Miksi ihmiset käyttää kakkuloita?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
aesthet
I don't see the point (NB, pun intended) . Niin en tiedä, aika jännä. On se tietysti joskus ihan kiva nähdäkin jotain. Kattelen sitä leikkausta sitten kun tooriset leikkaukset on ihan arkipäivää ja operaatio kohtuuhintainen.

ikuinen rillipää rumilus
RealMerkku ym. huom:
Se laserointi ei tosiaan sovi kaikille!!

Mulla rillit on ollut 8-vuotiaasta saakka, molemmat silmät n. -5 ja olen VIHANNUT rillejä AINA. Jo koulussa kiusattiin niiden takia. Silmät on myös tosi herkät, käytän silloin tällöin piilareita mutta merkistä riippumatta silmät alkavat heti punoittaa.

No, siispä halusin epätoivoisesti leikkaukseen jota mainostetaan niiiiin helppona ja nopeana juttuna kelle tahansa. Mulla on tilillä montakin tonnia ylimäärästä, rahakaan ei siis ollut ongelma. Mutta niinpä vaan kävi etteivät juuri minun silmäni sovellu leikkaukseen - liian ohuet kalvot silmissä.

Että siksi käytän näitä v****n rillejä loppuikäni ja nautin suuuuuuresti tällaisista idiooteista keskustelunavauksista. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
ok, no sitte sulla ei oo varaa
Jos joskus on varaa, niin tarkkaan mietin meenkö ja selvitän mitkä on riskit. Ilman piilareita ja silmälaseja olis toki helpompaa, mutta siinä leikkauksessa on riskinsä. Näkö on mulle sen verran tärkiä asia, että en lähde helposti tuollaaseen leikkaukseen.
totta, jokaisessa operaatiossa on riskinsa. Kysyin paljon juuri em riskeistä myös puolueettomalta silmälääkäriltä ja sain kaikilta samoja vastauksia "leikkausten onnistumisprosentti on yli 99 % ja käytännössä ne, joilla jotain menee pieleen (esim. silmä jää sameaksi) pystytään auttamaan uusintaleikkauksella. Joillakin myös näkö ylikorjaantuu, tämä palaa ajan kanssa tai jää miinusta. Ne joilla jää miinusta on usein lähtötilanne ollut todella huono, esim. -12 tms. Tällöin tavoitearvokin on esim. -2,5, joka helpottaa jo käytännössä aiemmin sokean ihmisen elämää huomattavasti" Mutta tosiaan, toki leikkauksissa on riskinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ikuinen rillipää rumilus:
RealMerkku ym. huom:

Mulla rillit on ollut 8-vuotiaasta saakka, molemmat silmät n. -5 ja olen VIHANNUT rillejä AINA. Jo koulussa kiusattiin niiden takia. Silmät on myös tosi herkät, käytän silloin tällöin piilareita mutta merkistä riippumatta silmät alkavat heti punoittaa.

No, siispä halusin epätoivoisesti leikkaukseen jota mainostetaan niiiiin helppona ja nopeana juttuna kelle tahansa. Mulla on tilillä montakin tonnia ylimäärästä, rahakaan ei siis ollut ongelma. Mutta niinpä vaan kävi etteivät juuri minun silmäni sovellu leikkaukseen - liian ohuet kalvot silmissä.

Että siksi käytän näitä v****n rillejä loppuikäni ja nautin suuuuuuresti tällaisista idiooteista keskustelunavauksista. :kieh:
tuo on totta, leikkaus ei sovi kaikille. Oletko kysynyt uudemmasta femtolaser- tekniikasta? Ymmärrän kyllä, että vitutus on suunnaton :hug:

rillipää rumilus
Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
Alkuperäinen kirjoittaja ikuinen rillipää rumilus:
RealMerkku ym. huom:

tuo on totta, leikkaus ei sovi kaikille. Oletko kysynyt uudemmasta femtolaser- tekniikasta? Ymmärrän kyllä, että vitutus on suunnaton :hug:
En ole kysynyt, juuri ajattelin josko sitä viitsisi kokeilla jotain toista lääkäriä, jos olisikin eri mieltä tai keksisi jotain uutta (aika epätoivoista, tiedän..) Tästä on nyt pari vuotta aikaa kun kävin siinä esitarkastuksessa.

Yhteistyössä