Miksi ihmeessä pitää ajaa 60km/h jos tiellä 80km/h nopeusrajoitus ja tie kuiva ja sula??!!

Alkuperäinen kirjoittaja tiellä näkee kaikenlaista:
Ajelin yks päivä yhden nuoren naisen perässä tiellä jossa 80 rajoitus ja sopivasti liikennettä. tää tyttö ajoi ihan keskiviivan vieressä ja aina auton tullessa vastaan korjasi ajolinjaa oikeaan laitaan ja auton mentyä ohio siirtyi taas keskiviivan viereen.

Siis haloo, eihän siellä autokoulussa niin opeteta ajamaan. Paljon autolla kun liikkuu,niin kyllä sinne niin monenlaista kulkijaa mahtuu, että oksat pois.

Arasteli varmaan alussa. Ensin pelkää että tippuu tieltä ja sit pelkää vielä enemmän vastaantulijaa :D

Kyllä vaan ne "kiireiset" 100 lasissa 80 tielläkin v*tuttaa... yrität ajaa ihan sallitua nopeutta+ ja sitten joku "ökö-auton omistaja" on pakko ajaa ohi... ensin kökkää siinä ihan takapuskurissa ja sitten ylämäessä tai mutkassa änkee ohi....
Toivon aina että seuraavan mutkan takana seisoo poliisit ja kyseinen autoilija on sakotettu :)
Silloin vilkutan kuljettajalle ja iso pepsodenttihymy päälle ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Juu voihan olla että siinä autossa oli joku vika, mutta miksi pitää aamuruuhkaan ängetä, joten en usko tuota. Ja näitä on enemmänkin, tuskin niillä kaikilla on vikaa autossa. Jotkut selittelee, että on niin huonot renkaat ettei uskalla ajaa kovempaa |O Sekin vielä!

Mä en vaan tajua, että jos joku päättää ajaa kuuttakymppiä pikatiellä, niin sillä olisi muka oikeus terrorisoida muidenkin matkantekoa!

Niin, toisen ärsytystä ei voi poistaa ja oikeastaan ihan hyvä että purat sen täällä, etkä tienpäällä. Mä uskon et sä pääset tuon asian yli :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja oikein:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minä ajan aina alinopeutta. Se säästää bensaa ja tuottaa tyydytystä nähdä happamet ilmeet takanani. Ajan myös niin keskellä, että kukaan ei taatusti pääse ohi. Se vaan on hauskaa!

Oikea asenne. Ja kotihoidontuella loisivilla sosiaalipummi äideillä ei voi olla kiire mihinkään.

Eikä saa isoja sakkojakaan... kun ei tuloja oo..... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
jokainen ajaa taitojensa mukaan. Ilmeisesti taidot ei sitten riitä ajamaan 80 km tunnissa. Toki silloin mietityttää miksi pitää lähteä tien päälle

Niinpä... Kannattaa pysyä kotona jos ei osaa ajaa.

Peesi..on muuten tehty ihan tutkimus et alinopeutta ajavat vaarantaa liikenteen ku a) oma ajotaito on luultavasti ruosteessa ja ei uskalleta ajaa
b)Muu liikenne häiriintyy alinopeudesta..

Alkuperäinen kirjoittaja rajoituksien mukaan....:
Kyllä vaan ne "kiireiset" 100 lasissa 80 tielläkin v*tuttaa... yrität ajaa ihan sallitua nopeutta+ ja sitten joku "ökö-auton omistaja" on pakko ajaa ohi... ensin kökkää siinä ihan takapuskurissa ja sitten ylämäessä tai mutkassa änkee ohi....
Toivon aina että seuraavan mutkan takana seisoo poliisit ja kyseinen autoilija on sakotettu :)

Toi salamana perään tulo ja puskurissa roikkuminen on valvontakameraakin varmenpi tapa saada mut ajamaan TASAN rajoituksen mukaan :kieh: vaikka siihen asti olis ollut se + 5...10 km/h mittarivirhevaraa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
jokainen ajaa taitojensa mukaan. Ilmeisesti taidot ei sitten riitä ajamaan 80 km tunnissa. Toki silloin mietityttää miksi pitää lähteä tien päälle

Niinpä... Kannattaa pysyä kotona jos ei osaa ajaa.

Peesi..on muuten tehty ihan tutkimus et alinopeutta ajavat vaarantaa liikenteen ku a) oma ajotaito on luultavasti ruosteessa ja ei uskalleta ajaa
b)Muu liikenne häiriintyy alinopeudesta..

