miksi ihmiset ei ajattele muita soittaessaan puhelimella

Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
mun puhelinta ei saa laitettua niin, että vain tietyt numerot vois soittaa, yritetty on.
Hanki sellainen puhelin, jossa on tuo mahdollisuus. Hinnat ei päätä huimaa, ja sinulle tuo ominaisuus olisi ilmeisesti tarpeen, kun et voi pitää puhelinta kokonaan äänettömällä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Niin tai miksi jotkut ei vain voi käsittää et laittaisivat 9:n jälkeen textarin et sopiiko soittaa.. niin mä ainaki ite toimin! Vaik tietäsinki et siel ei olla nukkumassa, ni onse sentään kohteliasta huomioida että on jo ilta ja toinen ei ehkä halua vastata.

Ihan yhtälailla siihen viestiin herää. En oikein käsitä, mikä ihmeen pointti.
Jos tekstariin heräät, niin sulla on liian äänekäs viestiääni :) Usemmissa puhelimissa saa viestiäänenkin vaihdettua hiljaiseksi, vaikkapa ihan ajastimella.

Niin tai miksi jotkut ei vain voi käsittää et laittaisivat 9:n jälkeen textarin et sopiiko soittaa.. niin mä ainaki ite toimin! Vaik tietäsinki et siel ei olla nukkumassa, ni onse sentään kohteliasta huomioida että on jo ilta ja toinen ei ehkä halua vastata.

herää, mut mä en ainakaan kehtaa olla vastaamatta puhelimeen, ku heti tulee mieleen et kaverilla on jokin hätänä

niin ja itellä on tekstari ääni valittuna siten et sitä ei aina kuule päivälläkään ni saati yöllä jos puh. on keittiössä

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Jos ei oo mahdollista laittaa ystävien soittotavaksi äänetöntä, niin eikö voisi hylätä puhelua, ts. lyödä luuria korvaan?

Se ainakin antaisi oikeanlaisen viestin soittajalle.
mitäs se hyövää lyödä korvaan luuria, herätetty mikä herätetty. itse olen sen verran huono nukkuja, että kun kerran herää, niin uni yleensä sitten häipyy tunti kausiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Ihmisillä on niin erilaisia rytmejä... Yleensä oolen ajatellut että yhdeksään asti voi aikuiselle ihmiselle soittaa jos on asiaa, kun en ole koskaan törmännyt tapaukseen jossa aikuiset menisivät nukkumaan ennen sitä.

Tein joskus lyhyen pätkän puhelintuota, jäsenhankintaa eräälle järjestölle. Työnantaja oli eräs puhelinmyyntifirma (ts. työ tehtiin heidän kauttaan) ja työaika oli siinä iltavuorossa klo 21 asti. Minusta se oli aivan liian myöhäinen aika häiritä ihmisiä, siellä tehtiin lehtimyyntiäkin siihen asti :/ Klo 20 jälkeen aloin aina vetkutella niin, että ei tarvinnut soitella :D :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
mitäs se hyövää lyödä korvaan luuria, herätetty mikä herätetty. itse olen sen verran huono nukkuja, että kun kerran herää, niin uni yleensä sitten häipyy tunti kausiksi.

Jos vastaat ja juttelet, hän soittaa toistekin illalla myöhään.

Jos lyöt luurin korvaan, hän ehkä oppii olemaan soittamatta.

Yhtä lailla se herättää juu, mutta antaahan se soittajalle viestin: hän vastasi ja keskusteli kanssani = voin soittaa jatkossakin. Hän hylkäsi puhelun = huono hetki soittaa.

Ystävät ei voi tietää jos niille ei sano suoraan ettei saa soittaa.

Mulle saa soittaa aina, useammin kuin kerran mulla on puhelin soinut jo ennen kuutta aamulla (en todellakaan herää ennen yhdeksää ) . Mutta ei se mua haittaa, voin nukkua myöhemminkin. Meillä on ystävien kesken ihan normaalia soitella milloin vaan. Tässä taas näkee kuinka erilaisia me ihmiset ollaan, toisille tietyt rutiinit on kaikki kaikessa, toisille taas ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viestin voi laittaa nukkuessaan äänettömäksi ja laittaa vain puheluihin kuuluvan hälytysäänen.

