MIksi haluatte lisää lapsia? Miksi ette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Täälä fundeerataan neljättä, joka kuitenkin taitanee jäädä oman jaksamisen pelossa ym asioita miettiessä saamatta, kuopuskin jo 5 vuotias, toisaalta tekisi mieli, mutta liian paljon järki sanoo ei.....Miksi sinä haluat lisää tai et halua? Olisi kiva kuulla. Ja helpottaako se haluaminen ajan myötä ja kun toiset lapset vanhenevat?

Meillä on nyt kaksi lasta ja kolmannesta haaveillaan. Mä olen itse kolmilapsisesta perheestä ja minä ja mun sisarukset ollaan koettu ihanana se, että sisaruksia on enemmän kuin yksi. Jotenkin oon aina haaveillut kolmen tai useamman lapsen katraasta :) Neljättäkin voisin periaatteessa ajatella, mies taas on vetänyt rajan kolmeen.

Miulla on vain yksi ja siihen jää, yksinkertaisesti miusta ei ole toisen lapsen äidiksi.. ja elämäntilanteeni on sellainen ettei siihen mahdu enää vauvaa, ja toisena on terveydelliset syyt.

Meillä vain yksi ja luultavasti jää siihen. Tilaa on niukalti ja luultavasti tulevaisuudessakaan ei ole varaa hirveästi isompaan kämppään. Mun raskausaika ja vauva-aika oli niin rankkoja ettei kiinnosta uudestaan käydä niitä läpi. Tahdomme säilyttää jonkinlaisen elintasonjoten tuskin on lisää lapsia tulossa. Me ollaan tyytyväisiä tähän yhteen :heart:

Oltais haluttu enempi lapsia, mutta aina kaikki ei mene kuin saduissa :ashamed:
No, meillä poika on ihan just 20, tyttö liki 18 ja ihanaa kyllä saimme vielä iltojen ilonkin, söpöisen sinisilmäisen tylleröisen 4 vuotta sitten :heart:

meillä on neljä lasta, ekan ja tokan väli on 6vuotta. Eikä se kuume koskaan hävinnyt.
Rakastan lapsia ja viides saa meille tulla jos on tullakseen, kuka tietää onko lapsiluku sittenkään täysi..? :)

Aina sitä energiaa löytyy jaksamiseen.

Eka 10 kk, toinen tulossa n. kahden kk:den kuluttua. Lapsiluku jää kahteen, ja ihan vain siitä syystä että tämä toinen raskaus on ollut niin "tuskaisa", en yksinkertaisesti jaksa edes ajatella olevani enää koskaan raskaana. Ukolle tuleva lapsi on jo kolmas, joten hänellekin alkaa lapsiluku olemaan täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Oltais haluttu enempi lapsia, mutta aina kaikki ei mene kuin saduissa :ashamed:
No, meillä poika on ihan just 20, tyttö liki 18 ja ihanaa kyllä saimme vielä iltojen ilonkin, söpöisen sinisilmäisen tylleröisen 4 vuotta sitten :heart:

Näin meilläkin, isot lapset 16,14 ja 12, ja nyt viimein vauva... heippa vaan tutut! :wave: Ei tosiaan elämä suju aina ihan suunnitelmien mukaan, mutta ihanaa se on kumminkin...

meil kolme nyt ja ne riittää jos vahinko tapahtus olisi tietty tervetullut... syy miksi ei enää on raha... halutaan antaa lapsille rikas lapsuus myös harrastusten ja vapaa-ajan vieton suhteen ja ilman rahaa joutuis jostain luopumaan jos omilla pusseilla elämistä halutaan jatkaa

mulla on kaksi lapsosta ja on vaan hyvin vahva tunne siitä että meidän perhe on nyt kasassa.
raskaana en enää halua olla enkä taatusti aio synnyttää niin alateitse kuin sectiollakaan joten ne tiet on jo kuljettu ja nähty :D sijaisvanhemmuus voi jossain elämäntilanteessa olla vaihtoehto, sit kun nää kaks kasvaa ja elämä tasoittuu.

teille jotka olette saaneet kuitenkin sen neljännen, aika ihanaa. Jotenkin tuntuu että kun ikää tulee lisää 35 ja lapsia jo on useampi tulee paljon vaikeammaksi päättää, mikä on hyvä. Monilla se tuntuu oleva ihan selvää että 1 tai 2 riittää, jotkut haaveilevat jatkuvasti seuraavsta ja sitten on näitä kuten minä jotka vehtaa puoleen ja toiseen ja se vasta raskasta on ;)......

vielä, että tuo meilläkin on ollut mielessä, että kun ei omia varmaan enää tule, niin sijaislapsia olisi tarjolla vaikka kuinka ja varmasti varteenotettava vaihtoehto, perheistä kova pula....

En halua enempää lapsia. Kaksi on hyvä lukumäärä. Ovat vieläpä läheisiä toisilleen, joten helpottaa minun elämääni, kun viihtyvät yhdessä. Kahdelle voi vielä ajatella kustantavansa vaihtarivuoden tms. Kaksi lasta kulki pieninäkin helposti mukana, vaikkei autoa olekaan. Kohdallani vaihtoehdot olivat suunnilleen 0-2 lasta. Maksimi saavutettu, lapset jo isompia. Ei mistään hinnasta takapakkia enää!

Tuosta jaksamisesta ap:lle... tuntuu kuin tämän Iltatähtemme kanssa kaikki olisi ollut helpompaa jaksaa kuin nuorempana vanhempien lasten kanssa... samanlailla varmasti hoitamista jne... mutta jotenkin vaan helpompaa ja kevyempää... ainakin ukkoni ja minun mielestäni (olin 38 kun nuorin syntyi). :wave:

Uusimmat

Yhteistyössä