ja hah! ite vasta vähän aikaa sitten vonguit mitäs nyt-palstalla, miten kamalaa on kun joutuu olemaan tytön kanssa kotona ja hoitamaan sitä. on niin rankkaa ja kurjaa ja kamalaa... oli niiiiiin ihanaa olla lomalla miehen kanssa ILMAN lasta :kieh: :kieh: :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 15:46 NeitiNasu kirjoitti:Ota päähän mikä? Se että hommasin lapsen nuorena? Ei niin sitten missään määrin.
välillähän ei tietenkään saa olla miehen kanssa kahdestaan ja siitä ei missään nimessä saa nauttia..... ja väsymystäkään ei saa tuntea, se on laitonta..Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 17:09 MiisuKisu harmaana kirjoitti:\ja hah! ite vasta vähän aikaa sitten vonguit mitäs nyt-palstalla, miten kamalaa on kun joutuu olemaan tytön kanssa kotona ja hoitamaan sitä. on niin rankkaa ja kurjaa ja kamalaa... oli niiiiiin ihanaa olla lomalla miehen kanssa ILMAN lasta :kieh: :kieh: :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 15:46 NeitiNasu kirjoitti:Ota päähän mikä? Se että hommasin lapsen nuorena? Ei niin sitten missään määrin.
en puhunut siitä ettei sais haluta viettää kahdenkeskistä aikaa. NeitiNasu vain urputti monen sivun verran sitä, miten lapsi on rasittava jne. ei voineet muutkaan palstalla silloin olleet olla huomaamatta, että katuu lapsen tekemistä. ja kun joku mamseli86 sanoi, että jos lapsen tekee teininä, pystyy tekemään vielä iltatähden. onnistuu se lapsensa vaikkapa 25-vuotiaanakin ensimmäistä kertaa saaneelta. te vain yritätte saada asiat näyttämään siltä, että lapset täytyy tehdä teininä, eikä silloin kun ne oikeasti on tarkoitettu tehtäväksi. ja kehuitte, että teinivanhempien vanhemmat on vielä niin vireitä, että jaksavat hoitaa lasta. ensinnäkin: a) lapsen hoitaminen on vanhempien tehtävä, olivat isovanhemmat sitten minkä ikäisiä tahansa b) kun itse olen esim 25v. oma äitini on vasta 47v. eli ei todellakaan mikään ikäloppu. ja silloin minullakin on rahkeita hoitaa omaa lastani enkä sälytä vastuuta isovanhemmille. en nyt sano että 25v. on jokin maaginen raja, käytän vain esimerkkinä.Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 17:13 Äiskäpäiskä kirjoitti:\välillähän ei tietenkään saa olla miehen kanssa kahdestaan ja siitä ei missään nimessä saa nauttia..... ja väsymystäkään ei saa tuntea, se on laitonta..Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 17:09 MiisuKisu harmaana kirjoitti:\ja hah! ite vasta vähän aikaa sitten vonguit mitäs nyt-palstalla, miten kamalaa on kun joutuu olemaan tytön kanssa kotona ja hoitamaan sitä. on niin rankkaa ja kurjaa ja kamalaa... oli niiiiiin ihanaa olla lomalla miehen kanssa ILMAN lasta :kieh: :kieh: :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 15:46 NeitiNasu kirjoitti:Ota päähän mikä? Se että hommasin lapsen nuorena? Ei niin sitten missään määrin.