Miksi ei yhtähyvin toisinpäin, jos kerran haluaa kuulla vaan perheen hätätapauksista? kauhea vali vali voi voi, mutta ei aio tehdä asialle mitään. En käsitä tollasta.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Ihmisillä on niin erilaisia rytmejä... Yleensä oolen ajatellut että yhdeksään asti voi aikuiselle ihmiselle soittaa jos on asiaa, kun en ole koskaan törmännyt tapaukseen jossa aikuiset menisivät nukkumaan ennen sitä.

Tein joskus lyhyen pätkän puhelintuota, jäsenhankintaa eräälle järjestölle. Työnantaja oli eräs puhelinmyyntifirma (ts. työ tehtiin heidän kauttaan) ja työaika oli siinä iltavuorossa klo 21 asti. Minusta se oli aivan liian myöhäinen aika häiritä ihmisiä, siellä tehtiin lehtimyyntiäkin siihen asti :/ Klo 20 jälkeen aloin aina vetkutella niin, että ei tarvinnut soitella :D :ashamed:
tähän on varmaankin tullut joku laki, meille ei ainakaan enää tule lehtikauppiailta tai muiltakaan puhelinmyyjiltä soittoja juurikaan enää kello 18 jälkeen.

Jotenkin tuntuu että ap haluaa vaan tahallaan tehdä tästä hankalaa. :o Eikö sitä nyt voi hommata sellaista puhelinta, mistä saat vain lasten ja miehen numerot kuuluville kun nukut? Tai jättää vastaamatta ystävän soittoihin, niin meneehän se viesti ennen pitkää perille. Tai ihan vaan sanoa, että älä saatana ikinä enää soita tähän aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Jotenkin tuntuu että ap haluaa vaan tahallaan tehdä tästä hankalaa. :o Eikö sitä nyt voi hommata sellaista puhelinta, mistä saat vain lasten ja miehen numerot kuuluville kun nukut? Tai jättää vastaamatta ystävän soittoihin, niin meneehän se viesti ennen pitkää perille. Tai ihan vaan sanoa, että älä saatana ikinä enää soita tähän aikaan.

Kivempaa on jatkaa vanhaa huonoksi todettua tapaa....siltä se ainakin vahvasti vaikuttaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Juu,. tuollaiselle asialle tuntuu jotenkin myöhäiseltä ajankohdalta. Sitten johonkin henkilökohtaisempaan asiaan ihan ok aika minun mielestäni :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kotiäiti ja heräät kello 5?

Huh huh. Meillä herätään 8-11 välillä aamulla.

Seki on niin suhteellista, mikä on kenenkin mielestä aikaisin... Mä oon aina aatellu, et siinä ennen yheksää voi vielä soittaa, mut ei enää yheksän jälkeen. Kesällä oon ihan vahingoissa soittanut pari kertaa lähempänä kymmentä jo, kun on niin valosaa, ettei oikeen huomaa aina ajankulkua...

Onko siinä jotain outoa? Meillä ainakin tyttö herättää välillä 05-06. ei siinä sen kauempaa sitten nukuta

Alkuperäinen kirjoittaja vier@s:
tässä ap:n tapauksessahan soittaja tiesi että ap on nukkumassa, kun aloitti puhelun että "sä olet varmaan jo nukkumassa, mutta..."

Tokihan voi odottaa, että josko tulee sellainen aika ettei kukaan soita, mutta kaikkein järkevintä, jos kerran haluaa nukkua, olisi nyt varmistaa että millä tavalla voisi saada ei-toivotut puhelut hälyttämään äänettömällä :)

Hanki puhelin jossa voi valita profiilin. Vaihdat sen illlalla tai otat sellaisen mallin jossa sen saa jopa etukäteen ajatettuna että klo 20-08 välisenä aikana vaan tietyt numerot soi, muut on äänettömiä tai menee vastaajaan.

