miksi hyökkäätte erilaisia ratkaisuja tehneiden kimppuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lai-ne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lai-ne

Aktiivinen jäsen
07.07.2009
3 170
0
36
hei vaan kaikki

olen palstaillut vasta vähän yli viikon. mun mielestä on ollut hämmentävää huomata kuinka moni täällä palstailee osittain sen takia, että saa säännöllisesti arvostella toisia heidän erilaisista ratkaisuistaan, valinnoistaan, tekemisistään, mistä tahansa.

tulee mieleen peruskoululuokka, jossa yksi aloitti jonkun erilaisemman nälvimisen ja hovineivot seurasivat äänekkäästi perässä. ettekö ole kasvaneet noista ajoista? en ala mainitsemaan mitään nimiä, sillä tarkoitus ei ole tässä syyllistää ketään vaan herätellä keskustelua MIKSI me aikuiset ihmiset toimimme niin.

johtuuko se huonosta itsetunnosta, tarvitsetteko ryhmän tukea sille, että olette tehneet oikeita ratkaisuja, kyseenalaistaako jonkun toisen erilaiset valinnat sinun päätöksesi. kertokaa mulle, miksi hyökkäätte täällä toisia ihmisiä vastaan?

itse kun olen käsittänyt tämän elämän niin, että kun tukee ja arvostaa toisia saa itsekin enemmän. ettekö te kaikki tahdokaan, että jokaisella meistä olisi hyvä olla?

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
hei vaan kaikki

olen palstaillut vasta vähän yli viikon. mun mielestä on ollut hämmentävää huomata kuinka moni täällä palstailee osittain sen takia, että saa säännöllisesti arvostella toisia heidän erilaisista ratkaisuistaan, valinnoistaan, tekemisistään, mistä tahansa.

tulee mieleen peruskoululuokka, jossa yksi aloitti jonkun erilaisemman nälvimisen ja hovineivot seurasivat äänekkäästi perässä. ettekö ole kasvaneet noista ajoista? en ala mainitsemaan mitään nimiä, sillä tarkoitus ei ole tässä syyllistää ketään vaan herätellä keskustelua MIKSI me aikuiset ihmiset toimimme niin.

johtuuko se huonosta itsetunnosta, tarvitsetteko ryhmän tukea sille, että olette tehneet oikeita ratkaisuja, kyseenalaistaako jonkun toisen erilaiset valinnat sinun päätöksesi. kertokaa mulle, miksi hyökkäätte täällä toisia ihmisiä vastaan?

itse kun olen käsittänyt tämän elämän niin, että kun tukee ja arvostaa toisia saa itsekin enemmän. ettekö te kaikki tahdokaan, että jokaisella meistä olisi hyvä olla?

Samaa mietin...

Niin ja se vielä on kummallista että jos on erimieltä jostaki jutusta palstan valtavirran kanssa niin jotkut ajattelee sitkeän jankkaamisen saavan sinut muuttamaan mielipiteesi :laugh: nalkuti nalkuti

Tuonsuuntaistahan se on oikeassa elämässäkin - jos poikkeat valtavirrasta, niin sie oot outo, ja sinusta puhutaan... jos ei suoraan päin naamaa, niin seläntakana senkin edestä.
Että siinämielessä tää palsta on, miten sen nyt sanoisi... Täällä kysytään ja arvostellaan "päin näköä", kun oikeassa elämässä monesti edessäpäin esitetään "mielistelynaamaa" ja heti kun selkänsä kääntää, ollaan taas ihmettelemässä että miten toikin nyt tolleen ja miten se voi nyt tuol'viissiin jne.

Täällä on jostain syystä paljon sen tyyppisiä naisia joiden henkinen kasvu on pysähtynyt teini-ikään... miespuoliset ystäväni sanoivat joskus että en voi tajuta millaista armeijassa on kun siellä on uudestaan vastassa se samakokonainen ikäluokka, jonka hyvästeli yläasteen jälkeen... tällä palstalla on välillä sama meininki, en tunnista omasta tuttavapiiristäni tällaista kana (tai siis hyeenalaumaa).