sulla taitaa tosiaan olla jotain nuoria äitejä vastaanAlkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 19:00 MiisuKisu harmaana kirjoitti:\en puhunut siitä ettei sais haluta viettää kahdenkeskistä aikaa. NeitiNasu vain urputti monen sivun verran sitä, miten lapsi on rasittava jne. ei voineet muutkaan palstalla silloin olleet olla huomaamatta, että katuu lapsen tekemistä. ja kun joku mamseli86 sanoi, että jos lapsen tekee teininä, pystyy tekemään vielä iltatähden. onnistuu se lapsensa vaikkapa 25-vuotiaanakin ensimmäistä kertaa saaneelta. te vain yritätte saada asiat näyttämään siltä, että lapset täytyy tehdä teininä, eikä silloin kun ne oikeasti on tarkoitettu tehtäväksi. ja kehuitte, että teinivanhempien vanhemmat on vielä niin vireitä, että jaksavat hoitaa lasta. ensinnäkin: a) lapsen hoitaminen on vanhempien tehtävä, olivat isovanhemmat sitten minkä ikäisiä tahansa b) kun itse olen esim 25v. oma äitini on vasta 47v. eli ei todellakaan mikään ikäloppu. ja silloin minullakin on rahkeita hoitaa omaa lastani enkä sälytä vastuuta isovanhemmille. en nyt sano että 25v. on jokin maaginen raja, käytän vain esimerkkinä.Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 17:13 Äiskäpäiskä kirjoitti:\välillähän ei tietenkään saa olla miehen kanssa kahdestaan ja siitä ei missään nimessä saa nauttia..... ja väsymystäkään ei saa tuntea, se on laitonta..Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 17:09 MiisuKisu harmaana kirjoitti:\ja hah! ite vasta vähän aikaa sitten vonguit mitäs nyt-palstalla, miten kamalaa on kun joutuu olemaan tytön kanssa kotona ja hoitamaan sitä. on niin rankkaa ja kurjaa ja kamalaa... oli niiiiiin ihanaa olla lomalla miehen kanssa ILMAN lasta :kieh: :kieh: :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 15:46 NeitiNasu kirjoitti:Ota päähän mikä? Se että hommasin lapsen nuorena? Ei niin sitten missään määrin.
On sinällään hyvä, että teidän teinivanhempien omat vanhemmat on vielä niin voimissaan kuin kuvailitte. vastuu lapsesta on sitten kuitenkin heillä, kun teillä ei ensin ole rahaa, sitten ei ruokaa, ja sitten pitää vielä lähteä kouluunkin että edes joskus johonkin ammattiin vaikka pääsis ja pystyisi sen oman lapsensa kasvattamaan ihan itse. sitten kun olette imeneet vanhemmistanne kaikki mehut, näyttävät he tosiaan vajaa 50-vuotiaana ikälopuilta kun ovat saaneet niska limassa eteenne raataa. silloin esimerkiksi minun vanhempani saavat nauttia isovanhemmuudesta vailla huolta meidän pärjäämisestämme, ja ennen kaikkea, ilman valvoitteita ja vastuuta. ja ei vahinkoja voi sattua jos ei raskaakis halua. on ehkäisyä vaikka minkälaista, ja jos mikään ei sovi, niin olkaa sitten vaikka jalat ristissä kunnes olette kypsiä.
hyvin koulutetuille ihmisillekö ei voi sattua mitään? työttömyys ja sairaudet pysyvät poissa kunhan vaan on hyvä koulutus?? jos nyt vaikka menisit omalle palstallesi pätemään, tämä on alle 20-vuotiaiden palsta.Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 19:29 MiisuKisu harmaana kirjoitti:edesvastuutonta on hankkia lapsi alaikäisenä, tai juuri täysi-ikäisenä, työttömänä ja koulutuksettomana nuorena. mites sitten jos joudutte joskus omillenne, vaikka täällä nyt moni kehuukin että on mies ja lapsi ja talo, ja että mies käy töissä. entäs jos pitäisikin selvitä omillaan? voihan sitä olla, ettette koskaan eroa, mutta entä jos mies joutuu vaikkapa työttömäksi? tai jotain muuta tapahtuu? mihin työpaikkaan luulette menevänne ilman koulutusta? vai tuskin aiotte sit elää työttömyyskorvauksilla??? sinne kouluun tuskin houkuttaa ainakaan yh:na lähteä, tulot eivät ole mitkään hehkeät...
mut tehkää miten tykkäätte \|O \|O \|O
peesaan....mut ei tapella...Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 16:02 Äiskäpäiskä kirjoitti:monistakin syistä.
