Miksi haluan vielä lapsen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minävain

Vieras
Mikä ihme mua vaivaa, mulla on jo kolme lasta ja vielä haaveilen ainakin yhdestä lapsesta.
Miehen mielestä nämä riittää, yritän kyllä olla "painostamatta" mutta silti tuntuu kamalalle kun se sanoo ettei enempää.
Tiedän, kai mä oon itsekäs, mut en saa millään ajatusta vielä yhdestä lapsesta pois.
Sanokaa jotain miks ei kannata edes haluta enempää???

Mulla on sama, 4 tuntuisi jotenkin, että se olisi sitten siinä, kolme jostain syystä tuntuu vajaalta... en tiedä miksi? Meillä mies ei ole sanonut ehdotonta eitä, mutta ei se kyllä kolmattakaa suorilta halunnut ;)

Alkuperäinen kirjoittaja samat sanat:
Mulla on sama, 4 tuntuisi jotenkin, että se olisi sitten siinä, kolme jostain syystä tuntuu vajaalta... en tiedä miksi? Meillä mies ei ole sanonut ehdotonta eitä, mutta ei se kyllä kolmattakaa suorilta halunnut ;)

Samoin musta tuntuu et meijän perhe ei oo vielä jotenkin lopullisessa koossa. Minkä ikäiset teidän lapset on?

Alkuperäinen kirjoittaja minävain:

Samoin musta tuntuu et meijän perhe ei oo vielä jotenkin lopullisessa koossa. Minkä ikäiset teidän lapset on?

1, 5 ja 8. Että eihän tässä mikä kiire, kun pienin on vasta vuoden täyttänyt... mutta silti sitä miettii... :)

ei kannata haluta lapsia enempää, koska mitä enemmän lapsia sinulla on, sitä mukavampi on vanhoilla päivillä nähdä lapsia lastenlapsineen luonasi käymässä, toisin kuin yksinäinen vanhus ystäväsi. Ei kannata haluta lisää lapsia, kun rakkauden määrä vaan kasvaa. Yksi lisää ei vie rakkautta muilta lapsilta pois vaan lisää perheen keskinäistä rakkautta. Isommat lapset lellii ja rakastaa pienokaista ensin hellästi, myöhemmin rajummilla leikeillä. Isot sisaret pitävät pienempien puolia koulussa, ei siis kannata hankkia lisää lapsia ;). Eikä missään nimessä kannata sanoa, että tämä lapsi on sitten viimeinen. Koska se ei sinun kohdalla kuitenkaan ole :). ps.ensin 2.lapsi oli viimeinen, sitten 3.lapsi, nyt 4.lapsi viimeinenkö??

1, 5 ja 8. Että eihän tässä mikä kiire, kun pienin on vasta vuoden täyttänyt... mutta silti sitä miettii... :)

Heh! Meillä just saman ikäiset lapset ;)
Yritän myös aatella että kyllä se miehenkin mieli muuttuu kun pienin vähän kasvaa. Toivon ainakin..

Alkuperäinen kirjoittaja ainainen vauvakuumeilija:
ei kannata haluta lapsia enempää, koska mitä enemmän lapsia sinulla on, sitä mukavampi on vanhoilla päivillä nähdä lapsia lastenlapsineen luonasi käymässä, toisin kuin yksinäinen vanhus ystäväsi. Ei kannata haluta lisää lapsia, kun rakkauden määrä vaan kasvaa. Yksi lisää ei vie rakkautta muilta lapsilta pois vaan lisää perheen keskinäistä rakkautta. Isommat lapset lellii ja rakastaa pienokaista ensin hellästi, myöhemmin rajummilla leikeillä. Isot sisaret pitävät pienempien puolia koulussa, ei siis kannata hankkia lisää lapsia ;). Eikä missään nimessä kannata sanoa, että tämä lapsi on sitten viimeinen. Koska se ei sinun kohdalla kuitenkaan ole :). ps.ensin 2.lapsi oli viimeinen, sitten 3.lapsi, nyt 4.lapsi viimeinenkö??

Ihanasta kirjoitettu.. Ei vaan auttanut kuumeeseen yhtään :)

Mä kans haluisin kolmannen, vaikka 2. lapsen piti olla se viimeinen... Mutta mutta niin vain kävi että mä ajattelen joka päivä että voi kun meille tulis vielä yks vauva. Mies ei meilläkään ole sanonut ehdotonta eitä, mutta haluaisi odottaa muutaman vuoden tähän väliin ja mä en. Itse suren sitä että sitten esikko olisi jo niin paljon vanhempi kuin kolmonen, ja muutenkin olisi ihan kiva että ei itse olisi vielä "liian vanha" olen nyt 30v. Meillä tytöt täyttävät syksyllä 2v ja 5v, kolmonen saisi tulla mun mielestä suht samalla 2,5-3,5v ikäerolla kakkoseen nähden (mieluummin se 2,5v ;)). Mutta kyllä se sitten siihen kolmeen jäisi...

=) meilläkin on samanikäiset kakarat, tosin väleissä lisäksi 7- ja 3-vuotiaat, joten ei muuta kuin pökköä pesään vain :D

Miksi teillä muuten ei miehet halua heti/ollenkaan uutta vauvaa? Meillä mies vetoaa taloudellisiin seikkoihin, vaikka olemme molemmat hyväpalkkaisissa töissä (akateeminen koulutus), itse tosin olen ollut nyt viimeiset 5v kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Minnamammma:
Miksi teillä muuten ei miehet halua heti/ollenkaan uutta vauvaa? Meillä mies vetoaa taloudellisiin seikkoihin, vaikka olemme molemmat hyväpalkkaisissa töissä (akateeminen koulutus), itse tosin olen ollut nyt viimeiset 5v kotona.

Meillä ei olla vielä käyty varsinaista keskustelua neljännestä lapsesta, joten en tiedä mihin tulee vetoamaan, vai onko sitten mieli jotenkin muuttunut (oli siis alkuun kolmatta vastaan)... Itse en näkisi muuta ongelmaa kuin auton, 5 henkeä vielä menee, mutta kuudessa olisi yksi liikaa tuohon autoon.

Meillä mies sanoo että hänen mielestä nyt on vaan hyvä.Mitäköhän se nelonen sit muuttais? En ymmärrä..

Kannattaa miettiä sekin ikävä vaihtoehto läpi, että jos se neljäs onkin erityisen sairas, kehitysvammainen tai jollain muulla tavalla mahdollisesti vaativa lapsi. Miten sitten voimat riittäisi koko lapsikatraan kanssa? Etenkin jos kaikki ovat pieniä ja aika pienillä ikäeroilla syntyneet. Kamala kauhuskenaario, mutta riskitkin kannattaa miettiä läpi. Voihan olla, että se yksi lapsi todellakin heittää koko perheen elämän ihan sekaisin jos pahasti käy.

Yhteistyössä