Miksi ihmiset eivät tee avioehtosopimuksia. Pitäisi määrätä pakolliseksi.

• Viestiketjun aloittaja eronnut
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eronnut:
mut itse olen tyytyväinen,vaikka ollaankin normi perhe,ei köyhiä,muttei rikkaitakaan..että tehtiin,silloin,kun naimisiin mentiin..minun mies menetti firmansa viime vuonna ja menetti koko omaisuutensa..on ulosotossa jne..velkojat yrittää periä velkojaan..jos meil ei olisi ollut avioehtoa,niin olisin liemessä myös minä!!!Minun perintökin olisi mennyt sen siliän tien velkojille..
Yhdessä siis onnellisesti kuitenkin :)kyl tottamaar suosittelen sen tekemään,vaikka kyse oliskin pienestä omaisuudesta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koska meillä kummallakaan ei ole merkittävästi mitään omaa omaisuutta vaan kaikki on yhteistä ja yhteiseksi hankittua.
Entäs lainoja? Entäs tulevat perinnöt?
lainat on yhteisiä. tulevat perinnöt... ei niin suuria että niistä tarvitsisi tapella.

samaa mieltä
Mä olen samaa mieltä. Paitsi, että meillä ei ole avioehtoa :LOL: Ollaan yhdessä tyhjästä kerätty se mitä ollaan. Kummallakaan ei ole lainoja. Mä olen ainoa, joka tulee joskus perimään jotain. Ja jos miehellä tulis mieleen just sinä päivänä nostaa kytkintä niin siitä vaan. Mies on elättänyt mua 5v kun opiskelin.

Yhteistyössä