miksi ihmeessä ihmiset eivät voi ilmoittaa ovatko tulossa synttäreille vai ei :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
siis kutsussa vielä oli pyyntö että ilmoittaa onko lapsi tulossa, mutta silti 3 ilmoitusta puuttuu.. olis viimeinen päivä käydä ostamassa yllätykset ongintapusseihin ja nyt en sitten tiedä ostanko niille kolmelle myös..
kurjaa se on lapsellekkin kun en nyt osaa sanoa onko kaverit tulossa vai ei

Mitä jos laittaisit viestiä ovatko tulossa? Jatkossa kannattaa laittaa kutsuun viimeinen ilmoittautumispäivä -> jos ei ole ilmoittautunut, ei ole tulossa. Hyvää synttäriä lapsellesi :)

[QUOTE="jiih";26109640]Mitä jos laittaisit viestiä ovatko tulossa? Jatkossa kannattaa laittaa kutsuun viimeinen ilmoittautumispäivä -> jos ei ole ilmoittautunut, ei ole tulossa. Hyvää synttäriä lapsellesi :)[/QUOTE]

mulla ei ole kenenkään numeroita, kyseessä tarhakaverit :/
harmillista sinänsä kun tarhasta on kutsuttu 6 joista 3 ei ole ilmoittanut, yksi ei pääse ja 2 on tulossa..

Mitäs hienoa sinä sitten meinasit niihin yllätyksiin ostella jos et raaski 3 ylimääräistä ostaa?
Lyijykynä ja tikkari 3x tuskin vie ketään konkurssiin.
Vaikkakin itse en edes ymmärrä koko hemmetin tapaa että vieraatkin pitää lahjoa, nykyään ei nähtävästi riitä kakut ja muu aktiviteetti vieraille

Nykyään vaan ollaan niin välinpitämättömiä. Ja se on ihan sama kumminpäin pyytyy ilmoittamaan, aina on niitä, jotka eivät ilmoita. Hanki vaan varalle niillekin yllätykset, jotka eivät ole ilmoittaneet, meille ainakin on ilmestynyt niitä ilmoittamattomiakin, siinä on sitten kiva ruveta kehittelemään heillekin jotain :headwall:

Sitten kun noita juhlia pitää kodin ulkopuolella, niin maksu menee vielä pääluvun mukaan, joukossa on aina joku josta vanhempi ilmoittaa, että tulee jos sattuu ehtimään. Nykyään meillä pidetäänkin kaverisynttärit vain muutamalle parhaalle kaverille (meidän kaikki lapset on jo kouluikäisiä).

[QUOTE="huokaus";26109677]Mitäs hienoa sinä sitten meinasit niihin yllätyksiin ostella jos et raaski 3 ylimääräistä ostaa?
Lyijykynä ja tikkari 3x tuskin vie ketään konkurssiin.
Vaikkakin itse en edes ymmärrä koko hemmetin tapaa että vieraatkin pitää lahjoa, nykyään ei nähtävästi riitä kakut ja muu aktiviteetti vieraille[/QUOTE]

on tota ongintaa ollu kyllä jo mun lapsuudessa, eikä se yllärin osto nyt mikään iso juttu ole.. lähinnä vain ärsyttää kun en tiedä onko lapset tulossa vai ei

Harmillistahan se on jos jotkut jättää ilmoittamatta. Hommaisin joka tapauksessa ne kolme ylläriä jos vaikka tulisivatkin, eihän ne vanhaksi mene. Jos näät tarhassa niitä kolmea lasta/niiden vanhempaa niin kysy, pääsevätkö. Jospa ne on hukannu sun puhelinnumeron tai vain unohtaneet.

[QUOTE="äitimuori";26109735]Harmillistahan se on jos jotkut jättää ilmoittamatta. Hommaisin joka tapauksessa ne kolme ylläriä jos vaikka tulisivatkin, eihän ne vanhaksi mene. Jos näät tarhassa niitä kolmea lasta/niiden vanhempaa niin kysy, pääsevätkö. Jospa ne on hukannu sun puhelinnumeron tai vain unohtaneet.[/QUOTE]

kyseessä on vuorohoito päiväkoti, eli enpä juuri koskaan näe muita vanhempia (ja koska kaikki ei ole tarhassa joka päivä tai edes joka viikko niin kutsut olen hyvissä ajoin laittanut tästä syystä) mutta laitan nyt ne pussit kuitenkin varuiksi kun kurjaa se on sitten niille lapsille jos tulevatkin ja saavat sitten erilaiset jutut kuin muut.

Sama juttu nyös hääkutsuissa ym. Ärsyttävää,vaikka laittaisi korttiin "ilmoita tulostasi tai mahdollisesta esteestä" eikä pelkkää vastauspyyntöä niin ei toimi vaan kaikkien kohdalla.

Tuo on ärsyttävää. Itse laitan aina kutsuihin, että vp siihen ja siihen päivään mennessä. Usein viimeiset mattimyöhäiset ilmoittelevat sen viimeisen päivän iltana tyyliin klo. 22 tekstiviestillä. Eikä siinä mitään, kunhan ilmoittavat.

Osaan varata syötävää ja yllätystä kyllä "ylimäräisillekin " mutta minulle tuo ilmoittautuminen onkin lähinnä sen takia, että voin kertoa lapsille ketä on tulossa, koska onhan se tosi kurjaa lapselle odottaa 10 kaveria ja sitten tulee 1. osaa sitten varautua.

No mulla jäi yksille kaverisynttäreille ilmoittamatta ajoissa ihan epähuomiossa. Nopsaan vaan katsoin kutsusta ajankohdan ja huomasin vastauspyynnön vasta myöhemmin. Kaikissa muissa kutsuissa joita meille on lähiaikoina tullut on ollut käytössä nimenomaan tuo "ilmoitathan jos et pääse tulemaan" systeemi, siksi ei niin tarkkaan tullut katsottua. Soitin kyllä heti kun huomasin eikä asiassa ollut mitään ongelmaa.

Yhteistyössä