Miksi ihmisen pitää olla tällainen jännittäjä :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Huomenna olisi lähtö Kirkkonummella ja meiltä matkaa sinne on n. 165km ja en ole vielä noin pitkää matkaa autolla ajanut ja nyt mä en saa unta, kun jännitän tuota ajamista. Sitten kun aamulla auton rattiin pääsen, niin en minä enää sitten jännitä, mutta mä jännitän aina kaikkea uutta etukäteen vaikka en haluaisi.

Vaikka en noin pitkää matkaa ole vielä koskaan ajanut, niin olen kuitenkin varsin paljon autolla ajellut, voisi sanoa että päivittäin tulee ajettua tässä lähiseudulla, että ajokokemusta on kyllä jonkin verran kertynyt.

Mäkin pelkään tajuttomasti ajamista. Mutta on syytäkin, koska en ole ajanut kuin muutamia kertoja viimeisen 15 vuoden aikana. Eniten pelkään että ajan jonkun päälle ja aiheutan hänen kuolemansa. Tai ajan muuten vaan kolarin ja saan syytteen törkeästä liikenteen vaarantamisesta, ja sellaiset sakot ja korvausvaatimukset etten pysty koskaan maksamaan, huoh...

No mä tiedän sen, että sinne on ihan helppo mennä ja osaankin sen reitin melkein kokonaan, vain se loppupätkä on mulle uutta, mutta pääosin se tie on mulle tuttua ja tiedän, että sinne on helppo mennä, mutta jostain syystä mua jännittää aina uudet jutut ja ne pyörii päässä.
Tässä on sekin, että mun kyytiin tulee yksi tuttu, joka ei ole mun kyydissä koskaan ollut ja se lisää sitä jännitystä, vaikka ei mitään syytä ole :)

No ehkä sitten kun liikkeelle pääsen, niin tää jännitys tästä laukeaa, kun en minä sitä autolla ajamista sinänsä jännitä.

Minuakin jännitti ensimmäinen pidempi matka (140km), jonka jouduin ajamaan yksin. Köröttelin silloin tosi varovasti, ajokokemusta kun ei tuolloin ollut vielä paljonkaan. Nykyään tykkäänkin ajella ennemmin pitkiä matkoja kuin lyhyitä :) Sinulla on kuitenkin henkisenä tukena mukana nyt kaveri, niin uskon että matka menee kevyesti. Tsemppiä!

Matka tehty ja ihan hyvin se meni, eikä minua enää jännittänytkään kun liikkeelle lähdin. Onneksi sunnuntaisin on aika hiljaista maanteillä, etenkin aamulla, niin sai varsin rauhassa mennä

Yhteistyössä