Miksi housuissa pitää olla lahkeen sisäpituus lähinnä 82cm?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ärsyyntynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Ärsyyntynyt"

Vieras
Mä tykkään housuista joissa lahje on kunnollisen pituinen eikä jää nilkkaan, saa housunlahje peittää osittain kenkää. En todellakaan käytä mitään legginsejä tms. kapealahkeisia housuja koska ne ei sovi mulle. Lähinnä käytän ns. suorien housujen tyyppisiä housuja ja ne housut näyttää mun mielestä aivan kamalalta jos lahje näyttää loppuvan kesken.

Sopiva pituus mulle olisi esim.84cm ja jos kengissä on enemmän korkoa niin menee jopa 86cm.

Nytkin löysin elloksen sivuilta kivan näköiset housut, mutta joka koossa on lahkeen sisäpituus 82cm. Kuvissa housut näyttävät siltä, että peittävät nilkan selvästi ja lahje tulee vähän kenkien päälle mutta todellisuus on toista kun saan housut jalkaan.

Kyllä, tilaan netistä paljon vaatteita koska täällä on vain yksi vaatekauppa ja siellä ihan sikakallista lähinnä mummovaatetta.

[QUOTE="...";29561414]Varmaan samasta syystä, kun kaupoista ei meinaa löytyä yhtään mitään rintavalle + hoikalle ihmiselle. Keskiarvot, nääs.[/QUOTE]

Tämäkin vielä. Tiedän tämänkin ongelman koska aina saa hylätä lukuisi paitoja kun ne ei mahdu rintojen kohdalta.

Mä en ole edes mitenkään pitkä nainen vaan ihan keskimittainen tällä 167cm pituudella, mutta ei mun jalkoihin riitä 82cm pituus housuissa jos haluan housujen peittävän nilkan kunnolla. Ilman kenkiä housut saa olla niin, että kantapää peittyy helposti.

No sulla on keskimäärästä pidemmät jalat. Mä oon 170cm ja 82cm housunlahkeet on just soppelit, jopa liian pitkät jos on matala kenkä. Tyypillinen suomalainen persjalkainen siis

Ainakin briteistä yms tilaamalla löytynee pituuteen vaihtelua?

Tiedän tunteen. Vaatekaupoissa kun satutaan tekemään vaatteet sille "keskiarvoporukalle", johon myöskään minä en kuulu. Olen normaalipainoinen, mutta hyvin vahvasti tiimalasi (suhdeluku 0,7), ja lisäksi 178 cm pitkä. Kapealahkeiset housut eivät sovi myöskään minulle vartalonmallistani johtuen, ja yleensä kaupoissa ei myydä muita kuin niitä. Paidoista (muista kuin trikoopaidoista) pitää ottaa aina kokoa tai paria isompi rintojen takia (70H). Niin tosiaan, en löydä myöskään rintsikoita tavallisista kaupoista, vaan joudun turvautumaan alusvaateliikkeisiin. Ja siinä vaiheessa, kun housut menevät lantiolta ylös, niin vyötärölle jää 15 cm ylimääräistä kangasta.

Se on hankalaa tämä tiimalasi-ihmisen elämä.

• Tykkää
Reactions: Wolt
sulla on tosiaan pitkät sääret. Olen samanpituinen kuin sinä, ja mulla tuppaa housuissa olee ongelma se, että vaikka olen kokoa 38, on just niissä "suorissa" housuissa aina liian pitkät lahkeet!

Sekään ei oo kiva että tällanen lyhytraajainen ei löydä koskaa sopivia. Aina täytyy lyhentää enemmän ja vähemmän. Voisi housumallistoissa olla muutamaa lahjemittaa koska meitä on moneen malliin.

Koska se on sopiva mitta valtaosalle, jopa tällaiselle 175 cm pitkälle persjalkaiselle. Suurempi ongelma on löytää tarpeeksi korkeavyötäröiset housut tällaiselle pitkäselkäiselle, että se vyötärönauha yltäisi edes lantioluiden yläpuolelle, varsinaiseta vyötärönkohdasta on turha edes haaveilla. Siskon housut ovat minulle yli 10 cm pitkät, vaikkei hän ole minua kuin muutaman sentin pidempi. Ja nekin on yleensä otettu auki puntista lisäpituuden saamiseksi pidemmän niistä pidempilahkeisista malleista.

Kalliimmissa housuissa kyllä löytyy useampaa eri lahkeenpituutta

Sulla on tosiaan pitkät jalat. Itse oon aika keskikokoa (166cm) ja luulis että mulle nuo standardilahjepituudet ois just sopivat, mutta eipä oo vaan aina liian pitkät koska jalat on vaan 78cm, eli joudun lyhentämään joka ikiset housut. Useimmille ne varmaan on sopivat.

Se on kyllä totta, että en ole persjalkainen. Mutta ehkä mä olen mieltynyt jopa liian pitkiin lahkeisiin, en pidä jalkojani pitkinä vaan ihan tavallisina. Jalan mitta haaroista lattiaan on 85cm eli jos haluan housujen lahkeiden ottavan lattiaan kun olen ilman kenkiä niin ei riitä 82cm pituus. Kyllähän se on helpompi lyhentää niitä housuja, mutta varmasti ärsyttävää tuokin ja joidenkin housujen kohdalla ei varmaan edes toimi lyhentäminen kun sitten housujen malli kärsii.

Rintaliivit joudun ostamaan erikoisliikkeestä, että saan oikeaa kokoa ja ne liivit maksavat ihan kivasti. Turha haaveilla markettien halvemmista liiveistä joita jotkut pitävät kalliina kun hintaa saattaa olla 40€.

Yhteistyössä