Miksi hiljaisia pidetään tyhminä?

  • Viestiketjun aloittaja pöh
  • Ensimmäinen viesti
joo olen. ja vielä itsekin syyllistynyt tohon samaan, siis pitämään hiljasta tyhmänä :ashamed: tiedän erään miehen joka isommassa porukassa on AINA hiljaa, harvoin edes nauraa ja ajattelin että siiä taitaa olla vähän hidas tyyppi. mut ku pääsin kahden kesken hänen kanssaan juttelemaan niin hänellä olikin iha fiksuja juttuja ja hauskaa seuraa muutenkin =)

mutta saatan pitää myös sellaisia tyhminä jotka puhuvat paljon... mut siinä onkin yleensä jo ihmisen juttujen perusteella saanu jotain kuvaa sen aivotoiminnasta.
 
vieras
kun hiljainen ei kommentoi/puhu mitään, niin tietenkin oletetaan että sillä ei
a ) ole mielipidettä asiaan
b ) ole mitään tietoa asiasta (siis tyhmä, sivistymätön, kun ei tiedä)
c ) ole kovin hyvä itsetunto, koska ei uskalla tuoda itseään julki

monesti mietin kuitenkin että mitähän toikin tästä asiasta oikeasti ajattelee, kun hiljaiset ovat vaan hiljaa.. ja vaikeneminenhan on kultaa.. tai sitten niillä ei ole mitään hyvää sanottavaa ja ovat siksi hiljaa..
 
Mä olen kokenut samaa kouluaikoina.olin hiljainen kun mua kiusattiin koulussa ulkonäköni ja vaatteiden takia,koska en pukeutunut Mic Mac farkkuihin kuten muut luokkani tytöt,kun perheelläni ei ollut varaa,sitten mua kiusattiin sen takia ja olin hiljainen.Ei ollut mukava mennä kouluun,kun sai pelätä,että mitä joutuu kestämään koulupäivän aikana.

Itsetunto mulla on aina ollut korkealla,olen oman isänkin haukkunut lyttyyn ja en ole vuosiin pitäny isääni yhteyttä ollenkaan.

Yläasteen ussan opettaja sanoi luokan kuullen,että näki musta jo silloin,että päädyn hoitoalalle työhön ja ei ollut väärässä siinä asiassa.
 

Yhteistyössä