miksi ihmiset ei ajattele muita soittaessaan puhelimella

en minäkään tykkää että soitetaan klo 19 jälkeen. halauan rauhoittua iltaa ja yötä varten silloin. Enkä myöskään pidä siitä että soitetaan aamulla ennen klo8.

Hätäpuhelut tietty eriasia

klo 19 jälkeen!! Huh huh, itse olen vasta kotiutunut siihen aikaan töiden ja harrastusten jälkeen, joten jäisi kokonaan soittamatta. Musta klo 21 jälkeen vois miettiä kenelle soittaa, ja klo 22 jälkeen olla soittamatta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Milli Mehiläinen:
Ai onko jo kahdeksan jälkeen liian myöhä? Ite saan muksun nukkumaan vasta kahdeksan maissa ni sen jälkeen on hyvää aikaa soitella, kun saa rauhassa puhua eikä ole kukaan lahkeessa roikkumassa ja kitisemässä.

Kymmenen jälkeen on mun mielestä liian myöhä. Ja jos itse menet noin aikaisin nukkumaan, voit laittaa vaikka äänettömälle puhelimen nukkumaan mennessä niin ei häiritse.

et sitten lukenut kirjoitusta ennen kuin vastasit. mä siellä kerroin nimittäin, etten voi laittaa puhelinta äänettömälle koska mies ja lapset on pellolla /siis ne TÄYSIKIKÄISET. niiden on pakko saada mut kiinni jos sattuu vaikka joku hätä tai onnettemuus. näissä hommissa kun ei tiedä

Ai onko jo kahdeksan jälkeen liian myöhä? Ite saan muksun nukkumaan vasta kahdeksan maissa ni sen jälkeen on hyvää aikaa soitella, kun saa rauhassa puhua eikä ole kukaan lahkeessa roikkumassa ja kitisemässä.

Kymmenen jälkeen on mun mielestä liian myöhä. Ja jos itse menet noin aikaisin nukkumaan, voit laittaa vaikka äänettömälle puhelimen nukkumaan mennessä niin ei häiritse.

et sitten lukenut kirjoitusta ennen kuin vastasit. mä siellä kerroin nimittäin, etten voi laittaa puhelinta äänettömälle koska mies ja lapset on pellolla /siis ne TÄYSIKIKÄISET. niiden on pakko saada mut kiinni jos sattuu vaikka joku hätä tai onnettemuus. näissä hommissa kun ei tiedä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tähdenlennon tavoittelija:
et olisi vastannut puhelimeen? :o

Mutta jos on nukkumassa, niin kyllähän se puhelimen soitto herättää (=herättää), vastasi siihen tai ei.

Ei herätä, jos tajuaa laittaa yöksi äänettömälle puhelimen. Jos pelkkään valoon herää, niin sitten on kait aika herkkäuninen (tosin tässä tapauksessa kannattaa kääntää puhelin väärin päin).

Etkö lukenut aloitusta kunnolla? Siinä oli kerrottu syy, miksi puhelinta ei voi laittaa äänettömälle.
no ei nää mammat koskaan lue kirjoiltuksia, ne vaan vilasee, ja sit näppäimistö paukkuu :laugh:

Kotiäiti ja heräät kello 5?

Huh huh. Meillä herätään 8-11 välillä aamulla.

Seki on niin suhteellista, mikä on kenenkin mielestä aikaisin... Mä oon aina aatellu, et siinä ennen yheksää voi vielä soittaa, mut ei enää yheksän jälkeen. Kesällä oon ihan vahingoissa soittanut pari kertaa lähempänä kymmentä jo, kun on niin valosaa, ettei oikeen huomaa aina ajankulkua...

no huuhuhuuhhhu sulleki vaan...

onko tullut mieleen että joidenkin lapset herää klo 05? sinäkö kotiäitinä saat nukkua ihan miten tykkäät? lapsesi yksinään hengailevat?

Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:

Eikö sillon voi soittaa johonkin hätäkeskukseen? :o

no ei nää mammat koskaan lue kirjoiltuksia, ne vaan vilasee, ja sit näppäimistö paukkuu :laugh:

Onhan sinulle annettu ihan toimiviakin vastauksia tässä ketjussa. Niihin tosin et kommentoinut mitään.

