Miksi ette kuljeta lapsia autossa asianmukaisesti??

  • Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
huolissaan
Näin tässä yhtenä päivänä, kun äiti kehotti parivuotiasta lastaan menemään autoon etupenkille ILMAN isuinta, laittoi turvavyön kiinni ja lähti ajamaan. Tai usein näkee ohiajavasta autosta miten lapsi saattaa seistä takapenkillä tai roikkua ikkunalla. Miksi riskeeraatte lastenne turvallisuuden? Ja tähän vastauksia niiltä, jotka tekevät noin.
 
vieras
Katos nyt missä jeesustelet..Tää palstahan on turvaistuintietäjien tyyssija ja varmasti jokaisella äidillä täällä on viimisen päälle hyvät istuimet joita käytetään ja jotka raahataan junaa myöten mukana matkalle.
 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Hei, mä näin yksi päivä, kun jotkut kuljetti farmarin takakontissa arviolta 3- ja 5-vuotiaita :eek:
Oletko varma, ettei siellä ollut lisäpenkki ja siinä vyöt ja jopa istuinpaikat?
Meille on farkkuun tulossa sellainen.

 
ira
Mä näin yhtenä ja toisena ja aika monenakin päivänä kun isä kuljetti mopolla raskaana olevaa äitiä, vauvaa ja yhtä tai kahta pikkulasta eikä kenelläkään ollut kypärää!
 
..
meillä ainakin niin lapsi avaa itse turvavyön eikä tähän mennessä mikään ole auttanut siihen prkl...ei ole kivaa mullekkaan kun saa koko ajan pelätä ja stressata!!!!!!
 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Hei, mä näin yksi päivä, kun jotkut kuljetti farmarin takakontissa arviolta 3- ja 5-vuotiaita :eek:
Oletko varma, ettei siellä ollut lisäpenkki ja siinä vyöt ja jopa istuinpaikat?
Meille on farkkuun tulossa sellainen.
Olen ihan varma. Tiedän kyllä että sellasiakin on, mutta siellä ne "pyöri vapaana".
 
essi
Niin, ja näin myös päivänä eräänä, kun isä lähti kyysäämään pyörällä kahta lasta. Toinen noin vuoden, toinen noin kolme. Pienempi istu kyllä istuimessa, mutta ilman vöitä. Tämä vanhempi lapsi sitten istu siinä satulan etureunalla, ja isä siinä takana. Eikä kellään tietty kypäriä. Siis ihan oikeesti !!
 
ira
Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Mä näin yhtenä ja toisena ja aika monenakin päivänä kun isä kuljetti mopolla raskaana olevaa äitiä, vauvaa ja yhtä tai kahta pikkulasta eikä kenelläkään ollut kypärää!
No siis tämä myös ihan oikeesti!

 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Mä näin yhtenä ja toisena ja aika monenakin päivänä kun isä kuljetti mopolla raskaana olevaa äitiä, vauvaa ja yhtä tai kahta pikkulasta eikä kenelläkään ollut kypärää!
No siis tämä myös ihan oikeesti!
Ei hyvää päivää mitä tyyppejä!
 
******
Yhyy, mä tein noin tänään. Ja se oli suuri ja harvinainen poikkeus! Toivottavasti kukaan ei nähnyt ;) Poika 4v pääsi irti turvavöistä takapenkillä. Matkaa oli kotiin muutama sata metri ja nopeus 30km/h. TÄMÄN kerran..
 
mun tuttava kuljetti kaukaloa etupenkillä täs yks päivä ja kysyin et kui vaavi siinä on ja onko turvatyyny pois päältä ni tokas et ei sitä saa pois päältä ja naurahti päälle. kyl teki niin pahaa ja seuraavana päivänä kyllä kommentoin siitä hänen miehelleen ja sanoin että ei se ole leikin asia laittaa lasta etupenkille jossa on turva tyyny ja mies oli samaa mieltä. saas nähdä onko ens kerralla etu penkillä vaavi
 
bb
Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Yhyy, mä tein noin tänään. Ja se oli suuri ja harvinainen poikkeus! Toivottavasti kukaan ei nähnyt ;) Poika 4v pääsi irti turvavöistä takapenkillä. Matkaa oli kotiin muutama sata metri ja nopeus 30km/h. TÄMÄN kerran..
selitäpä sille muksulles et se oli vain TÄMÄN kerran...

mulla olis auto pysähtynyt samointein.
 

Yhteistyössä