Miksi hoikat naiset miellyttää enemmän silmää kuin muodokkaat ja normaalit? Eikö olisi parempi ihailla normaaleja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihastunut

Vieras
Mua on alkanut ärsyttää. Mä olen 168/72 ja ihan normaali vielä, mutta en mikään nälkäkurki, vaan ns. aito nainen, jolla muotoja, peppua ja rinnat, lantio. Raivostuttaa ihan älyttömästi jos esim. kaupungilla tulee vastaan hoikka nainen ja mies vilkaisee ja huomaan sen katseesta että pitää näkemästään. Ei tietenkään kommentoi mitenkään, kun ei halua näyttää sitä mulle. Mua rakastaa ja sanoo pitävänsä mun ulkonäöstä, koska mä olen mä. Ei kuitenkaan ikinä katso yhtä ihaillen vieraita mun kokoisia, muodokkaita naisia, vaan niitä hoikempia. Eli mun vartalo ei ehkä ole se ihanne kuitenkaan:( Mikä miehiä vaivaa?

Vaatekaupoissa kokoa 40-44 saa usein pyytää erikseen ja tuon koon vaatteet ovat usein alimmalla hyllyllä. Mä olen niin kyllästynyt siihen, että hoikkia pidetään aina kauniimpina ja edustavampina. Kun naisen ei kuitenkaan luonnostaankaan kuulu olla mikään nälkäkurki, se ei ole tervettä. Joku voi toki olla luonnostaan, mut miksi ihmeessä pitää laihduttaa itsensä sellaiseksi. Vain jotta mahtuisi kokoon 36? Järjetöntä.

noilla mitoilla et ole enää "normaali" ja "muodokas" vaan ylipainoinen, jos vaatekokosi on jopa 44. Ja on eri asia olla muodokas ja liikunnallinen kuin "muodokas" jolla suurin osa on löllyvää läskiä.

Ja musta on tosi hassua, että sä kysyt, että mikä miehiä vaivaa, kun katsovat mieluummin normaalipainoista naista kuin ylipainoista.
Ennemmin kysyisin, mikä miehiä vaivaa, jos asia olisi toisinpäin!

Vielä 1900-luvun alkupuolella pullea nainen oli silmäämiellyttävä, mutta muoti on muuttunut.

Ehkä silloin kun ihmiset näkee nälkää on hyvä olla pullea ja silloin kun ruokaa on mielin määrin mässäiltäväksi, on hyvä olla hoikka eli aina se on hyvästä, mitä on vaikeampi saada.

millä perusteella tukevampi ja muodokkaampi on aito nainen?
pitääkö perseen ja rintojen olla hyllyvät ja isot että on nainen?
hoikka nainen voi miellyttää silmää juuri siksi että on hoikka, vartalo näyttää kauniimmalta ja kiinteämmältä (ja nyt en puhu oikeasti alipainoisista ja anorektikoista)
mun mies pitää nimenomaan siitä että lihasten ääriviivat näkyvät, mikään hylly eikä lylly..
ei ole olemassa yhtä ainoaa muotoa ja mallia millainen naisen pitäisi olla, jokaisella miehellä on omat mieltymyksensä ja samoin naisilla..

Mikä nyt sitten on "normaali" nainen? Mä en tod. ole mikään nälkäkurki, vaikka käytän kokoa 36 ja joskus jopa 34(!). Eli jos ap on ylipainoinen, kaikki pitäisi ihailla ylipainoisia naisia, koska ylensyönti on jotenkin terveempää kuin painontarkkailu?

Itse olen 168 pitkä ja painan vähän vajaa 60 kiloa, ja olen ihan normaali, hoikka ihminen. Mielestäni tuon hoikkuuden nimenomaan pitäisikin olla normaali, sillä käsittääkseni olen nyt itse ns. terveellisimmissä lukemissa, mitä voi olla, eli en ole liian laiha, mutta ei juuri kauheasti ole ylimääräistä rasvakudostakaan.
Eli oman käsitykseni mukaan normaali = hoikka.

Eiköhän se johdu kauneusihanteista. Mediahan luo niitä ihanteita. 90-luvulla oli hottia olla äärettömän hoikka nainen silikonirinnoilla (baywatch), Twiggyn aikaan naisten tuli olla äärettömän hoikkia, jopa varsin poikamaisia vartaloltaan. Mauritaniassa taas nuoria naisia lähetetään lihotusleireille joissa heille pakko syötetään vuohenmaitoa ja rasvaa, mitä lihavampi sen parempi naimamarkkinoille. Etenkin raskausarvet on kova sana. Kyllähän nyt 2000-luvulla on muodissa länsimaissakin on enemmän muodokkuus kuin Twiggy vartalo.

Mä oon kanssa lievästi lihava bmi:N mukaan mutta silti käytän 36/38 koon vaatteita vaikka plösö olenkin...ja eivät purista ja en ole mikään kääpiökään vaan 165cm

Mitähän tähän nyt sanois... No, kyllä minäkin kiinnitän huomioni ennemmin hoikkaan kuin lievästi lihavaan naiseen.

Kokoa 36 käyttävä on sitäpaitsi yleensä ihan normaalimitoissa.

Minä olen myös lievästi ylipainoinen, mutta en minäkään katseitta jää... Saattaa tosin olla että katsovat vaan jotta "hyi hitto mikä lehmä", mutta paljon kivempaa kuvitella toisin :D

Ja kyllä nuo miehet tuppaavat katselemaan niitä kauniita naisia, mä tosin tykkään ettei mun ukkoni sitä ihan kovin huomiotaherättävästi tekis kun mä olen seurassa.

Mä olen Neithin kuvien kanssa pitkälti samaa mieltä, tosin mun "ihannenaiseni" on himpun verran lihaksikkaampi kuin tuo Neithin hyvännäköinen hoikka. :D Eli pikkuisen saisi olla urheilullisempi mun makuuni. Just tällä hetkellä ei vaan tuu mieleen mitään kuvaa asiasta.

Heh, mä olen ainakin ihan aito nainen, vaikka saman pituisena kuin sinä painan n. 12 kiloa vähemmän. :) En ole nälkäkurki vaan hoikka ja timmi, muotoja löytyy ja ihan kivasti lihaksiakin. Olen myös huomattavasti terveempi ja paremmassa kunnossa kuin silloin, kun painoin saman verran kuin sinä.

Ja tuosta kauneudesta, mikä sä olet määräämään siitä, mitä kukin saa pitää hyvännäköisenä? Nämä on ihan makuasioita ja jokaisella on oikeus tykätä sellaisesta vartalosta kuin tykkää.

Minun huomion vie ihmiset jotka ovat syystä tai toisesta kiinnostavan näköisiä... Oli sitten lihava tai laiha. Yleensä huomaan ihmiset jotka pukeutuvat siististi, kauniisti, ovat meikanneet mielestäni kauniisti, hiukset kauniit/erikoiset jne. Tai se toinen ääripää eli mielestäni jotenkin oudosti pukeutuvat.

Joskus se on hoikka nainen minihameessaan tai vähän pullukampi mekossaan ja koruissaan.

Mutta sitten on myös niitä jotka vievät huomioni negatiivisessa mielessä: hoikka nainen hampputukassaan, persvako vilkkuen tai se pullukampi tuulipukuhousuissa ja korkkareissa tai ihan miten päin vain. Jokainen voi pukeutua hyvin tai huonosti ja senkös ihmiset huomaa :)

Yhteistyössä