Miksi hakisit koulunkäyntiavustajaksi? Miksi et?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mä aloitin elokuussa ja lopetin 5.6.2010 määräaikanen on määräaikanen ja toi toistaiseksi täytettävä toimi on eli sut palkataan jonku vakinaisen tilalle tietyks aikaa eli voi olla vaik 3kk tai 6kk

Mun mielestä "toistaiseksi täytettävä toimi" voi tarkoittaa myös vakinaista. Riippuu mitä ilmoituksessa on sanottu työn kestosta. Itellä lukee tilinauhassa "vakituinen/toistaiseksi voimassa oleva" eli siis mulla on vakkaripaikka.

1.9.2009 1655,53 euroa toi on siis perus palkka jos on täydet tunnit siitä sit otettaan sen mukaan mitä sul on tunteja eli mun tunti määrä oli 30h/viikossa

ja olen pätevä! sekin vaikuttaa palkkaan..

eli palkan suhteen työ on erittäin ala-arvostettua esim olet sitten esyllä tai normiluokalla henkilökohtanen ym niin se on silti se sama palkka. MUTTA esim opettajat niin esy opettajat oma palkka normiluokan oma palkka.....

Lähdin koulunkäyntiavustajaksi oppisopimuksella vuonna 1999, oli 19v.
Menin siksi että olin ollut koko kouluaikani koulukiusattu ja halusin muuttaa asioita omalla panoksellani. Olin puoli vuotta työssä 5-luokkalaisen henk.koht. avustajana ja huomasin ettei koulukiusaamiselle voi tehdä mitään. :( Taistelin tämän lapsen puolesta! Pari kertaa soitin myös hänen äidilleen, tämä totesi: "mitä nämä asiat kuuluu sinulle." ja löi luurin korvaan. En voinut auttaa kun laosen äiti ei ollut halukas yhteistyöhön kanssani.

Menin eskariin toiseksi puoleksi vuodeksi, meno yhtä kauheaa. Totesin: en voi tehdä mitään muuttaakseni koulumaailmaa ja lopetin.

Sydämestäni todellakin lähdin muuttaakseni/puuttuakseni kiusaamiseen. Palkka oli tuolloin n. 5000 markkaa kuukaudessa.
Silloin tällöin oli kaksi viikkoa omaa koulunpenkkiä ja rahaa sai hyvin vähän.

Opiskelukaverini on kouluttautunut koulunkäyntiavustajaksi ja tehnyt hommia muutaman vuoden ajan. Sanoi, että niin *askaa hommaa niin huonolla palkalla. Pahinta on, kun opettajat pompottavat (esim. "käskevät" kahvin keittoon kesken tunnin opettamisen) ja eivät osoita minkäänlaista arvostusta. Hän nyt siis kouluttautuu muulle alalle.

[QUOTE="kääk";23547239]Opiskelukaverini on kouluttautunut koulunkäyntiavustajaksi ja tehnyt hommia muutaman vuoden ajan. Sanoi, että niin *askaa hommaa niin huonolla palkalla. Pahinta on, kun opettajat pompottavat (esim. "käskevät" kahvin keittoon kesken tunnin opettamisen) ja eivät osoita minkäänlaista arvostusta. Hän nyt siis kouluttautuu muulle alalle.[/QUOTE]

näit opettajia löytyy jotka eivät todellakaan osaa "käyttää" avustajaa oikein. vaan laittavat tekemään kopiointia ym.. ja siis sehän riippuu tietenkin siitä oletko koulunkäynninavustaja vai kouluavustaja? Monille opettajille myös avustaja on pilkka luokassa eli häpeä hänen kokee että hän ei osaa hoitaa työtään ja siks on avustaja palkattu luokkaan.. NÄITÄ löytyy...

ite olen kokenu tälläsen opettajan laitto siivoomaan kaappeja, kopioimaan papereit, tarkastamaan kokeita ym...

[QUOTE="vieras";23547200]Mun mielestä "toistaiseksi täytettävä toimi" voi tarkoittaa myös vakinaista. Riippuu mitä ilmoituksessa on sanottu työn kestosta. Itellä lukee tilinauhassa "vakituinen/toistaiseksi voimassa oleva" eli siis mulla on vakkaripaikka.[/QUOTE]

Ilmoituksessa lukee vain työn alkamisajankohta.

Toistaiseksi voimassa oleva/täytettävä toimi=vakituinen, mut ainahan ei sitä tiedä miten kauan töitä riittää jne. mut nykyään käytetään tuota toistaiseksi eikä vakituista. Meidän kunnassa tiedän koulunkäyntiavustajan toimen menevän niin, että norm.työsopimus tehdään ja tuntimäärä kai sit voi vaihdella. Yksi kaverini on ollut monta vuotta avustajana yläasteikäisille ja on toistaiseksi voimassa oleva työsuhde, lomapäiviä kertyy norm.mutta kuten muutkin ovat sanoneet että kaikki kertyneet lomapäivät ei riitä välttämättä norm.koululaisten kesälomakauteen, eli joko olet osan ajasta työttömänä/palkattomana tai sit saattaa olla mahd.päästä vaikka kuukaudeksi kaupungille johonkin muuhun vastaavaan työhön mihin oma tutkinto kelpaa.