Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Miuta taas jaksaa aika ajoin ihmetyttää,miksei aikuiset ihmiset uskalla kokeilla esim parin viikon ajan ilman maitoa/munaa/vehnää/mitälie ilman lääkärin siunausta? Esimerkiksi täysimetysaikanahan ei tarviis kun itse olla ilman sitä ainetta minkä epäilee olevan vauvan kehnon olon aiheuttaja.
Mistä olet päätellyt etten olisi ollut ominpäin ilman noita aineita? Minä olin 2 vk, muttei saanut oikein selvää, kun vauvalla oli koliikki 4 kk asti, eli huusi joka tapauksessa, ja iho oli koko ajan hyvä. Yhdelle lääkärille tuosta dieetistäni kerroinkin, mutta väitti ettei lapsella ole allergioita, vaan hän on vaan unikoulun tarpeessa. :/
Neuvolasta sain oikein kotiunikouluesitteetkin, ja kokeilinkin, tuloksetta ilman muuta, ennen kuin löysin googlettamalla netistä juttuja että allergia voi olla pelkästään suolisto-oireinenkin. En ollut sitä tiennyt aiemmin, tottakai olisin jättänyt pojalta maidon pois aiemmin.
Vatsan löysyydestä ne kaikki lääkärit sanoivat jotain ympäripyöreää tyyliin joskus lapsilla on sellaista jne. :headwall:
Kyllä siinä meni muutama kk ennen kuin tajusin alkaa epäillä lääkäreiden sanoja. Jonkin verran vaan tuli luotettua heihin, kun tosiaan kolme ari lääkäria sanoi samaa, että ei voi olla pojalla allergioita kun on niin hyvä iho. Yhden lääkärin sanomaa olisi ollut helpompi epäillä.