\
No, minä ainakin uskoisin ymmärtäväni sinua :hug:Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 09:07 köyhä kirjoitti:\niin ja sitten tuossa edellisessä lainauksessa minun komnettiin sanoit, ettet ymmärrä ettei ole varaa jne. joillain ei vain ole ja minun aiempi kirjoitus oli täyttä totta!!! edelleen puntaroin kumpaa pidän tärkeämpänä ruokaa vai vaatteita joita kerran ehkä käytetään... \|O saakeli, eläkääpä "rikkaat" minun elämää vuosi niin kysytään sitten uudestaan.....en haluaisi olla pihi, mutta jos rahat ei muuten riitä elämiseen niin se on kuule pakko!!!!Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 01:27 Emilyn kirjoitti:Jaa en tiedä mitä on köyhyys? (joku nokkela vieras kommentoi) Olen asunut 15 vuotta kaksion kokoisessa omakotitalossa viisihenkisessä perheessä, jossa äiti työkyvyttömänä (sairaspäivärahaa tms) ja isä pienipalkkaisena duunarina.
Muistan tosi hyvin jostain seiskaluokalta, kun historian maikka piti itsenäisyyspäiväjuhlien puhetta tunnilla, että kuinka häntä ärsyttää se, että nuoret eivät arvosta juhlia ja pukeudu niihin muutoin kuin farkkuihin tms. No, mulla ei ollut farkkujakaan. Lintsasin juhlista.
Tiedän ihan hemmetin hyvin, mitä on köyhyys (ja se köyhyys, että rahaa viinaan löytyy aina) ja siitä lapsilisästä en minä ole koskaan saanut vähääkään osaani. Kun muutin pois kotoa, meni vähän aikaa kunnes vanhemmat päättivät antaa sen lapsilisän elämiseeni.
Rahalla ei onnea osteta, mutta mun lasten ei tarvitse ikinä kulkea rikkinäisissä, virttyneissä vaatteissa ja juhliin saavat kauniit vaatteet päälleen. Samaa mieltä on mieskin, vaikkei hänellä ihan yhtä rääsyiset olot ole olleetkaan mutta on kuitenkin ihanaa huomata, kuinka hän tytöstä huolehtii ja haluaa, että on siistit vaatteet ja tulee olemaan sellaisia perustavaroita, kuten polkupyörä.
Ei tartte onneksi enää kärsiä köyhyydestä, kun on kouluja käynyt (mulla vielä jatko-opinnot edessä, mutta tästä hoitoalalta töitä onneksi löytää jo nyt opiskelijana) ja töitä tehnyt ja tekee.