieras
Olen nyt lyhyen ajan sisällä törmännyt tällaiseen ilmiöön.
Kyselin yhtä mattoa,
kysyin että onko hinnassa neuvottelun varaa ja myyjä alkaa ensimmäisenä hehkuttamaan kuinka sitä on jo kovasti kyselty ja on katsojia oikein jonoksi asti ovelle ja lopuksi kertoo että voi -5€ alentaa ilmoitin sitten että en ole kiinnostunut silllä saan uuden tarjouksella halvemmalla.
No tuo on edelleen myymättä ja on jo sen 6kk ollut myynnissä ja poistunut kerran sieltä myynti palvelusta (6kk täynnä) ja nyt heti elokuussa taas ladattu uudelleen :D :D

Toinen hassu ilmiö IKEA kalusteet, ihan kuin se olisi joku mahti sana kun tuote on ostettu oikein IKEAsta niin hintana voidaan pitää vaikka samaa hintaa kuin liikkeessä ja tästä kun erehdyt sanomaan niin kyllä taas saat vittuilua osaksesi että meneppä sitten hakemaan sieltä jos sinne pääset,
miksi laittaa myyntiin tavaraa jos ei haluta siitä luopua?
Oikeastiko ihmiset kuvittelee että he on ainoita jolla mahdollista käydä ikeassa?

harmittaa vaan kun itse olen ihminen joka rakastaa kirrätystä viimeiseen ati mutta en minäkään sentään uuden hintaa halua vanhasta maksaa :D
Mihin on ihmisten kierrätys ja ekologisuus ajatus kadonnut?

[QUOTE="hmmm";28950942]Ikeassa on ihan helvetin kalliit postikulut... Kuten varmaan tiesitkin kun olit kiinnostunut käytetystä Ikeasta etkä hakenut kaupasta...[/QUOTE]

Niin ja kokoamisen vaiva..

[QUOTE="hmmm";28950942]Ikeassa on ihan helvetin kalliit postikulut... Kuten varmaan tiesitkin kun olit kiinnostunut käytetystä Ikeasta etkä hakenut kaupasta...[/QUOTE]

No ei se meneminen sinne paikanpäälle ole minulle ongelma, lähinnä se että sieltä tulee muutakin ylimääräistä :laugh:
Ei meiltä aja kuin tunnin tuonne mahti ikeaan ;)
eli en ole ikinä tilannut sieltä mitän.
Ajatuksena ostaa ikea tavaraa omalta paikkakunnalta sen vuoksi ettei tarvi mennä itse hakemaan, käytetty käytetyn hinnalla jne mutta empä ottant huomioon että nämä myyjät lisäävätkin niihin ne mahdolliset postikulut ;)

Mitä kasaamiseen tulee niin minusta on kyllä kiva niitä kasailla :)

Mutta edelleen vielä kivempaa minusta olisi ajatella ekologisesti ja kierrättää mutta eipä paljon viitsi kun pyydetään uuden hintaa :/

[QUOTE="hmmm";28950951]Jos ilmotuksessa on hinta niin miksi sitä pitää yrittää saada alemmas ja suuttua kun ei myydä... Hanki sitten muualta jos ei hinta kelpa[/QUOTE]

Näinpä.
Myin just lapsen suksia ja eikös tullut kolme tarjousta että maksaa 10 euroa vähemmän kuin on pyynti, vaikka ilmoitus oli julkaistu 10 min aikaisemmin...onneksi niitä oikeitakin kyselijöitä täydellä hinnalla tuli useita ja sukset myytiin ekalle.
Se on kai joku periaate että pitää tinkiä.

Ei se ole tyhmä joka pyytää...
Lisäksi minulta on tingitty tyylillä:
x: "sopiiko 10e sis postit?"
minä: "sopii, laita yv:tä"
x yv:llä: "sopiiko 7€ sis postit".
minä: "ei, 10e sis postit".

jos haluat tinkiä niin ei näin päin -.-
ylläolevat kaupat jäi tekemättä, kun ostajalle ei sopinutkaan tarjoamansa 10e ja ei minunkaan sentään ilmaiseksi tarvitse mitään pois anaa ja nähdä siihen vielä postittamisen vaiva (aivan uusi tuote ole kyseessä..).

Käytetty on kuitenkin aina käytetty, itse laitan hyvin maltillisen hinnan jos jotain meinaan myydä, mutta eipä ne tuotteet myynnissä lojukkaan kuukausikaupalla, eikä toki viikkojakaan. Se on mukava että itse saa nurkista pois tarpeettomat tavarat ja vielä pienen korvauksenkin ja taas tavara on kuitenkin niin hyväkuntoinen että siitä on iloa seuraavalle :)

[QUOTE="hmmm";28950951]Jos ilmotuksessa on hinta niin miksi sitä pitää yrittää saada alemmas ja suuttua kun ei myydä... Hanki sitten muualta jos ei hinta kelpa[/QUOTE]

et ole kuullut sellaisesta että joskus on hyvä myyjääkin valistaa että ymmärtääkö hän että tuote maksaa uutena saman verran kuin pyydät käytetystä ;) Monella ainakin facekirpulla on tapana pyytää enemmänkin mutta jos hän oikeasti haluaa tavarastaan eroon on häntä ehäpä syytä myös valistaa hinnasta jos muuten ei tajua

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28950967:
Näinpä.
Myin just lapsen suksia ja eikös tullut kolme tarjousta että maksaa 10 euroa vähemmän kuin on pyynti, vaikka ilmoitus oli julkaistu 10 min aikaisemmin...onneksi niitä oikeitakin kyselijöitä täydellä hinnalla tuli useita ja sukset myytiin ekalle.

Itse tingin jos mielestäni hinta on suoraansanottuna heti kohtuuton, mutta myös se että tingin (käyn siis Tori.fi:n kautta kauppoja)
jos tuote ollut vaikka myynnissä sen 2kk tai enemmänkin.
En kehtaa tinkiä heti samana päivänä ilmoituksen ilmestyessä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28950967:
Näinpä.

Tinkiminen on ihan ok, mutta kyllä siinä rajakin on....laitoin jokuaika sitten tavaran myyntiin 50e joka oli mielestäni ok hinta, no samana päivänä tuli kysely, ostan tuon 15e ja tuoda vois sinne ja sinne. Okei en nimittäin vaivautunut edes vastaan. Seuraavana päivänä myytävä haettiin ja tingattiin 5e "bensarahaa" joka sopi hyvinkin.

ja hitto mä menin laittamaan ikeaa myyntiin puoleen hintaan ekä edes tajunnut että voin pyytää normi hintaa kun onhan noi postarit maksaneet jonkin verran :O

Yhteistyössä