Miksi haluast olla kotona, vaikka lapsesi jo koululainen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyseenalaistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyseenalaistaja

Vieras
Minua ihmetyttää äidit, jotka tänäpäivänä haluavat olla kotiäitejä kouluikäisille lapsilleen. Onko se jotain pakoilua työelämästä vai mitä? Yli 6-vuotias lapsi ei kuotenkaan minusta vaadi äitiä kokoajan vierelleen. Minusta jo yli 3-vuotias kaipaa ikäistebnsä seuraa päivisin, mutta ymmärrän silti sen jotenkin, että vanhemmat ovat lapsen kanssa kotona pidempään. Kuitenkin tuo kouluikä on maksimi, jos puhutaan lapsen tarpeesta.
Minusta yli 6-v. lapsia kotona hoitavat kotiäidit pakoilevat "velvollisuuksiaan".

Alkuperäinen kirjoittaja kyseenalaistaja:
Minua ihmetyttää äidit, jotka tänäpäivänä haluavat olla kotiäitejä kouluikäisille lapsilleen. Onko se jotain pakoilua työelämästä vai mitä? Yli 6-vuotias lapsi ei kuotenkaan minusta vaadi äitiä kokoajan vierelleen. Minusta jo yli 3-vuotias kaipaa ikäistebnsä seuraa päivisin, mutta ymmärrän silti sen jotenkin, että vanhemmat ovat lapsen kanssa kotona pidempään. Kuitenkin tuo kouluikä on maksimi, jos puhutaan lapsen tarpeesta.
Minusta yli 6-v. lapsia kotona hoitavat kotiäidit pakoilevat "velvollisuuksiaan".

Mitä h.elvetin velvollisuuksia :laugh: :laugh:
töissä käydään vaan rahan takia ja jos sen tarvetta ei ole niin miksi hitossa tehdä töitä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:

töissä käydään vaan rahan takia ja jos sen tarvetta ei ole niin miksi hitossa tehdä töitä :laugh:

Ihan tämän yhteiskunnanan pyörittämisen vuoksi... Meitä kaikkia tarvitaan siinä!

Olin 8 vuotta kotiäitinä enkä kadu päivääkään. Tosin oli pakko koska meillä ei ole tukiverkkoa ympärillämme. Nyt käyn muutaman tunnin töissä päivittäin, vain rahan vuoksi. En siksi että haluaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja mepi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:

Ihan tämän yhteiskunnanan pyörittämisen vuoksi... Meitä kaikkia tarvitaan siinä!

:laugh: :laugh:

Velvollisuuksiaan - niitä mulla on vain lapsiani kohtaan!!!
Siksi toisekseen, työmatkat, auto ja päivähoito olis menneet minun palkan vastaavasta summasta joten olisin ollut vain väsynyt ja yhtään lisätienestiä perheellemme ei olisi tullut. Vain väsyneet vanhemmat ja kiukuttelevat lapset.

Naurut itelles Mooses!! Tajuutko miten tää yhteiskunta pyörii?

Sä voit ihan rauhassa painaa duunias just niin paljon kun sielu sietää...
Mua ei kiinnosta p.askaakaan noi velvollisuus jorinat.
Mulla on vain ja ainoastaan velvollisuuksia lapsiani ja perhettäni kohtaan.
Tää yhteiskunta toimii päin p.ersettä ;)

Mitä velvollisuuksia on koululaisia kohtaan päivisin, nehän on koulussa... Joutuvat aamuisin heräämään ja ovat varmasti kiukuttelevia ja väsyneitä ilman, että äiti on koulussa oloajan heitä kotona odotellut..

Mitä velvollisuuksia on koululaisia kohtaan päivisin, nehän on koulussa... Joutuvat aamuisin heräämään ja ovat varmasti kiukuttelevia ja väsyneitä ilman, että äiti on koulussa oloajan heitä kotona odotellut..

Ei oo mahdollisuutta hoitoon koulun jälkeen ja me ei lapsia jätetä yksin vielä. Heitteille jättöä ei meillä harrasteta!
Siksi toisekseen kotiäitinä olevat tietää ettei se ole helppoa. Helpolla pääsee jos heittää mukulansa muiden hoidettavaksi ja teetättää vielä kotityöt muilla.

