Miksi ette ota kaupassa kuittia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
Nyt jo jonkin aikaa seurannut tätä ilmiötä. Siitä lähtien kun sirukortinlukijat yleistyvät, niin ihmiset ovat muuttuneet tyhmemmiksi. Myyjän ojentaessa kuittia ja sanoessa "ole hyvä" vastataan vaan että "emmä tarvii kuittii!!!1" Sitten hetken päästä tulla vinkumaan kun porkkanat maistui paskalta ja halutaan rahat takaisin ...ai kuittia, ei mulla sitä oo.

Tai jos otattekin sen kuitin, niin jätätte sen siihen liukuhihnalle, vaikka roskis on aivan vieressä. Mikäs hemmetin järki tässä on? Heittelettekö te kotonakin roskia samaan tyyliin?

Anyway, jos te ette tarvitse sitä kuittia, niin miksi te ette vaan ota sitä ja heitä itse roskiksen päädyissä oleviin roskiksiin? Ihan kuin se myyjäkään sillä kuitilla mitään tekisi, mutta se nyt kuitenkin näyttää tulostuvan automaattisesti....

=D =D sulla taitaa nalleseni olla tosi tylsä elämä kun saat kupassakäynnistä tehtyä draamaa kuukausi toisensa jälkeen =D
By the wäy, käyn tänään siellä Prismassa n16 aikaan, ei kannata tulla, ostan suurperheen ruuat =D

Ihan eri mieltä aloittajan kanssa! Ellette tarvitse kuittia, älkää ottako sitä, laitan sen ihan mielelläni roskikseen. Helpotan näin siivoojan työtä, kun hänen ei tarvitse kerätä niitä tarpeettomia kuitteja lattialta, kassan vierestä aina kaupan ovelle asti.

[QUOTE="muiskis";24387743]=D =D sulla taitaa nalleseni olla tosi tylsä elämä kun saat kupassakäynnistä tehtyä draamaa kuukausi toisensa jälkeen =D
By the wäy, käyn tänään siellä Prismassa n16 aikaan, ei kannata tulla, ostan suurperheen ruuat =D[/QUOTE]

Osta vaan, kunhan hoidat asiointisi niin, ettei siitä aiheudu perässäsi tuleville haittaa. Sinun vuorosi on oma + 1 asiakas, muista se.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24387749:
Osta vaan, kunhan hoidat asiointisi niin, ettei siitä aiheudu perässäsi tuleville haittaa. Sinun vuorosi on oma + 1 asiakas, muista se.

Mä en oo tiennyt että kassalla on joku aikaraja? Miksi sitä ei ole ilmoitettu missään että yhden asiakkaan asiointi kassalla saa kestää 2 minuuttia ja 28 sekuntia,mukaanlukien välikapulan poisto ja sen jakajan kääntäminen hihnan toiselle puolelle? Käy Siwassa jos jonot ahdistaa,ei muiden ihmisten tarvitse mukautua sun neuroottisiin sääntöihin. Desinfioitko koskaan kätesi ennen kuin kosket ostoskärryihin tai liukuhihnan kapulaan? Mä vaadin että ihmiset alkaa kantaa mukanaan käsidesipulloja tai oikeastaan ne voisi kiinnittää suoraan kärryihin.

pikkuostoksista ruokakaupassa en tosiaan jaksa kuittia ottaa. mutta jos on isommasti tavaraa tai tuotteita joiden tiedän olevan tarjouksessa otan tottakai, että saan tarkistaa onko summa ok. kesällä monta kertaa väärin laskutettu ja heti olen voinut asian tarkistaa ja korjata. ja vaatteista ja muusta käyttötavarasta aina kuitti mukaan

Mä otan kuitin ja tarkistan sen joka ostosreissun päätteeksi. Usein siellä onkin virheitä. Pieniä, mutta periaatteessa niistäkin huomautan.

Kerran meiltä velotettiin 200 muovipussia, se oli jo vähän tuntuvampi "virhe". Toki en heti kassalla huomannut, kun ostokset oli muutenkin useamman satasen..

björn taitaa patsastella siel penkillä kassojen luona, mikä on tarkotettu mummoille. jokaisen asian hän kirjottaa tiimarivihkoonsa ja tekee joka päivä tänne uuden aloituksen huomioistaan :)

björn; mee töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24387829:
Montako pussia sulla sitten oli?

No ei niitä ollu ku joku 5 pussia.. Sitä vähän ihmettelin, että miten sellainen näppäilyvirhe kassalla oli päässyt käymään, kun ei ollut edes vaan 2 pussia tai 20, mutta sattuuhan noita..

Siks ku mä en tarvii sitä kuittia mihinkään! Helpompi sen kassan on laittaa se kuitti siitä koneesta suoraan sinne roskikseen, kuin kerätä niitä sitte pitkin ja poikin sitä liukuhinhaa ja kassaa :) Toki jos ostan paljon ruokaa kerrallaan, otan kuitin, mutta kahdesta maidosta ja leipäpussista en halua kuittia pyörimää mun kukkaroon.

Björn huomenna:

Miksi maksatte ostoksianne kahdessa osassa vaikka ostaisitte kaverille jotain kaupasta, oletteko köyhiä

Björn ylihuomenna:

Miksi tulette kauppaan ostamaan yhtä ainoaa ostosta ja kehtaatte sitten jutella kaupan kassalle ja hidastaa jonoa.

jne.

No ei niitä ollu ku joku 5 pussia.. Sitä vähän ihmettelin, että miten sellainen näppäilyvirhe kassalla oli päässyt käymään, kun ei ollut edes vaan 2 pussia tai 20, mutta sattuuhan noita..

Niin no kakkonen ja viitonen ja nolla on kaikki samassa linjassa, ja jos sillä on ollut kassinlisäysnappi vielä nollan alapuolella, niin ymmärrän. On mullakin tullut välillä 100 kopioita kun on pitänyt käydä ottamassa 10 :D

Itse en ota kuittia kun en sitä ikinä tarvitse vaan se pyörii vaan lompakossa. Vaateostoksista tms, joista saattaa tarvita vaihtoa tai muuta, sitten kyllä otan kuitin. Ja kassatyntekijänä voin sanoa, että myös kassalla on se roskis jonne sen kuitin voi näppärästi heittää ja on oikeastaan parempikin niin, kuin että kassan päädyn roskis on sitten kamalan näköinen kun se on täynnä kuitteja. Itse oon ottanut tavaks kysyä asiakkaalta haluaako kuitin ja suurin osa ei sitä halua.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä