Miksi eteläinen suomi menee sekaisin lumimyrskystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hiukkaskiihdytin:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
nämä ihmiset täälä on itsekeskeisiä pikkusieluja jotka on tehty sokerista. kaikki pitäis saada valmiina ja heti ekana. eikä nämä täälä oo vielä oikeeta myrskyä nähnykkää.

ja pohjanmaallahan niitä lumimyrskyjä vasta onkin ja rankkoja :laugh: ja ihmisetkin niin perin ihania ja ystävällisiä :laugh: :laugh: :kieh: just joo....täältä etelästä voi pysytellä pois jos ei viihdy!

koita kestää vielä 4vuotta :heart:

kyllä minä kestän, mutta kestätkö sinä? Itse pohjanmaalla 10v asuneena sanon, että kyllä etelä-suomalaiset vaan on ihania :heart:

Koska se vaikuttaa täällä eri tavalla kun täällä liikkuu satojentuhansien ihmisetn massa tuolla liikenteessä toisin kuin siellä metsässä on ihan sama mitä sataa kun saa tallustaa muutaman tyypin kera.Mitä enempi populaa sitä enempii tapahtumaa.Yksinkertaista eikö?

nämä ihmiset täälä on itsekeskeisiä pikkusieluja jotka on tehty sokerista. kaikki pitäis saada valmiina ja heti ekana. eikä nämä täälä oo vielä oikeeta myrskyä nähnykkää.

ja pohjanmaallahan niitä lumimyrskyjä vasta onkin ja rankkoja :laugh: ja ihmisetkin niin perin ihania ja ystävällisiä :laugh: :laugh: :kieh: just joo....täältä etelästä voi pysytellä pois jos ei viihdy!

kyllä minä kestän, mutta kestätkö sinä? Itse pohjanmaalla 10v asuneena sanon, että kyllä etelä-suomalaiset vaan on ihania :heart:

ehkä näiden urveloiden heikkoudet pystyhnee sietämään vielä jonkun aikaa. onneksi on paikka mihin paeta aina ku haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Stadista:
Koska se vaikuttaa täällä eri tavalla kun täällä liikkuu satojentuhansien ihmisetn massa tuolla liikenteessä toisin kuin siellä metsässä on ihan sama mitä sataa kun saa tallustaa muutaman tyypin kera.Mitä enempi populaa sitä enempii tapahtumaa.Yksinkertaista eikö?

Ja koska täällä ihmiset OSAA PITÄÄ METELIÄ IHAN MISTÄ VAAN----toisin kuin siellä taajama alueen ulkopuolella kaikki "on ihantavallista" ja sopeudutte kaikkeen.Siksi myös herrat päättää täällä ytimessä kaiken kun teille kaikki käy.

ehkä näiden urveloiden heikkoudet pystyhnee sietämään vielä jonkun aikaa. onneksi on paikka mihin paeta aina ku haluaa.

vai, että oikein pikkusieluisia urveloita :o

Jotta te maalaiset voitte taas vinkua.Katsos kun täällä suomen navassa tehdään päätökset jotka koskee koko maata , täällä tehdään myös rahaa valtiolle eniten koko maassa ja täällä on kaikkein älykkäimmät ja koulutetuimmat ihmiset.Ja teille maalaisille jää vain meidän kaupunkilaisten ihmettely.Tutiskaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Onkos Suomessa kaksi eri rotua .....? Etelàn ihmiset ja pohjoisen ihmiset?

Plus sitten helsinkiläiset, joita ei pidä sekoittaa muihin etelä-suomalaisiin, ovathan helsinkiläiset kuitenkin mielestään jättisuuren ja tärkeän kaupungin asukkaita. :kieh:

Juuri näin muut kuin helsinkiläiset kuvittelevat helsinkiläisten ajattelevan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Juuri näin muut kuin helsinkiläiset kuvittelevat helsinkiläisten ajattelevan :whistle:

Hehe, justiin piti sanoa, että on hauskaa, kuinka ei-helsinkiläiset kuvittelevat helsinkiläisten ajattelevan asuvansa jossain maailman metropolissa ja helsinkiläiset itse hyvin tietävät asuvansa keskikokoisessa kaupungissa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:

Hehe, justiin piti sanoa, että on hauskaa, kuinka ei-helsinkiläiset kuvittelevat helsinkiläisten ajattelevan asuvansa jossain maailman metropolissa ja helsinkiläiset itse hyvin tietävät asuvansa keskikokoisessa kaupungissa. ;)

Kyllä kuules sitä loanheittoa on ollut ihan puolin ja toisin aina, tässäkin ketjussa.

Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Luulisi, et sielläkin on jo totuttu siihen et Suomi on pohjoinen maa ja lunta tulee.
Silti joka vuosi sama vinkuna. Ei kulje julkiset,yhyy. Joutuu kolaamaan,yhyy. onpa kauheeta. Ja autokin on hautautunut lumen alle.
Olin pari vuotta sitten Helsingissä lumimyräkän aikaan ja täytyypä sanoa et enempi on ihmiset avuttomia lumen edessä niillä korkeuksilla :whistle:
Itseä ei nuo korkeatkaan nietokset haittaa, aina on eteenpäin päässyt joko kävellen tai hätätilassa vaikka suksilla.
Eikö siellä oo aura-autoja? Eikö siellä osata millään lailla varautua noihin myräköihin?

Mä en oo kyl huomannut seonneeni :o :snotty: ...ja jokunen aika sittenhän pohjois-Suomi oli lumisateista sekaisin...että yllättää se talvi pohjoisenkin Suomen. :o :o :o

Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:

Kyllä kuules sitä loanheittoa on ollut ihan puolin ja toisin aina, tässäkin ketjussa.

No on ollut, mutta mitähän tämänkin ketjun aloitus koski?

Myrskyä.

Myrskyä.

Miksi eteläinen suomi menee sekaisin lumimyrskystä?

Luulisi, et sielläkin on jo totuttu siihen et Suomi on pohjoinen maa ja lunta tulee.
Silti joka vuosi sama vinkuna. Ei kulje julkiset,yhyy. Joutuu kolaamaan,yhyy. onpa kauheeta. Ja autokin on hautautunut lumen alle.
Olin pari vuotta sitten Helsingissä lumimyräkän aikaan ja täytyypä sanoa et enempi on ihmiset avuttomia lumen edessä niillä korkeuksilla
Itseä ei nuo korkeatkaan nietokset haittaa, aina on eteenpäin päässyt joko kävellen tai hätätilassa vaikka suksilla.
Eikö siellä oo aura-autoja? Eikö siellä osata millään lailla varautua noihin myräköihin?

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta eipä tänä aamuna ainakaan juuri kolareita ollut. Ongelmia syntyy, kun raideliikenne ei toimi. Bussit ajavat tavallista varovammin tällaisella säällä ja erityisesti silloin, jos bussi on tupaten täynnä ja yli puolet matkustajista siis seisomapaikoilla. Jos raitiovaunujen kiskoille kertyy lunta, se ratikka ei siitä eteenpäin pääse. Takana tulevat ratikat eivät pääse sen paikoilleen jämähtäneen ohi. Poikkikatuja ei ole aurattu ja pääväylien auraaminen on aiheuttanut noin puolen metrin korkuiset lumikinokset poikkikatujen risteyksiin. Ja sieltä poikkikadulta pitäisi koittaa päästä pääväylälle muun liikenteen sekaan.

Tällaisilla keleillä monet lähtevät töihin omalla autolla, vaikka normaalisti kulkisivatkin julkisilla. Ihan vaan sen takia, että niitä julkisia saattaa joutua odottamaan pitkäänkin. Normaali 6 minuutin vuoroväli muuttuukin 45 minuutiksi etkä koskaan voi tietää etukäteen pysäkille lähtiessäsi, tuleeko se kulkuneuvo ja jos tulee, niin milloin tulee. Tai edes mitä reittiä raitiovaunu tänään ajaa.