Johan on jollain työstä kapea-alainen käsitys! Minä olen kotiäiti,keikkatyöläinen välillä,etätyöskentelijä jne.Vakityötä en edes halua,minulla on vapauteni! En ole mielestäni luuseri,en käytä yhteiskunnan tukia! Minulla on vaan elämässäni muitakin tärkeitä asioita kuin TYÖ (sellaisena kuin ap sen tuntuu ymmärtävän).Maailmakin muuttuu ja luterilainen työkäsitys on aikansa elänyt!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei oo mahdollisuutta hoitoon koulun jälkeen ja me ei lapsia jätetä yksin vielä. Heitteille jättöä ei meillä harrasteta!
Siksi toisekseen kotiäitinä olevat tietää ettei se ole helppoa. Helpolla pääsee jos heittää mukulansa muiden hoidettavaksi ja teetättää vielä kotityöt muilla.

Niinpä...näin mahtavasti se yhteiskuntamme toimii..lastenhoito muuttuu oikeaksi työksi vasta kun viet lapsesi vieraalle hoitoon |O

mä haluaisin kyllä olla silloin kun poika menee ekalle olla lähettämässä kouluun ja vastaanottamassa.Muuten joutuis olemaan jopa 5-7h päivässä yksin kotona!Onhan ip kehoja mutta niissä on aika rauhatonta(tiedän kun olen itse ollut ohjaajana)...

Ööh, tuota... Eihän niitä lapsia siellä kotona hoidettavana ole, kun ovat koulussa. Ihan hyvin voisi lasten kouluajan käydä töissäkin ja tulla kotiin siihen mennessä, kun lapset pääsevät koulusta.

Uskon, että vähintään 80 prosenttia kotitöistä hoidetaan edelleen itse, ilman ulkopuolista apua, käytiin sitten töissä tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen kotona:
Johan on jollain työstä kapea-alainen käsitys! Minä olen kotiäiti,keikkatyöläinen välillä,etätyöskentelijä jne.Vakityötä en edes halua,minulla on vapauteni! En ole mielestäni luuseri,en käytä yhteiskunnan tukia! Minulla on vaan elämässäni muitakin tärkeitä asioita kuin TYÖ (sellaisena kuin ap sen tuntuu ymmärtävän).Maailmakin muuttuu ja luterilainen työkäsitys on aikansa elänyt!

Ei ollenkaan. Itsekin nyt hoitovapaalla, mutta kuitenkin työelämään palaamassa lapsen ollessa 2-v. Tässä samalla vähän opiskellut, mutta kuitenkin lapseen keskittyen :) Luuseriudesta ei ollut aloituksesta kysymys, vaan lähinnä kyseenalaistaa ja tiedustella, miksi äidit haluavat olla kotona, vaikka lapset jo koulussa... Tuet nyt kuitenkin tuon 3-v. jälkeen lakkaavat, joten siitäkään ei aloituksessa ollut kysymys.
Tuo ip-hoito on pointti sinänsä, jota en ollut tullut ajatelleeksi. Mutta eikös kunnilla ole velvollissu järjsetää pikku-koululaisille ip-hoitoa? Minusta aikuinen saa myös työelämästä voimaa JA virkeyttä. Mutta taidan olla näköjään ainut kun näin tuumii....

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:

Ööh, tuota... Eihän niitä lapsia siellä kotona hoidettavana ole, kun ovat koulussa. Ihan hyvin voisi lasten kouluajan käydä töissäkin ja tulla kotiin siihen mennessä, kun lapset pääsevät koulusta.

Uskon, että vähintään 80 prosenttia kotitöistä hoidetaan edelleen itse, ilman ulkopuolista apua, käytiin sitten töissä tai ei.

4 tunnin koulupäivät lapsilla nykyään meillä, eipä kukaan ota ketään töihin tuoksi ajaksi.

4 tunnin koulupäivät lapsilla nykyään meillä, eipä kukaan ota ketään töihin tuoksi ajaksi.

Ai ne on nykyään niin lyhyitä. :/

Mulla on lapset vasta 1v ja 2,5v, joita hoidan kotona, joten mulla ei ole käytännön kokemusta tästä asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minusta aikuinen saa myös työelämästä voimaa JA virkeyttä. Mutta taidan olla näköjään ainut kun näin tuumii....

Olet siis löytänyt oman alasi. Mitä jos viettäisit vuorokaudet läpeensä siellä työssäsi, niin olisit päivä päivältä pirteämpi, oikein säteilisit hyvää iloista mieltä meille onnettomille?

Yhteistyössä