Miksi ihmiset eivät vaivaudu kertomaan tuleeko heidän lapsensa syntymäpäiville?

[QUOTE="vieras";22907724]No miks ei voi vaan kutsua ja ne tulee ketkä tulee? Vai miks se tulijoitten määrä pitää tietää tasan jo etukäteen..?[/QUOTE]

Mieti nyt !

En ole ilmoittanut koululaisten vanhemmile, kun ajattelen että lapsi kertoo koulussa itse että menee. Jos ei pääsisi, niin silloin laittaisin virallisen ilmoistuksen tekstiviestillä.
Onko tämä väärin?

Yksi jopa ilmoittanut.

Mulla ei ole kuin pieni pakastin joten sinne on vähän hankala mitään mahduttaa.

Tosin anopin vuoksi teen kakut laktoosittomina niin tuota ei tarvitse miettiä mutta voihan olla että jollakulla on jokin allergia jota en ole osannut ottaa huomioon. Mutta sehän on sitten voivoi...

No hei kyseessä on lasten synttärit, ei mitkään edustusillalliset. Jos se on niin vaikeeta varata vaikka sille kymmenelle sitä keksiä, kakkua ja sipsiä niin kyllä on uusavuttomuus huipussaan. Ja varmasti ne joiden lapsi on allerginen jollekin ja jos on tulossa synttäreille, niin ilmoittaa että on tulossa. Ja jos ei niin voi voi...
Kannattas mammojen vähän löysätä näissäkin asioissa.

Meillä on pojan synttärijuhlat tänään. 5 on kutsuttu, 2 on ilmoittanut tulostaan, kukaan ei ole ilmoittanut ettei tule. Ja koska kutsussa pyydettiin ilmoittamaan jos ei tule juhliin, niin tuosta voisi päätellä että kaikki 5 tulevat. Palaan illalla kertomaan miten kävi :), pojalle olen selittänyt että kaikki ei välttämättä pääse mutta ainakin 2 vierasta + sisko ja siskon ystävä ovat paikalla, ja se kuulemma riittää meidän 5 v sankarille.

Mä haluan tietää määrän mm. siksi, että jos kukaan ei ole tulossa, niin kutsutaan sitten muualta muita lapsia lisäksi. On myös kiva tietää varaanko vieraille lahjapussukoita 8 kpl, vaiko 5 kpl vai 1 kpl. Tarjoiluista puhumattakaan; onhan siinä eroa onko paikalla 3 syöjää vai triplasti enemmän.

On myös kiva tietää varaanko vieraille lahjapussukoita 8 kpl, vaiko 5 kpl vai 1 kpl. Tarjoiluista puhumattakaan; onhan siinä eroa onko paikalla 3 syöjää vai triplasti enemmän.

Okei. No meillä lahjoja saa vain itse syntymäpäiväsankari, ja vieraat saa omansa sitten omana syntymäpäivänään.

Ja ei minusta tuossa iso ero ole. Kukaan tuskin leipoo/ostaa mitään miniminikakkua kuitenkaan, ja ns. normalista kakusta kyllä riittää isommallekin porukalle (ei nyt varmaan kymmenistä puhuta, kun kaverisynttäreistä kotioloissa kyse...). Samoin esim. karkit tai sipsit. Tuskin kukaan mitään minipussia ostaa? Tai kahta keksiä. Tai leipoo vain puoli peltiä piirakkaa/pizzaa?

[QUOTE="vieras";22908451]Okei. No meillä lahjoja saa vain itse syntymäpäiväsankari, ja vieraat saa omansa sitten omana syntymäpäivänään.

Ja ei minusta tuossa iso ero ole. Kukaan tuskin leipoo/ostaa mitään miniminikakkua kuitenkaan, ja ns. normalista kakusta kyllä riittää isommallekin porukalle (ei nyt varmaan kymmenistä puhuta, kun kaverisynttäreistä kotioloissa kyse...). Samoin esim. karkit tai sipsit. Tuskin kukaan mitään minipussia ostaa? Tai kahta keksiä. Tai leipoo vain puoli peltiä piirakkaa/pizzaa?[/QUOTE]

No siis mähän en leivo mitään. Ostan kakun valmiina ja haluan tottakai tietää riittääkö 6 hengen kakku vai tarvitaanko 12 hengen kakku. Ei viitsisi poiskaan kakkua heittää, kukaan meillä ei sitä enää synttäreiden jälkeen syö, siksi en halua liian isoa ostaa.

On myös kiva tietää, riittääkö yksi pakkaus (6 kpl) paperilautasia, mukeja yms vai tarvitseeko ostaa kaksi. Ja monelleko pitää kattaa, mahtuuko kaikki keittiön pöydän ääreen vai järkkäänkö tilaa myös lastenhuoneeseen.

Plus vielä ne kaverilahjat, jotka meillä on aina ollut tapana antaa, jo minun omassa lapsuudessani, ja jollaiset muiltakin synttäreiltä täälläpäin aina saa.

Eli jos kortissa pyydetään ilmoittamaan tulosta, niin ilmoittakaa. Sille, että se kysytään, on syynsä. Ei voi olla vaikeaa laittaa tekstaria & kirjoittaa että "Kiitos kutsusta, Ellimatias tulee mielellään synttäreille" tms. Ihan perus-käytöstapoja. Me tosin ollaan pyydetty vaan ilmoittamaan jos on allergioita tai jos ei pääse tulemaan synttäreille.

Yhteistyössä