-nyt oli hyvä sauma lapselle
-oma keho palautuu nopeammin
-keski-iän kriisi hoituu nätimmin kun saa keskittyä enemmän itseensä lapsien sijaan
-nuorena jaksan vielä yövalvomisia
-lapsen isovanhemmat jaksavat osallistua lapsen elämään kun ovat nuorempia
juu ja ei todellakaan ota päähän, ei sit tippakaa...pääsen käymään ulkona kavereiden kanssa ja mies myös...meillä lapsi hoidetaan yhdessä, ei sillee et mä en ikinä pääsis mihinkää..ja se kotona oleminen ja lapsesta huolehtiminen ei ole mitään pakkopullaa kummalekaa meistä, päinvastoin.. Ehkä saattaa sellasia päähän ottaa joilla ei oo miestä (ja harvoissa tapauksissa naista) jotka ois apuna...Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 01:13 mantariini kirjoitti:"hommasin" on ensinnäkin väärä sana...SAIN ja HALUSIN lapsen eikä mun tarvii sitä kellekää selitellä miks...Tai siis SAIMME JA HALUSIMME.
Joillakin se biologinen kello alkaa tikittää sit ku on liian myöhäistä, me haluttiin lapsi nuorena. Mieluummin mä nyt teen lapset ja sit joskus elän omaa elämää...turha kenenkään tulla sanoon ettenkö ois nuoruuttani saanu elää ihan täysillä. Todellakin tunnen et oon eläny ihan tarpeeks nuoruutta ja en yhtään sitä teinipaskaa kaipaa. Ja tiedän, että olen maailman paras äiti vaik oonki 20w ja poika maaliskuussa 3v. Ja on mulla kertoo hyviä esimerkkejä miksi ei kannata tehdä lapsia suunnilleen kolmekymppisenä... Tosin mun mielestä on ihan sama minkä ikäisenä lapset tekee, jokainen on valmis vanhemuuteen sillon ku on...jotkut ei koskaan, jotkut alle parikymppisinä ja jotkut kolme-neljäkymppisinä..
Niin mikä tässä nyt se ongelma olikaan?
Ai herranjestas, täähän oli huisin viisas ja järkevä kommentti! Ihan oikeesti, eikö teillä oo muuta tekemistä kun käydä täällä arvostelemassa teidän mielestä niin kelvottomia nuoria äitejä? Ei jaksais tällästä p***an jauhamista, ja sitä nää tälläset kommentit todellakin on! \|OAlkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 13:02 miepä sanon kirjoitti:suomessa on ihan liian hyvä sosiaaliturva. Lapsia voi tehdä ja yhteiskunta elättää.
Mitenhän olis jos joutuisitte lapsenne ihan oikeasti itse elättämään. Käymään töissä yms. Ja isovanhempia ei olisi hoitamassa jotta pääsette "hoitamaan parisuhdetta" ja "hankkimaan virikkeitä elämään kaljatuoppi kourassa".
Olen sitä meiltä että lapsia pitäisi tehdä vain jos on minkäänmoiset mahdollisuudet ITSE elättää ne lapsensa
ja mä olen sitä mieltä,että tollaset tyypit, jotka tulee tahalleen ärsyttämään ja aukomaan ja purkamaan omaa paskaa oloaan näille äiti palstoille vois vaikka hirttää aamunkoitteessaAlkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 13:02 miepä sanon kirjoitti:suomessa on ihan liian hyvä sosiaaliturva. Lapsia voi tehdä ja yhteiskunta elättää.
Mitenhän olis jos joutuisitte lapsenne ihan oikeasti itse elättämään. Käymään töissä yms. Ja isovanhempia ei olisi hoitamassa jotta pääsette "hoitamaan parisuhdetta" ja "hankkimaan virikkeitä elämään kaljatuoppi kourassa".
Olen sitä meiltä että lapsia pitäisi tehdä vain jos on minkäänmoiset mahdollisuudet ITSE elättää ne lapsensa
Ja vanhemmatko äidit eivät käy hoitamassa parisuhdettaan?Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 13:02 miepä sanon kirjoitti:suomessa on ihan liian hyvä sosiaaliturva. Lapsia voi tehdä ja yhteiskunta elättää.
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 13:02 miepä sanon kirjoitti:suomessa on ihan liian hyvä sosiaaliturva. Lapsia voi tehdä ja yhteiskunta elättää.