Miksi haluatte lapsellenne sisaruksia, jos itse ette ole väleissä omienne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ainoa lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ainoa lapsi

Vieras
Ihan aidosti kiinnostaa. Olen ainoa lapsi ja olen aina ajatellut että haluan useamman kuin yhden lapsen, jotta lapsillani olisi sisaruksia.

Mutta te, jotka ette ole syystä tai toisesta väleissä omien sisarustenne kanssa, mikä sai teidät haluamaan enemmän kuin yhden lapsen?

mä en ole läheisissä väleissä sisarusteni kanssa,enää.Nykyään nähdään pari kertaa vuodessa.
Skidinä kuitenkin välit oli läheiset,mulla oli ainoastaan isoveljiä.Kerran erehtyi joku kiusaamaan ja isoinbroidi nosti reveleistä sen seinään vasten,siihenloppui sekin irvailu.Jos teininä töppäiltiin pidettiin aina toistemme puolia eikä rollittu vanhemmille.Kyllä mun veljet on rikastuttaneet mun lapsuutta ja tehnyt teinikipujenkin aikana nuoruudesta snadisti iisimmän.

En tiedä muuta kuin, että kyllä mun päätökselle antaa lapselleni sisaruksia on suuri merkitys sillä, että omat sisarukseni ovat mulle nyt aikuisenakin niin läheisiä ja tärkeitä. Tämä on todella NIIN tärkeä asia mulle, etten koskaan muuta harkinnutkaan. Mutta mut kasvatettiinkin ajattelemaan, että sisarukset ovat elämän läheisimpiä ihmisiä ja niin olen aina uskonut. Eli vaikka olemme erilaisia sisaruksieni kanssa, en koskaan voi kuvitella hetkeä jolloin emme pitäisi yhteyttä ja olisi toisillemme tärkeitä. Kasvatuksella on varmasti suuri merkitys.

Mä olen myös ainoa lapsi mutta ison perheen olen halunnut ihan omaa itsekkyyttäni, en niinkään siksi että lapset saisi sisaruksia. Toistaiseksi ainakin tykkäävät toisistaan ja tulevat toimeen keskenään, toivottavasti aikuisinakin.

Itsekkäästi olen halunnut lapsia. Oman veljeni kanssa ei olla tekemisissä. Aivan liian iso ikäero ja aivan erilaiset elämäntilanteet aina ja tulevat aina olemaankin. Omilla lapsilla pienemmät ikäerot ja toivottavasti tulevat olemaan tekemisissä aikuisina. Ainakin ovat samaa sukupuolta.

Kuulostaisipa itsekkäältä "jättää" lapsi ainoaksi ilman sisaruksia sen takia ettei isä/äiti ole omien sisarusten kanssa väleissä.

Omat vanhemmat eivät todellakaan olleet mitään malli vanhempia, mutten sen takia jättänyt itse lapsia tekemättä. Yksi siskoistani tosin jätti juuri sen syyn takia, pelkäsi että hänestä tulisi yhtä huono vanhempi.
En ole kun yhden sisarukseni kanssa väleissä mutta nyt on kaksi lasta itsellä; tapelkoot nuo mukulat keskenään jos tahtovat, riippumatta vanhempiensa väleistä sisaruksiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysytäänpä toistepäin;25823096:
Vähän laajemmin ajateltuna. Miksi Suomi maksaa kreikan velkoja vaikka on vaikeuksissa omienkin velkojen kanssa?

Miten TÄMÄ liittyy kysymykseeni? (Ja annapa vastaus, koska itse en tuota Kreikan tukemistakaan kyllä ymmärrä, eivätkä kyllä useammat kansanedustajatkaan.) Kiitos muille asiallisista vastauksista. Hyviä pointteja.

En ole väleissä veljeni kanssa siitä syystä että hänellä on pahemman luokan persoonallisuushäiriö. Olisiko minun pitänyt jättää lapset tyystin tekemättä, kun sukurasitteena on tämä ja vielä montaa muutakin taakkaa alkoholismista ylensyöntiin? Ehkä se oli riski, mutta ainakin toistaiseksi lapset ovat terveitä ja ihania ja pienistä kiistoista huolimatta heidän suhteensa on ainutlaatuinen ja kaunis seurata :)

En ole väittänyt että pitäisi jättää lapset tekemättä. Harmi jos "miksi"-sanassa on sellainen arvosteleva vivahde. Yritin vain ymmärtää miksi jotkut haluavat paljon lapsia, jos eivät kokeneet sisaruksia hyvänä juttuna. (Täällä välillä joku aina valittaa sisaruksistaan tai puolison sisaruksista.)

Mun äidillä ei ole koskaan ollut hyvät välit sisarukseensa, ei edes lapsena, tämä johtunut pitkälti heidän vanhemmistaan ja heidän toiminnastaan. Luulen että äiti on kuitenkin lapsia hankkiessaan ensisijaisesti tehnyt itselleen lapsia eikä sisaruksia edellisille, vaikka meitäkin neljä on. Me kaikki neljä ollaan kyllä suhteellisen läheisiä, siskojen kesken hyvinkin läheisiä.

Yhteistyössä