Miksi ihmiset käy Tallinnassa??

Kertokaa, kun me aamulla sinne lähdetään :( ei vähempää voisi kiinnostaa....

Aamulla lähdetään ja illalla myöhään tullaan, syödään laivalla jotain pöperöitä....that`s it!!!

Mitä vähänkään järkevää siellä voisi tehdä, paitsi käyttää tuota ukkoa parturissa???

Me lähdetään sinne tuon vanhimman pojan kans (20v) kun hän ei ole siellä ennen käynyt ja ajateltiin nyt sitten sekin puute korjata :)
 
Keittiönoita
En ole koskaan käynyt Tallinnassa, mutta täytyisi joku päivä käydä. Tallinna on vanha kauppakaupunki ja ainakin mä olen kiinnostnut historiasta. Tallinnan vanhan kaupungin haluaisin nähdä ja haluaisin ehdottomasti käydä syömässä siinä keskiaikaisessa ravintolassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 11:29 Keittiönoita kirjoitti:
En ole koskaan käynyt Tallinnassa, mutta täytyisi joku päivä käydä. Tallinna on vanha kauppakaupunki ja ainakin mä olen kiinnostnut historiasta. Tallinnan vanhan kaupungin haluaisin nähdä ja haluaisin ehdottomasti käydä syömässä siinä keskiaikaisessa ravintolassa.
Varmaan jos sattuu olemaan hyvä ilma niin olisi ihan kiva kävellä siellä Vanhassa Kaupungissa.

Ostoksia lienee turha tehdä, kun ei taida mikään olla enää Suomea halvempaa??
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 11:31 Provo kirjoitti:
Varmaan jos sattuu olemaan hyvä ilma niin olisi ihan kiva kävellä siellä Vanhassa Kaupungissa.

Ostoksia lienee turha tehdä, kun ei taida mikään olla enää Suomea halvempaa??
Hintatasosta en osaa sanoa mitään, kun en ole siellä käynyt. Mutta kierrelkää kaupoissa ja vertailkaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 11:31 Provo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 11:29 Keittiönoita kirjoitti:
En ole koskaan käynyt Tallinnassa, mutta täytyisi joku päivä käydä. Tallinna on vanha kauppakaupunki ja ainakin mä olen kiinnostnut historiasta. Tallinnan vanhan kaupungin haluaisin nähdä ja haluaisin ehdottomasti käydä syömässä siinä keskiaikaisessa ravintolassa.
Varmaan jos sattuu olemaan hyvä ilma niin olisi ihan kiva kävellä siellä Vanhassa Kaupungissa.

Ostoksia lienee turha tehdä, kun ei taida mikään olla enää Suomea halvempaa??
On siellä jotkut tavarat edullisempia kuin täällä ja esim. kun katsoin sitä kylpylän hoitohinnastoa niin vertasin täällä oleviin niin on edullisemmat hinnat.
 
mä olen käynyt ostamassa mm. lankoja sieltä. ja käsityönä tehdyt vaikkapa huopahatut on siellä edullisempia kuin Suomessa.

Vanha kaupunki on todella kaunis :) viime kesänä käytiin pikaisesti vaan siinä kauppakeskuksessa sataman lähellä kun käytiin Pärnuussa sukujuhlissa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 11:29 Keittiönoita kirjoitti:
En ole koskaan käynyt Tallinnassa, mutta täytyisi joku päivä käydä. Tallinna on vanha kauppakaupunki ja ainakin mä olen kiinnostnut historiasta. Tallinnan vanhan kaupungin haluaisin nähdä ja haluaisin ehdottomasti käydä syömässä siinä keskiaikaisessa ravintolassa.
tuo keskiaikainen ravintola on kokemisen arvoinen, usein se on vaan niin täynnä että ilman pöytävarausta ei sinne pääse
 
Mikä siinä on, että tallinnaan pitää suhtautua niin negatiivisesti. Se on kaunis kaupunki, siinä missä vaikka Praha tai Riika... Suomalaiset pitää sitä vaan jonain kauppakeskuksena jossa ei voi olla mitään kiinostavaa ellei halua haalia krääsää... Maa se on Virokin ja siellä on ihan omat nähtävyytensä, museonsa ja muut :)
 
siksi
Musta kiva käydä sillä vanhassa kaupungissa.... syömässä sellasessa keskiaikasessa paikassa, suomesta ei sellasta löydä :) Ja no.. ostosten teko on ihan mukavaa vaikka ne hinnat onkin samaa luokkaa kun suomessa. Mutta mukava säästää siihen reissuun ja törsäillä sitten itselleen kaikkea... Hotellissakin on mukava olla,eipä sitä muuten paljoa niissäkään tule käytyä ja voi nauttia kun ei tarvitse kotinurkissa aina olla. Laivareissut on ihan kivoja ollut, paitsi se odottelu aina niissä laivaan ja laivasta nousuissa. Vaihteluahan se tuo elämään.. vaikkei menisi kuin sinne tallinnaan.
 
en oo käyny
Mulla ikää 29 ja en oo ikinä käyny Tallinnassa...

