Miksi et nimikoi lapsesi vaatteita päiväkotia varten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Just sain valmiiksi projektin. Ompelin siis lasten uusiin vaatteisiin niminauhat.
Meil on kaikissa vaatteissa nimet.
Eikä oo mein vaatteita muihin sekaantunut vaan aina on omat vaatteet omassa paikassa. Eikä muittenkaa vaatteit oo mein lasten lokeroissa.

Paitsi pari talvea sitten mein keskimmäisen hattu hävis siel. Joka paikan ja kolosen hoitajien kans etittii. Ainut mahollisuus oli että joku oli sen ottanu mukaansa vaikka selvästi ja näkyvällä paikalla oli kiinni omelltu niminauha. Eikä sit kehannu palauttaa sitä tarhaan takaisin :kieh:

Miks vanhemmat ei palauta jos ja kun huomaavat että onkin tullut vika vaate mukaan??

Meillä katosi viime keväänä uudet (muutaman kerran käytetyt) nahkakengät, joissa oli nimi. Ärsytti sinänsä kun ne oli ostettu nimenomaan kenkiin tarkoitetuilla pojan synttärirahoilla. Eivät nyt olleet mitkään äly kalliit, mutta tilalle oli tullut samanmerkkiset ja malliset mutta täysin eriväriset, kuluneet kengät joissa ei ollut nimeä. Ja pk:n tätien mukaan nimi oli vaan kulunut pois ja muistin värin väärin

:o Kun kengät oli ostettu alle 2 viikkoa sitten niin tuskin olisivat vielä niin paljon kulueet. Mutta eipä niitä oikeita kenkiäkään löytynyt. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Vinkkejä otetaan vastaan: miten nimikoitte lapsen sukat, tumput, villasukat ja esim. kengät, joissa ei ole mitään lappua mihin voisi nimen tai nimikirjaimet kirjoittaa?

Kenkiin kirjoitan ulkopuolelle tussilla ja niihin muihin laitan sitä apteekin teippiä, jota joku jo suosittelikin.

Itse olen ommellut kanttinauhasta pienen lenkin mihin kirjoittanut nimen. Ne näkyy hyvin kun ovat sukkien reunaan ommeltu. Nimi kannattaa kirjoittaa näkyvään paikkaan, mielellään kengän ulkopuolelle. Meidän pk-ryhmässä on kolmella tytöllä täsmälleen samanlaiset kengät ja vielä samaa kokoa.

Vinkkejä otetaan vastaan: miten nimikoitte lapsen sukat, tumput, villasukat ja esim. kengät, joissa ei ole mitään lappua mihin voisi nimen tai nimikirjaimet kirjoittaa?

MInä olen ostanut sellaista silitettävää nauhaa, johon voi kirjoittaa nimen. VIllasukissakin pysynyt koko talven.

Kanttinauhalla olen ommellut nimilapun.

Siis ihan oikeastiko te ompelette lasten sukkiin kanttinauhasta nimilaput? :o Pakko sanoa, että kun päiväkotiin vietäviä lapsia on kolme ja kaikilla niillä on ainakin 20 paria sukkia ja vähän väliä niitä jää pieneksi ja ostetaan uusia, jne niin kyllä mä saisin kaiken vapaa-aikana viettää siinä että ompelen sukkiin kanttinauhoja... Mä taidan olla tosi laiska!

Täällä käytetään leukoplastia.Saa apteekista.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Just sain valmiiksi projektin. Ompelin siis lasten uusiin vaatteisiin niminauhat.
Meil on kaikissa vaatteissa nimet.
Eikä oo mein vaatteita muihin sekaantunut vaan aina on omat vaatteet omassa paikassa. Eikä muittenkaa vaatteit oo mein lasten lokeroissa.

Paitsi pari talvea sitten mein keskimmäisen hattu hävis siel. Joka paikan ja kolosen hoitajien kans etittii. Ainut mahollisuus oli että joku oli sen ottanu mukaansa vaikka selvästi ja näkyvällä paikalla oli kiinni omelltu niminauha. Eikä sit kehannu palauttaa sitä tarhaan takaisin :kieh:

Miks vanhemmat ei palauta jos ja kun huomaavat että onkin tullut vika vaate mukaan??

Meillä katosi viime keväänä uudet (muutaman kerran käytetyt) nahkakengät, joissa oli nimi. Ärsytti sinänsä kun ne oli ostettu nimenomaan kenkiin tarkoitetuilla pojan synttärirahoilla. Eivät nyt olleet mitkään äly kalliit, mutta tilalle oli tullut samanmerkkiset ja malliset mutta täysin eriväriset, kuluneet kengät joissa ei ollut nimeä. Ja pk:n tätien mukaan nimi oli vaan kulunut pois ja muistin värin väärin

:o Kun kengät oli ostettu alle 2 viikkoa sitten niin tuskin olisivat vielä niin paljon kulueet. Mutta eipä niitä oikeita kenkiäkään löytynyt. :/

Meillä on käyny täsmälleen samalla tavalla mut ekaluokkalaiselle. Suoraaan sanottuna ottaa vieläki rankasti päähän vaikka tästä on vuosia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä käytän nimikointiin apteekin teippiä. Toimii välillä tosi hyvin, välillä pojan sukan pohjasta löytyy irronnut lappu, joten jostain istten taas puuttuu. Esim. hanskat on juuri noita hankalia. Ei meillä ainakaan pysy niissä mikään. Samoin villasukat on osoittautuneet vaikeiksi. Hinkkautuvat kenkää vasten irti.

Mä laitan sukan sisäpuolelle tuota leukoplastia.

leukoplastlaastkapea_e-kauppa_0812_c2d.jpg

Halpaakin on.Hintaa en muista mutta olisiko 1-2e?Ei kun taisi olla vain 80senttiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Oikeasti???:
Siis ihan oikeastiko te ompelette lasten sukkiin kanttinauhasta nimilaput? :o Pakko sanoa, että kun päiväkotiin vietäviä lapsia on kolme ja kaikilla niillä on ainakin 20 paria sukkia ja vähän väliä niitä jää pieneksi ja ostetaan uusia, jne niin kyllä mä saisin kaiken vapaa-aikana viettää siinä että ompelen sukkiin kanttinauhoja... Mä taidan olla tosi laiska!

En minä muita sukkia ole merkannut, kuin ruskovillan kamppeet.

Mä kirjoitan tekstiilitussilla kengän/hanskan päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:

Meinaatko että päivähoitotäti on tuonut oman muksunsa kengät ja vaihtanut ne teidän omiin,ihan siis kytännyt muka teidän kenkiä??
Katsoo vain jos jollain samanlaiset siellä hoidossa ja kyttää josko löytäsit,ja kyllä on tapauksia joissa on naapurilokeron lapsella parempikuntoinen sininen pipo kuin naapurilokeron omaavalla sama ruskeana jolloin on vanhemmat alkaneet kiukuta että kyllä tuo parempi ja uudempi olikin heidän vaikka siinä lukeekin naapurilokeron lapsen nimi,niin me kuulemma ollaan se tahallaan siihin kirjoitettu.
Ette kuule usko kuinka jokapäivä saadaan kuulla kun emme nyt tunnista pikku Tiinan vaatteita ja pikku Veeralla oli aina uusia ja kun hoidosta haetaan niin ne vaatteet onkin vaihdettu kuluneisiin:(
Meillä on omien lapsiemme kaikki vaatteet mukana ja toki vaihdamme ne uusiin jos joku vaan uutta lapselleen laittaa,näin meidän ei tarvitse käydä vaatekaupoissa...haloooooo

Yhteistyössä