MIKSI helkkarissa kunta säästää ensimmäisenä lasten jutuista ym asioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nalleäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos pitää valita irtisanotaanko työntekijöitä tai supistetaan jo olemassa olevia palveluita, kuten terveydenhuoltoa vai jätetäänkö kuntalisän maksaminen (jota ei olla siihenkään mennessä maksettu) jollekin tulevalle vuodelle niin kyllä itse mieluummin luopuisin tuosta kuntalisästä jota ei ole siihenkään saakka ollut kuin että terveydenhuollon kanssa alettaisiin säästämään.

Alkuperäinen kirjoittaja marleena-84:
Jos pitää valita irtisanotaanko työntekijöitä tai supistetaan jo olemassa olevia palveluita, kuten terveydenhuoltoa vai jätetäänkö kuntalisän maksaminen (jota ei olla siihenkään mennessä maksettu) jollekin tulevalle vuodelle niin kyllä itse mieluummin luopuisin tuosta kuntalisästä jota ei ole siihenkään saakka ollut kuin että terveydenhuollon kanssa alettaisiin säästämään.

juujuu, mutta on LUVATTU ja päätetty summat ja sitten perutaan |O
ei ne täällä terveydenhuollosta ole säästämässä...
Ei pitäisi luvata jos ei pysty lupausta pitämään :kieh:

Muoks, tällä kertaa aioin jäädä toisen lapsen jälkeen kotiin...
lapsen ollessa n. 10kk loppuu äitiysloma...
300e/kk ei ole varaa jäädä kotiin :snotty: :'(

Tiedän tunteen, mäkin haaveilen että saisin hoitaa lasta itse kotona mutta raha ajaa töihin kun kelan tuet ei kauheen suuria ole ja meilläkään ei kuntalisää ole. Jostain teidän kunta todennäköisesti aikoo säästää ja nyt he säästivät asiassa jota ei ole ollut kuin puheen tasolla, toivottavasti eivät todella joudu tinkimään palveluista. Ymmärrän kyllä että nyt korpeaa kuin pientä oravaa, niin korpeaisi muakin.

Alkuperäinen kirjoittaja marleena-84:
Tiedän tunteen, mäkin haaveilen että saisin hoitaa lasta itse kotona mutta raha ajaa töihin kun kelan tuet ei kauheen suuria ole ja meilläkään ei kuntalisää ole. Jostain teidän kunta todennäköisesti aikoo säästää ja nyt he säästivät asiassa jota ei ole ollut kuin puheen tasolla, toivottavasti eivät todella joudu tinkimään palveluista. Ymmärrän kyllä että nyt korpeaa kuin pientä oravaa, niin korpeaisi muakin.

niin... ja kun täällä muutenkin säästetään kaikesta ensin mikä olisi lapsille suunnattua...
noh, ehkä kuitenkin kitkutan sillä pienellä rahalla, tuleehan lapsilisät päälle..
en toisaalta halua niin pientä alle 1 vuotiasta hoitoon viedä ja maksaa sekin, melkein 400e kuussa olisi kahdesta lapsesta...

Meidän kunnassa päättivät sitten olla rakentamatta koulun. Rakennussuunnitelmat oli ja töiden piti alkaa, mutta kaupungin uuden hallituksen mielestä se on LIIAN kallista. HUOM. lapset elää siis parakeissa seuraavat (kuinka monta vuotta). Nyt lapset käy eri koulussa käyttämässä liikuntasalia, heillä ei ole ruokalaa, ei puu/käsityöluokkia jne. :snotty: Luulisi pidemmän päälle tulevan halvemmaksi rakentaa se uusi päärakennus kuin lämmittää vuosia noita parakkeja talvipakkasella ilman sopivaa opetusvälineistöä :snotty: Mutta hei, näin toimitaan Porvoossa. :headwall:

Yhteistyössä