Miksi ihmiset eivät ota selvää asioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuttomuutta vastaan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusavuttomuutta vastaan!

Vieras
Mä en tajua tätä kaiken kysymistä jostain kaksplussan palstalla ja sit ihmetellään, et tulee tylyjä vastauksia, kun niitä lukee myös te joilla on kapasiteettiä omaan ajatteluun.

Esim. Taannoin joku kiroili kun ei saa miehestään avioeroa, vaan aina turpaan ja hakataan, kun vie avioerolappua miehelle allekirjoitettavaksi. Haloo...

Nyt joku itkee kun ei saa suppoa puoliksi tai kysellään elatusapu yms. summia mitä voi saada.

Ymmärrän, että kysytään, esim. neuvoa, minkä tahon puoleen kääntyä, jos ei tiedä ja soittaa sinne ja ottaa sit itse asioista selvää. Mut näyttäs et tää on tällanen yleinen 112, josta kysytään kaikki. Sit valitetaan kun se ei nyt mennykään pykälien mukaan niin.

Kaikella tällä nyt tarkotan asioita, joita täytyy hoitaa, että saa elämänsä toimivaksi ja joutuu olemaan tekemisissä viranomaisten kanssa. En sitä talvihaalari vertailu tai mistä ne kannattaa ostaa.

Täältä löytyy yleensä aina joku, joka tietää vastauksen juuri siihen itseä askarruttavaan kysymykseen. Miksi googlata, kun voi päästä vähemmällä? Tyhmäähän se olisi.

Keskustelupalstojen idea perustuu osittain juurikin siihen, että ihmiset puhuvat itselleen epäselvistä asioista. On eri asia keskustella asiasta ihmisen kanssa, kuin Googlen kanssa. Mikäli keskustelupalstan idea ei miellytä, niin mitä mahdotonta sinä täällä sitten teet? :xmas:

Kesällä oltiin lähdössä huvipuistoretkelle ja googletin tietoa.
Kaikkea olennaista en löytänyt, sanoin miehelle,että kysäisen kaksplus mammoilta.
Alle kahden minuutin oli luettavissa kaikki tarvittava tieto tällä palstalla ja päästiin matkaan. =)

Eikös tämä palsta oo just sitä varten että täällä saa kysellä ja vaikka just vertailla niitä talvihaalareita.. Ja yleensä täältä saa tosi nopeasti vastauksia, miksi alkaa jonkin pienen asian takia jonotteleen palvelunumeroihin tms.. ja saa just niitä muiden kokemuksia esim. juuri niistä talvihaalareista. Jotenka jätäpä sit vaan vastaamatta niihin aloituksiin, jotka sua niin ärsyttää!

Ilmeisesti ilmaisin asian huonosti. En mä ole neuvojen kysymistä vastaan ja keskustelua.
Mutta jos mä sanon nyt, että ero tuli paljonko saan asumistukea ja muita tukia, niin ei täällä siihen kukaan voi vastata. Siihen voi mistä kannattaa lähteä ottamaan selvää. Ja sit jos kysymykseen tulee, niitä vastauksia, että oletko vähän tyhmä, niin se on jonkun mielipide ja ei siitä sitten pitäisi loukkaantua. Tämä kun on se keskustelupalsta ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Keskustelupalstojen idea perustuu osittain juurikin siihen, että ihmiset puhuvat itselleen epäselvistä asioista. On eri asia keskustella asiasta ihmisen kanssa, kuin Googlen kanssa. Mikäli keskustelupalstan idea ei miellytä, niin mitä mahdotonta sinä täällä sitten teet? :xmas:

Varsinkin kun kovin usein kaivataan linkkiä tai oikeasti olisi hyötyä nähdä lähde :) Keskustelu onkin sitten eri asia.

"Mitä maksaa hobbarissa xx". Höttö, miksi ei mee hobbarin sivuille sitten katsomaan? Luottaako joku, että täällä annetaan oikea vastaus, kun itsekin se todella pienellä vaivalla saa selville.

Mutta toki prosenttilaskuun kaksplussa on näppärämpi kuin laskin. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ilmeisesti ilmaisin asian huonosti. En mä ole neuvojen kysymistä vastaan ja keskustelua.
Mutta jos mä sanon nyt, että ero tuli paljonko saan asumistukea ja muita tukia, niin ei täällä siihen kukaan voi vastata. Siihen voi mistä kannattaa lähteä ottamaan selvää. Ja sit jos kysymykseen tulee, niitä vastauksia, että oletko vähän tyhmä, niin se on jonkun mielipide ja ei siitä sitten pitäisi loukkaantua. Tämä kun on se keskustelupalsta ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

Aaaa, tarkoitit siis, että sellaisia asioita saa kysyä, jotka eivät ole sun mielestäsi tyhmiä?

Tyhmä paljon työtä tekee - viisas pääsee vähemmällä. Täältä saa nopeat vastaukset ja vaihtoehoja niistä sitten plokkaa vain provot pois ja valitsee parhaimman keinon.
Säästää puhelin laskussakin, kun ne virastojen tätsyt ne ei vasta mitään tiedäkkään...

Aaaa, tarkoitit siis, että sellaisia asioita saa kysyä, jotka eivät ole sun mielestäsi tyhmiä?

Ei vaan mitä järkeä täällä on kysyä asiaa, johon ei voi mitenkään saada oikea vastausta, edes niiden 100 vastauksen joukosta.

Ei vaan mitä järkeä täällä on kysyä asiaa, johon ei voi mitenkään saada oikea vastausta, edes niiden 100 vastauksen joukosta.

Jos joku kysyy tota sun mainitsemaasi asiaa täällä, niin siihen voi hyvinkin saada aika totuudenmukaisia vastauksia, koska täällä on usein joku paikalla, joka on ollut samassa tilanteessa, kera samojen tulojen jne...

Mieluummin sitä kysyy palstalta jolloin joku vastaa kysymykseen reaaliajassa ja jolloin lähteelle voi esittää jatkokysymyksiä tai pohtia asiaa yhdessä lisää. Tietysti omilla aivoillaan pitää sitten pohtia mitä tietoa pitää relevanttina ja mitä ei.

Yhteistyössä