Ei kai kuitenkaan voi vaatia, että ihminen ei saisi toimittaa asioitaan ja liikkua yleisillä teillä, jos ei olekaan niin hyvä kuljettaja, kuin suurin osa kuvittelee olevansa.

ärsyttää eniten ne, jotka eivät osaa ajaa tasaista nopeutta.

Ajoin muutama viikko sitten sellaisen vanhemman mieshlön takana, jonka nopeus 80km/h alueella vaihteli koko ajan 50km/h-90km/h väliä. No, sopivassa ohituskohdassa miehen ajaessa taas sitä viittä-kuuttakymppiä lähdin ohi. Ja mitä tekee tää mies? Kun olen rinnalla, painaa kaasun pohjaan, eikä meinaa millään päästää ohi. Vastaan tulee auto ja mä lopulta pääsin ohi ja omalle kaistalle takaisin lähes autoni takakulma sen ukon auton etukulmaa viistäen. Ohitustilanteen loppuvaiheessa olin joutunut nostamaan nopeuteni 116km/h.

Olin jokseenkin kauhusta jäykkänä ja v.tutti aivan älyttömästi!

Alkuperäinen kirjoittaja Itseä:
ärsyttää eniten ne, jotka eivät osaa ajaa tasaista nopeutta.

Ajoin muutama viikko sitten sellaisen vanhemman mieshlön takana, jonka nopeus 80km/h alueella vaihteli koko ajan 50km/h-90km/h väliä. No, sopivassa ohituskohdassa miehen ajaessa taas sitä viittä-kuuttakymppiä lähdin ohi. Ja mitä tekee tää mies? Kun olen rinnalla, painaa kaasun pohjaan, eikä meinaa millään päästää ohi. Vastaan tulee auto ja mä lopulta pääsin ohi ja omalle kaistalle takaisin lähes autoni takakulma sen ukon auton etukulmaa viistäen. Ohitustilanteen loppuvaiheessa olin joutunut nostamaan nopeuteni 116km/h.

Olin jokseenkin kauhusta jäykkänä ja v.tutti aivan älyttömästi!

Niinpä! Kortti pois papparaiselta!

jokainen ajaa kelin ja taitojen mukaan. mäkin ajan just niin kovaa/hiljaa kun tunnen hallitsevani tilanteen. huonolla kelillä saatan ajaa työmatkani 48km jopa tuota 60km/h ja ohi voi mennä jos rahkeet kestää. sakkoja ei ole alinopeudesta, yhdet ylinopudesta

Kyllä saa oikeesti ajalle tatti ottassa.. eniten ketuttaa
-kuskit jotka posottaa alinopeutta,miksi pitää lähtee liikenteeseen jos ei voi ajaa muun liikenteen mukana ja jos ei osaa ajaa niin pysyy kotona tai menee bussilla
-Ihmiset jotka kiihdyttää kun ohittaa,joo heräät siinä tietty et "oho ajanki 20km alinopeutta nyt kiihdytän" tai usein kuulee myös "akkahan et mua ohita"
-Puskurissa roikkujat. Minkä takia sitä ohitusta ei voi odottaa turvallisen matkan takaa..vaarannat vaan edessä olijan

kunolin vasta sanut kortin jaoi kyllä tosi hiljaa ja varovasti. siksi tykkäisin että vieläkin olis käytössä ne 80 l'tk't. silloin muut tietsäi että tuo kuski on vastaa saantu koti eikä turhaan emnettäisi hermojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kiti :
jokainen ajaa kelin ja taitojen mukaan. mäkin ajan just niin kovaa/hiljaa kun tunnen hallitsevani tilanteen. huonolla kelillä saatan ajaa työmatkani 48km jopa tuota 60km/h ja ohi voi mennä jos rahkeet kestää. sakkoja ei ole alinopeudesta, yhdet ylinopudesta

No nyt ei ollut kyse huonosta kelistä vaan nimeonmaan hyvästä ja kuivasta tiestä! Ihan eri asia.

