Miksi hiukset eivät puhdistuneet pesussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rasvaletti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rasvaletti

Vieras
Siis mitä ihmettä? Kävin illalla suihkussa ja pesin hiukset ihan normaalisti, shampoolla, jota normaalistikin käytän. Nyt kuitenkin huomasin, että hiukseni ovat edelleen likaiset ja aamulla on pakko pestä hiukset uudelleen ennen töitä! Miten tämä voi olla mahdollista? Pesen hiukset joka toinen päivä, eli ei pitäisi olla liian usein.

Oisko aika kokeilla jotain toista shampoomerkkiä välillä?

Oon kuullu, että hiukset tottuu yhteen ja samaan shampooseen, jos sitä käyttää kokoajan. Eikä se sit enää vaikuta toivotulla tavalla.

Sama jos syö särkylääkkeitä kokoajan, ni elimistö tottuu siihen lääkkeeseen, eikä se enää vaikuta toivotulla tavalla. Paitsi jos ei kokoajan suurenna sitä annosta.

Tai että elimistö tottuu alkoholiin ja sitä voi juoda kokoajan isompia ja isompia määriä, ennenkuin humaltuu.

Eli jospa ois aika kokeilla jotain toista shampoota välillä.;)

En usko että tuo johtuu shampoosta, ei se noin yhtäkkiä ilmenis. Luulen että oot vahingossa jättänyt hiukset pesemättä tai pessyt ne hoitoaineella tai jotain. Sellasta sattuu välillä kaikille, joskus sitä ei saa esim. millään päähänsä että harjasiko hampaat vai ei, ihan hyvin siis vois vahingossa unohtaa pestä hiukset.

En usko että tuo johtuu shampoosta, ei se noin yhtäkkiä ilmenis. Luulen että oot vahingossa jättänyt hiukset pesemättä tai pessyt ne hoitoaineella tai jotain. Sellasta sattuu välillä kaikille, joskus sitä ei saa esim. millään päähänsä että harjasiko hampaat vai ei, ihan hyvin siis vois vahingossa unohtaa pestä hiukset.

Mä kyllä veikkaisin kans tätä. Itselläni taas jää välillä hoitsikka laittamatta, tai sitten tuun suihkusta, ja huomaan etten ole pessyt pois hoitoainetta. Vanhuus ei tule yksin.

Tervetuloa meidän huonomuististen kerhoon. Mulla on usein jäänyt hoitoain päähän, olen pessyt vain sillä tai jopa unohtanut shampoon hiuksiin huuhtomatta. Eli aamulla ihmetyttää kun tukka on likainen ja haisee aineilta jne. Elämä on.

Kyllä vika on nyt jossain muussa kuin muistissa, seuraavalla suihkukerralla nimittäin oikein keskityin pesemään huolellisesti ja sama tulos! Oudointa on se, että ne jäävät likaisiksi vain päältä. Alta ne ovat ihan puhtaat ja pystyn siis jotenkuten piilottamaan rasvaiset hiukset. En juurikaan käytä muotoilutuotteita, ainoastaan lakkaa muutaman kerran viikossa. Käyn tänään ostamassa toista shampoota, jos auttaisi :S

Kyseessä voi olla hormoonihäiriö joka ilmenee mm. hiusten nopealla rasvoittumisella tai finneinä. Seuraa tilannetta ja käy lääkärissä. Jos hiukset rasvoittuvat päivässä muista vaihtaa tyynyliina ainakin parin päivän välein sillä sieltä se tukkakin voi likaantua.

Sain aamulla puhdistettua ne pesemällä kaksi kertaa suihkusaippualla! Ja nyt ostin syväpuhdistavaa shampoota, toivottavasti se auttaisi :) Tuo silikoni-juttu kuulostaa mahdolliselta. Missä shampoissa ei ole silikonia?

Yhteistyössä