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tuonsuuntaistahan se on oikeassa elämässäkin - jos poikkeat valtavirrasta, niin sie oot outo, ja sinusta puhutaan... jos ei suoraan päin naamaa, niin seläntakana senkin edestä.
Että siinämielessä tää palsta on, miten sen nyt sanoisi... Täällä kysytään ja arvostellaan "päin näköä", kun oikeassa elämässä monesti edessäpäin esitetään "mielistelynaamaa" ja heti kun selkänsä kääntää, ollaan taas ihmettelemässä että miten toikin nyt tolleen ja miten se voi nyt tuol'viissiin jne.

joo niinhän se on. oikeassa elämässä kasvokkain ihmiset eivät kuitenkaan lauo toisilleen päin naamaan ihan mitä tahansa, ilmeisesti sieltä kotoa ruudun takaa voi sitten purkaa niitä turhaumia helpommin. arvostan kyllä sitä, että jokainen sanoo mielipiteensä suoraan, mutta en ymmärrä sitä lähtökohtaa, että arvostellaan jotain ihmistä rumasti. asioista voidaan olla eri mieltä, mutta miksi mennä henkilökohtaisuuksiin...

no täällä on siis tietty kuvaava otos meistä suomalaisista, lähinnä kai naisista ja äideistä.

kiitos vastanneille :)

Epävarmuutta ja pelkoa se kai on. Lauman musta lammas kyseenalaistaa omilla valinnoillaan enemmistön valinnat.
IRL:ssä minä taidan olla enemmän mustan lampaan maineessa, joten uskoisin tietäväni, mitä tarkoitat.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Epävarmuutta ja pelkoa se kai on. Lauman musta lammas kyseenalaistaa omilla valinnoillaan enemmistön valinnat.
IRL:ssä minä taidan olla enemmän mustan lampaan maineessa, joten uskoisin tietäväni, mitä tarkoitat.

toi on hyvä tuo sun lause: Lauman musta lammas kyseenalaistaa omilla valinnoillaan enemmistön valinnat.

ja samoin sun profiilissa tämä, tää on niin TOTTA:

"Joka moittii toisia, kiittää epäsuorasti itseään"

- Sir Thomas Browne -

kysymys on varmasti aika suurelta osin myös tuosta.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
se on palstan laki, jos jonkun ratkaisu on erillainen kuin sinun itsesi pitää sitä arvostella ja mitä lujempaa sen parempi. siihen turtuu aika nopeaa
Niin turtuu. Aluksi se hieman hämmensi.

mulla taitaa olla toi turtuminen vielä vaiheessa, aika herkästi puollustan niitä jotka paskaa saa niskaansa. mut sitten toisaalta provoonnun helposti ja kirjottelen tiukkaankin sävyyn. mä vissiin sit olen kaksjakoinen persoona :D

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Hyvää yötä sinulle! Kyseenalaistajia tarvitaan. Ilman kyseenalaistajia muutosta ja kehitystä ( parempaan) ei tapahdu.

mutta eikö olekin hassua, että ihmiset vielä tänä päivänä haraavat kehitystä vastaan? historiakin sen osoittaa, että muutos alkaa aina edelläkävijöistä (kyseenalaistajista) ja lopulta kyseenalaistajien valinnoista tulee myös valtavirran valintoja. mikäköhän siinä muutoksessa ja uudessa pelottaa?

Tuttu on turvallista, muutoksen keskellä joutuu uusien ja yllättävienkin asioiden eteen. Joutuu vaivaamaan tavanomaista enemmän aivojaankin :)
Työelämässä niitä muutoksia, pieniä ja suuria, tulee vastaan lähes kaikilla.

Yhteistyössä