Kyllä mun ajonopeus ainakin vaihtelee, suorilla tieosuuksilla vähemmän, mutta mutkiin ei voi posottaa edes sitä 80km/h tai on pöheikössä. Sitten on näitä kuskeja, jotka ajaa omalla vakionopeudella: 8 kympin alueella 70km/h ja kun rajoitus vaihtuu vaikka 50km/h, niin jatkaa samaan malliin.

no mitä se sua haittaa jos se kerran ohi menee, taidat vaan olla kateellinen kun sulla ei oo varaa "ökö-autoon"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no mitä se sua haittaa jos se kerran ohi menee, taidat vaan olla kateellinen kun sulla ei oo varaa "ökö-autoon"

Eihän se ohittaminen sinänsä mua haittaa... vaan se että on pakko roikkua siinä takapuskurissa kiinni ja sitten ihan älyttömässä paikassa ohittaa...
jos kerran ajan sallittua nopeutta eikä alle tai "80-60-80-60" tyyliin niin "ohittaja" vois pysyä "hyvällä etäisyydellä" ja ohittaa siellä missä näkee että ei tuu autoja vastaan = turvallisesti...

"ökö-auto" on mun mielestä sellainen joka kulkee "1000 ja 100" ihan turhaan... koska suomessa nopeusrajoitukset ovat kuitenkin maks. 120km/t... meillä ei ole mikään "autobahn" missä saa ajaa oman mielen mukaan lujaa....

Tiedoksi vaan että ei mulla mitään romuautoa ole... ihan oma valinta ja lempiauto, vm 2006.... kyllä silläkin kulkee 140km/tunnissa ihan helposti jos haluaa... moottoritiellä... mutta ajan kyllä kylttien mukaan 95% ajoista... ja aina "normaaliteillä".... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Toi salamana perään tulo ja puskurissa roikkuminen on valvontakameraakin varmenpi tapa saada mut ajamaan TASAN rajoituksen mukaan :kieh: vaikka siihen asti olis ollut se + 5...10 km/h mittarivirhevaraa :saint:

Samaten meillä :)

Mä muistan kerran Heinolassa juhannusliikenteessä poliisi nappasi hidastelijoita tien sivuun ja sakotti. Kuten tietty myös kaahareita tietty.

Mistä sä tiedät että ne sai sakkoja? Vijyit jossain ja kävit sitten kysymässä? Luulo ei ole tiedon väärti.

Joo no todellakin jos ei uskalla ajaa edes joten kuten liikenteen mukana, pysykööt himassa tai menkööt julkisilla!
Tiesittekö, että myös toi älytön mataaminen tiellä on liikenneturvallisuuden vaarantamista, jonka perusteella poliisi voi sakottaa :attn:
Juu ja en myöhästynyt töistä eikä tullut kiire, mutta ÄRSYTTÄÄ se silti!

Mutta myös kaltaisesi henkilöt, jotka hermostuvat/ärsyyntyvät helposti ovat vaaraksi liikenteessä

Mä en kerta kaikkiaan käsitä tällaisia kykkijöitä! Työmatkani on 20km kantatietä, jossa ei ole kuin yksi hyvä ohituspaikka. Tiellä kulkee lisäksi paljon rekkoja.
Eilen aamulla kun menin töihin, letka kulki mukavasti 80-90km/h, KUNNES joku vatipää possotti keskellä tietä kuuttakymppiä!!
Kyllähän sen nyt tietää, mitä tuosta seuraa; ihmiset hermostuu ja lähtee ottamaan riskejä ohituksessa.
Olis sitten ajanut neljääkymppiä ja pientareella, niin olis päässyt helpommin ohi |O |O

Mulla ihan sama tilanne. Työmatkani kulkee saaristotietä ja siellä joutuu ajamaan jonkun kuuttakymmyppiä ajavan perässä noin joka kolmas työmatka. Joka päivä joutuu varaamaan ylimääräistä aikaa töihin menoon ihan vain näiden alinopeutta ajavien takia. Saaristotiellä on vilkas liikenne ja ohituspaikkoja ei juurikaan ole.

Sellaiset kuskit ärsyttävät kanssa suuresti, jotka hidastavat kun tulee vastaan tulijoita. Siellä perässä pitää sitten aina jarrutella ja bensaa kuluu. Myöskin jos tämä autoilija väistää niitä vastaan tulijoita sinne pientareen puolelle niin saa pelätä, että tuulilasiin lentää siltä kiviä.

Eikös olekin ärsyttävää :kieh:
Ja se, että siinä sitten se edellä ajava kyntää melkein pientareella asti, että "mene toki ohi" ja aina vastaantulevan auton myötä korjaa linjansa siihen ajotielle ja sitten taaaaas sinne reunaan!
Perkele olis kai se ihan oikeasti helpompaa jo sillekin ajaa siinä ajotiellä kuten pitää ja pitäis sen vauhdin siinä 80km/ h.. :whistle:

Yhteistyössä