Mun läheiset ovat onneksi ymmärtäneet, kuinka aikaisin usein käyn nukkumaan ja kuinka tärkeää kunnon yöunet ovat mulle, eikä mulle ole vuosiin kukaan soittanut ysin jälkeen ellei joku hätä. Eikä onneksi kukaan hyvänpäiväntuttukaan soittele. Eli kyllä näitäkin löytyy, ainakin kun vähän kouluttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:

Eikö sillon voi soittaa johonkin hätäkeskukseen? :o

no ei se aina se hätä ole niin vaarallinen et sinne ampulanssia tarvittas.. hätä voi olla vaik sellainen, et tipuin ojaan, ja oon ihan kylmissäni laitatko saunaan valkean.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Kotiäiti ja heräät kello 5?

Huh huh. Meillä herätään 8-11 välillä aamulla.

Seki on niin suhteellista, mikä on kenenkin mielestä aikaisin... Mä oon aina aatellu, et siinä ennen yheksää voi vielä soittaa, mut ei enää yheksän jälkeen. Kesällä oon ihan vahingoissa soittanut pari kertaa lähempänä kymmentä jo, kun on niin valosaa, ettei oikeen huomaa aina ajankulkua...

no huuhuhuuhhhu sulleki vaan...

onko tullut mieleen että joidenkin lapset herää klo 05? sinäkö kotiäitinä saat nukkua ihan miten tykkäät? lapsesi yksinään hengailevat?
en mä lasten takia joudu noin aikaisin nousemaan. vaan ihan sen takia, että saan muut toimitettua töihinsa. käytyä ottamassa selvää navetalla onko siellä sairaita eläimia, tarvitaanko siementäjää. ja monesti sitten pitää joutua hakemaa lapsenlapsi hoitoon yms.

Eihän kukaan voi tietää, että joku oikeesti on jo kahdeksan aikaan nukkumassa. :o

Eikös ap:n kaveri tiennyt, kun sanoikin, että olet varmaan jo nukkumassa... Eli jos itselle voi soittaa kymppiin asti, se ei tarkoita, että kaikille muilekin voi. Jos tietää, että toinen käy aikaisin nukkumaan, niin hänelle ei voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mua puolestaan ärsyttää ihmiset, jotka ei voi laittaa sitä puhelintaan äänettömälle jos ei saa soittaa. Jos on oltava puhelin päällä, niin sitten voi hommata erikseen numeron, jota ei anna kavareilleen lainkaan. Tai sitten laittaa puhelimeen sellaisen säädön ettei kaikki numerot hälytä.

PEESI.

Kaikki tuo on ihan helpostikin toteutettavissa.

Mulle soitetaan joskus jopa puolenyön jälkeen - kaveri tosin laittaa aina ekana tekstarin: "Hereil?" :)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Onhan sinulle annettu ihan toimiviakin vastauksia tässä ketjussa. Niihin tosin et kommentoinut mitään.

on on, mutta lukea vois kaikki kumminkin mitä kirjoittaa avauksessa itse kukin. mun puhelinta ei saa laitettua niin, että vain tietyt numerot vois soittaa, yritetty on. erään häirikön takia. ja tääkin ihminen ties, tääkin kävi avauksessa ilmi, että mää on nukkumassa, ja soitti silti. onneks nää ihmiset on harvassa, jotka tämän tekevät. silti se kiukuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Eihän kukaan voi tietää, että joku oikeesti on jo kahdeksan aikaan nukkumassa. :o

Eikös ap:n kaveri tiennyt, kun sanoikin, että olet varmaan jo nukkumassa... Eli jos itselle voi soittaa kymppiin asti, se ei tarkoita, että kaikille muilekin voi. Jos tietää, että toinen käy aikaisin nukkumaan, niin hänelle ei voi.

mutta miksi sitten vastaa siihen puhelimeen, miksi se on päällä? :headwall: Voishan sitä joskus itsekin ajatella muita, eikä vaan itse odottaa jotain erityiskohtelua. Eikö voi hankkia toista puhelinta, mihin perheenjäsenet voi hätätapauksessa soittaa? Miksi ihmeessä pitää ihan itse tehdä niistä asioista hankalia ja sitten ihmetellä, kun kaikki muut ihmiset ei tanssi pillin mukaan.