Ja viestiääneksi piippaus/äänetön samalla ajalle.

Miksi tehdä asioista vaikeita kun suht edulliset tekniset ratkaisut on valmiina kaupassa odottamassa! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Eihän kukaan voi tietää, että joku oikeesti on jo kahdeksan aikaan nukkumassa. :o

Eikös ap:n kaveri tiennyt, kun sanoikin, että olet varmaan jo nukkumassa... Eli jos itselle voi soittaa kymppiin asti, se ei tarkoita, että kaikille muilekin voi. Jos tietää, että toinen käy aikaisin nukkumaan, niin hänelle ei voi.

mutta miksi sitten vastaa siihen puhelimeen, miksi se on päällä? :headwall: Voishan sitä joskus itsekin ajatella muita, eikä vaan itse odottaa jotain erityiskohtelua. Eikö voi hankkia toista puhelinta, mihin perheenjäsenet voi hätätapauksessa soittaa? Miksi ihmeessä pitää ihan itse tehdä niistä asioista hankalia ja sitten ihmetellä, kun kaikki muut ihmiset ei tanssi pillin mukaan.

Mä ainakin vastaan puhelimeen aina kun se soi ja haluan olla tavoitettavissa aina kun jollakin on joku hätänä. En mä ymmärrä miksi mun pitäisi hankkia toinen puhelin vain siksi, että joku kaveri olisi ajattelematon.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Asian vierestä, mua ärsyttää ihmiset jotka vastaa puhelimeen silloin kun on huono hetki. Eikö olis helpompi jättää vastaamatta ja soittaa takas sit kun sopii?

Niin samaa mieltä tän kanssa!!!!

Mun mielestä taasen on kaikille selvintä, kun vastaan ja sanon, että voinko soittaa 10min (tai vaikka seuraavana päivänä) kuluttua takaisin. Silloin soittaja tietää, että toinen ei nyt ehdi, mutta soittaa kohta takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Jotenkin tuntuu että ap haluaa vaan tahallaan tehdä tästä hankalaa. :o Eikö sitä nyt voi hommata sellaista puhelinta, mistä saat vain lasten ja miehen numerot kuuluville kun nukut? Tai jättää vastaamatta ystävän soittoihin, niin meneehän se viesti ennen pitkää perille. Tai ihan vaan sanoa, että älä saatana ikinä enää soita tähän aikaan jos ei ole hätä.[b/b]

Mä tein näin ja meni ekalla kerralla perille :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Asian vierestä, mua ärsyttää ihmiset jotka vastaa puhelimeen silloin kun on huono hetki. Eikö olis helpompi jättää vastaamatta ja soittaa takas sit kun sopii?

Niin samaa mieltä tän kanssa!!!!

Mun mielestä taasen on kaikille selvintä, kun vastaan ja sanon, että voinko soittaa 10min (tai vaikka seuraavana päivänä) kuluttua takaisin. Silloin soittaja tietää, että toinen ei nyt ehdi, mutta soittaa kohta takaisin.

näin mä toimin päivällä, eli jos en pysty puhumaan vastaa ja sanon, että soitan jonkun ajan kuluttua

Minä kyllä ymmärrän ap:n pointin. Ja kaverit varmasti tietävät, että maatilan emännällä alkaa aamut huomattavasti aiemmin, kuin keskiverto työssäkäyvällä suomalaisella. Ja ymmärrän senkin, että puhelinta ei halua pitää äänettömällä, jos hätätilanteen vuoksi on saatava yölläkin kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Minä kyllä ymmärrän ap:n pointin. Ja kaverit varmasti tietävät, että maatilan emännällä alkaa aamut huomattavasti aiemmin, kuin keskiverto työssäkäyvällä suomalaisella. Ja ymmärrän senkin, että puhelinta ei halua pitää äänettömällä, jos hätätilanteen vuoksi on saatava yölläkin kiinni.

Kyllä mäkin hänen pointtinsa ymmärrän, mutten sitä, miksei tässä ketjussa ehdotetut asiat hänelle kelpaa vaan vika on vain siinä ystävässä.

Yhteistyössä