[QUOTE="poikia3";25570066]Hih, mua suorastaan huvittaa sun valtava kotitöiden määrä. Pistäppä siihen sotkeva itse syömistä opetteleva taapero tai urheilevia teinipoikia, niin pyykin määrä kasvaa eksponentiaalisesti. Pesukone pyörii joka päivä mahdollisesti jopa useamman kerran.
Kun kotona syödään 5 kertaa päivässä ja syöjiä on vaikka 5, on tiskin määräkin ihan toista, kuin sinkkutaloudessasi.
Ja kun se taapero opettelee syömään ja ulkoilujen myötä sisään kantautuu hiekkaa. Kun ne lapset leikkivät ja levittävät lelujansa joka ikinen päivä siellä sisällä on sitä siivottavaakin ihan joka päivä.
Eli on sulla toki useampia tunteja aikaa tehdä niitä kotitöitä, jotka vievät moninkertaisen määrän nykytilanteeseen nähden. Mutta sen lisäksi ulkoilet lasten kanssa, hoidat ja vaihdat vaippoja, kylvetät lapset, laitat lapselle ruokaa, ja pienen syöttämiseen voit kuluttaa päivästä jopa 2,5 tuntia (tuon verran laskin joskus menevät vauvaikäisen pelkkään syöttämiseen päivässä) plus vielä imetykset päälle.
Ja työaika ei lopu koskaan, illalla on hommia ihan samalla lailla kuin päivällä, ja kun lapsi / lapset eivät nuku yöllä jatkuu se työvuoro myös yölläkin.
Sinulla on tosi ruusuiset kuvitelmat.[/QUOTE]
Voi olla ruusuiset kuvitelmat, mutta minulla jäisi silti 10 tuntia enemmän aikaa kaikkeen. Lisäksi uskon, että pitäisin siitä, sillä samalla tulisi ihan eri tavalla hyötyliikuntaa kuin nykyisin. Moni kehuu astianpesukonetta, sellaisen voisi sitten ostaa jos tuntuisi, ettei hallitse enää astiavuorta. Lisäksi kyse on mielestäni myös siitä, kumpaa tekisi mieluummin?
8 tunnin työpäivää + tunnin matka suuntaansa eli 10-tuntista työpäivää kaikkine matkoineen vai katsoisi omien lasten kasvua ja kehitystä? Itse en missään nimessä haluaisi uhrata omien lasten ensimmäisiä elinvuosia työlle. Kyllä ihan varmasti lasten kanssa oleminen olisi minulle arvokkaampaa kuin työ, jota voi tehdä silloin, kun lapset eivät enää haluaisi äidin olevan koko ajan kotona.