Laivalla on aina menty Ruotsiin ja muutenkin matkailtu Keski-Euroopassa ja Välimeren maissa. Lahdessa asun, joten ei ois ees pitkä matka Hesaan ja siitä laivaan, mut ei vaan oo tullu lähettyy Viron suuntaan, ku ei oikee nappaa :D
 
HMM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 11:42 prinsessa ruusunen kirjoitti:
en ole kanssa koskaan käynyt, vaikka muuten olemme reissanneet aikas paljon.. .ehkä just ton takia että en oikein tiedä mitä siellä tehdään..tulee vaan mielikuva torista jossa kopikrääsää ja halpaa viinaa.
No eipä todellakaan ole tuollainen miksi sitä kuvittelet... Tai on siinä satamassa vähän tuohon suuntaan meno, mutta itse tallinnan kaupunki on kaunis, varsinkin vanhakaupunki. Ei todellakaan suomessa mikään kaupunki vedä vertoja, kesäiltaisinkin aivan upea se vanha kaupunki. Ja kuten sanoin ne keskiaikaiset pari ravintolaa on jotain taivaallista. Itsekkin olen reissannut jonkun verran, eikä minusta tallinnassa käyminen häpeä yhtään muihin matkoihin verraten... Kannattaa ainakin kokeilla, jos ei pidä niin eihän sille mitään mahda.. muta ennakkoluuloja en ymmärrä. Tai ymmärrän sinänsä, että suuri osa suomalaisista käy vaan niissä sataman romumyymälöissä ja kapakoissa, tuskinpa siitä paljoa kerrottavaa jääkään.
 
Gluteus maximus
En tiedä olenko nyt mikään Tallinnan asiantuntija kun olen 5-6 kertaa siellä ollut ja minua kiinnostaa siellä historia ja vanha kaupunki. Ravintolaruoka on huomattavasti halvempaa ja tosi hyvää. Kaupoissa samat hinnat kuin suomessa, jos ei jotain krääsää tai laittomia kopioita halua kotiin raahata. Käytiin hääviinat sieltä ostamassa aikoinaan ja päästiin puolet halvemmalla =) En ole pariin vuoteen käynyt enkä kyllä pienten kanssa sinne lähdekään. Aika turvaton paikka ja kauheasti narkomaaneja.
 
o o
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:04 Mangusti kirjoitti:
Mikä siinä on, että tallinnaan pitää suhtautua niin negatiivisesti. Se on kaunis kaupunki, siinä missä vaikka Praha tai Riika... Suomalaiset pitää sitä vaan jonain kauppakeskuksena jossa ei voi olla mitään kiinostavaa ellei halua haalia krääsää... Maa se on Virokin ja siellä on ihan omat nähtävyytensä, museonsa ja muut :)
Peesi.Olen käynyt siellä huvipuistossa ja eläinpuistossa,ja melkein kaikki museossa.
Kävin myös elokuvissa,teatterissa ja baletissa.
Puistot on ihan kiva.
 
tiksu harmaana
Tallinna on lähin keski-eurooppalainen kaupunki :) siellä on kiva käydä katselemassa vanhoja rakennuksia. Onhan siellä tietysti neuvostoaikaisia betonilähiöitäkin, mutta keskustan alue on viehättävä. Keskiaikaisen ravintolan joku jo mainitseikin, lisäksi vanhasta kaupungista löytyy keskiaikakauppa, josta saa kynttilöitä, tekstiilejä, mausteita, käsitöitä. Satamassa olevasta Sadamarketista olen ostanut villaa ja hahtuvalankaa käsitöitä varten, sillä hinnat ovat huomattavasti halvemmat kuin kotona. Lisäksi siellä on myymälä, jossa myydään virolaisten käsityöläisten tekemää keramiikkaa sekä kivi- ja puutöitä. Tallinna on minusta viehättävä paikka, varsinkin kesällä ja keväällä. Kannattaa tehdä vanhassa kaupungissa kävelekierros, opastetauluissa on kartta ja tietoja eri rakennuksista.
 
Todella älyttömiä kommentteja monet näistä. Huomaa, että ihmiset ei matkustele ja jos matkustelevatkin (sanovat jopa matkustelevansa paljon), käyvät jossain puhki kuluneilla turistialueilla, joissa maiden aitoa kulttuuria ja historiaa ei näe eikä koe. Ja nyt puhun siis nimenomaan kuluneista rantakohteista. Kaupunkilomat tarjoaa ihan taatusti nähtävää ja koettavaa jos monen moista oli kyseessä mikä kaupunki vaan. Ihminen, joka matkustelee paljon, osaa suhtautua avoimesti ja mielenkiinnolla. Me matkataan maailman laidalta toiselle ihan jatkuvasti, ei juurikaan mennä samoihin kohteisiin tai maihin uudestaan. Väli- ja etelä-Amerikka, Aasia, Australia sekä Euroopan lähes kaikki maat on kuulunu meän repertuaaliin. Ja Tallinnassa ollaan käyty myös. Ihan totta, siletäkin löytyy kyllä koettavaa ja nähtävää. On matkailijassa itsessään vika jos ei sieltä mitään irti saa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 11:31 Provo kirjoitti:
Ostoksia lienee turha tehdä, kun ei taida mikään olla enää Suomea halvempaa??
Mutta valikoima on yllättävän hyvä. Ainakin mun mielikuvani on, että siellä on huomattavasti enemmän erilaisia vaatteita tarjolla kuin Suomessa. Täällä kun on usein vain sitä yhtä ja samaa trendiväriä ja -mallia.
 

Yhteistyössä