Hämmästyttävää kyllä, tänäkin aamuna ratikkapysäkillä värjöttelevät ihmiset olivat hyväntuulisia, vaikka olivat odottaneet miltei tunnin ratikkaa. Soittivat töihin ja sanoivat vaan, että tulen sitten joskus. Ja kun raitiovaunu sitten viimein tuli, porukka oli kuin sillit suolassa siinä kulkuneuvossa.

Hassua, mistä ne mielikuvat Helsingin sekaisin menosta tulee ellei Helsingin ihan omasta paikalliselehdestä joka kertoo suureen ääneen miten sekaisin kaikki on :D

Ja mitä olen keskusteluja lukenut, aika monikin pääkaupungissa tuntuu ajattelevan melko ilkeästi muusta Suomesta.

Siellä porukka on tottunut ajamaan suolatuilla teillä, ja sit ei osata sitä kaasujalkaa hellittää vaikka keli olisi mikä. Perässä ajetaan ihan reikä päässä eikä varmaan ole koskaan kuultukaan turvaväleistä. Täällä maalla joudutaan ajamaan liukkailla teillä ja tottahan siitä on hyötyä kun joudutaan autoa ajamaan myös vaikeissa olosuhteissa niin pakko miettiä miten auto pysyy hanskassa.

Minusta Helsingin syyttäminen on paikallaan. Sanon näin entisenä Helsinkiläisenä. Minä epäilen, että Helsingin kaupunki ei edes omista lumikalustoa. Täällä pk-seudulla liikkuvana olen usein pyrytysten jälkeen huomannut, että muualla kyllä vielä baanat edes yritetään pitää puhtaana, mutta Helsingin kaupunki ei edes yritä. Odottavat vaikka juhannukseen että lumet sulaa itsestään. Silloin jokunen vuosi sitten sen sunnuntaina yllättäneen lumimyräkän seurauksena eräs Hgin ydinkeskustan katu oli vielä kaksi viikkoa pyryn jälkeen sellainen, että siinä hädin tuskin meni yhdet ajourat josta pääsi läpi. Katujen ja jalkakäytävien ylläpito jätettiin härskisti taloyhtiöiden kiinteistönhoidon harteille. Olin silloin sunnuntaina käymässä muualla ja kotiin tullessa muutos oli dramaattinen; muualla tiet oli aurattu ja kunnossa, mutta välittömästi kun ylitin Hgin rajan tilanne oli ihan hirveä! Katuja ei oltu aurattu ollenkaan, vaan kaduilla kulki vaan muiden autoilijoiden jättämät ajourat.

Sama juttu nyt; meillä Espoossa kadut ja jalkakäytävät on viimeistään nyt aurattu ja kunnossa, sen sijaan Helsingissä ei ole vielä vaivauduttu laittamaan tikkua ristiin jalkakäytävien huoltamiseksi. Lauttasaaressa ihmiset kävelivät tänäkin aamula ajoradalla kun jalkakäytävät oli lumen peitossa. Aika vaarallista minusta!

niin metrossa yms paikallislehdissähän syy on ilmanmuuta sään. Avuttomat, aivottomavat ratin ja penkin välissä istujat eivät tientenkään voi mitenkään vaikuttaa ajotyyliinsä... on sää mikä tahansa täällä ajetaan aivan kuin lähtiessä olis aivot ja maalaisjärki jätetty narikkaan. kesälläkin kirkkaalla, kuivalla, hyväll näkyvällä säällä ajetaan 120km nopeusrajoitukella 20km/h vaikkei mitään remppaa tmv moottoritiellä ole. näin pääse tosi nopeaa turkuseen....

ei ajotyyli johdu mistään muusta kuin tyhmistä autoilijoista. Ei pääkaupunkiseutulaiset voi muita syyttää kuin sitä joka sieltä peilistä tuijottaa kun sinne kurkistaa. ei ajomäärät tmv, ruuhkat tmv ole se perimmäinen syy.

Miks esim euroopan suurkaupungeissa ruuhkatkin sujuu paremmin kuin täällä. syy ajokulttuuri ja ajotyyli. pääkaupunkiseudulla ei varmaan kukaan haluaa päästää rampilta kehille tulijoita vaan varmaan kiihdytetään eteen.. jarrutellaan ja kiihdytellään... ilman syytä...

Yhteistyössä