PALSTAMAMMOILLA ON LUKUTAITO IHAN KOHDALLAAN---vastauksista päätelleen :D

Kuten jo edellä sanottiin, sormet syyhyää ennenkuin sisäistää viestiä.

Hauskaa kiihkoilua, että meillä kyllä soitellaan...no miksi niin pitäisi olla sitten kaikilla muillakin. Itse olisin hermona, jos joku älykääpiö ei tajua olla soittamatta illalla. Kyllä, haluan lepoa. Kyllä, meilläkin herätään aikaisin klo.6-7 välillä. Että näin.

Niin tai miksi jotkut ei vain voi käsittää et laittaisivat 9:n jälkeen textarin et sopiiko soittaa.. niin mä ainaki ite toimin! Vaik tietäsinki et siel ei olla nukkumassa, ni onse sentään kohteliasta huomioida että on jo ilta ja toinen ei ehkä halua vastata.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Niin tai miksi jotkut ei vain voi käsittää et laittaisivat 9:n jälkeen textarin et sopiiko soittaa.. niin mä ainaki ite toimin! Vaik tietäsinki et siel ei olla nukkumassa, ni onse sentään kohteliasta huomioida että on jo ilta ja toinen ei ehkä halua vastata.

Ihan yhtälailla siihen viestiin herää. En oikein käsitä, mikä ihmeen pointti.

Ihmisillä on niin erilaisia rytmejä... Yleensä oolen ajatellut että yhdeksään asti voi aikuiselle ihmiselle soittaa jos on asiaa, kun en ole koskaan törmännyt tapaukseen jossa aikuiset menisivät nukkumaan ennen sitä. Kaveripiirissä ei tosin ole nyt yhtäkään ihmistä jonka esim. pitäisi olla töissä jo aamukolmelta tai -neljältä, jos sellaisia olisi niin tajuaisin kyllä olla soittelematta illalla. Osa lapsiperheiden vanhemmista on sen sijaan esittänyt toivomuksen että soittelut hoidetaan iltayhdeksän tai jopa vasta iltakymmenen jälkeen, kun silloin on lasten iltatoimet hoidettu kaikessa rauhassa ja lapset saatu nukahtamaan.

Meillä on enemmän ollut ongelmana se, että yksi kaveri joka on kotiäiti soittelee aamulla jo vähän kahdeksan jälkeen, mikä on vähän ikävää, koska joko nukumme vielä silloin (miehellä töitä usein keskiyön paremmalle puolelle) tai sitten olemme juuri kiireisinä aamutoimissa tai matkalla töihin. Tästä on yritetty sanoa kauniisti, mutta aina se ei kyseisen äidin mieleen muistu. Kai se kello 8 tuntuu myöhäiseltä ajankohtalta jos itse on aamuvirkku ja hyppinyt hereillä jo viidestä.

Jos ei oo mahdollista laittaa ystävien soittotavaksi äänetöntä, niin eikö voisi hylätä puhelua, ts. lyödä luuria korvaan?

Se ainakin antaisi oikeanlaisen viestin soittajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:

Ihan yhtälailla siihen viestiin herää. En oikein käsitä, mikä ihmeen pointti.

herää, mut mä en ainakaan kehtaa olla vastaamatta puhelimeen, ku heti tulee mieleen et kaverilla on jokin hätänä

on on, mutta lukea vois kaikki kumminkin mitä kirjoittaa avauksessa itse kukin. mun puhelinta ei saa laitettua niin, että vain tietyt numerot vois soittaa, yritetty on. erään häirikön takia. ja tääkin ihminen ties, tääkin kävi avauksessa ilmi, että mää on nukkumassa, ja soitti silti. onneks nää ihmiset on harvassa, jotka tämän tekevät. silti se kiukuttaa.

Ei kyse olekaan numeroiden tai soiton estosta, vaan siitä että puhelimen hälytysääni on muilla kuin toivotuilla numeroilla äänetön. Tällainen on mahdollista jopa karvalakkimallin nokialaisilla. Silloin muut puhelut eivät herätä, ainoastaan vain ne joihin tarvitseekin herätä. Muita varten voi nauhoittaa vaikka vastaajaan viestin "Olen nukkumassa, ethän soita minulle klo 20 jälkeen muinakaan päivinä."

Yhteistyössä