J
jonsku
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja uskova:Ja eräs pappi sanoi saarnassaan että kastetut pääsee ilman muuta taivaaseen, ei tarvi pelätä helvettiin joutumisella.
no olipa pappi...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja uskova:Ja eräs pappi sanoi saarnassaan että kastetut pääsee ilman muuta taivaaseen, ei tarvi pelätä helvettiin joutumisella.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ihq:Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Sai kasteen ja nimen.
Kumpikin voidaan antaa ilman toista.
Ja kyllä, minua jurppii se, että käytetään vääriä termejä tai suoritetaan rituaaleja vain tavan vuoksi.
Just tää jurppii mua jostain syystä. Samoin Suomalainen tapa, jolla ei ole mitään kristillistä perustetta, että nimi salataan kastejuhlaan asti. Haloo.
Ei paljon inspaa käydä ristiäisissä, jos ei ole edes sitä nimen paljastamista mitä odottaa. Tympeää kuunnella papin jorinoita, jos tietää jo sen nimenkin.
Kyllä, olen kauhea ihminen.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Sai kasteen ja nimen.
Ja kyllä, minua jurppii se, että käytetään vääriä termejä tai suoritetaan rituaaleja vain tavan vuoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ihan kiusallaankin...:Meillä sunnuntaina vauvan ristiäiset eikä olla paljastettu nimeä etukäteen... ja ihan vaan anopin kiusaksi
Mutta perinteisesti sitä nimeä ei ole paljastettu, ettei saatana ehtisi kutsua nimeltä kastamatonta lasta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mikä ihme siinä jurppii? Kyllä minä ainakin tiedän mikä kaste on, mutta miksi sitä nimeä ei saisi julkistaa siinä kasteen yhteydessä ja kastejuhlassa. Älkääkä sanoko, että se on vanhanaikaista, ei ole mielestäni hyvä syy jurppimiseen. Joskus ennenkin olen tällaisessa ketjussa kertonut anopistani, joka julkisti kihlauksensa jouluna. En kuitenkaan paasannut hänelle, että ei jouluna voi kihlausta julkistaa ja juhlia, etkö tiedä, miksi joulua juhlitaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ihq:Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Sai kasteen ja nimen.
Just tää jurppii mua jostain syystä. Samoin Suomalainen tapa, jolla ei ole mitään kristillistä perustetta, että nimi salataan kastejuhlaan asti. Haloo.