Miksi erottaa siskot ja laittaa heidät eri kouluihin..!!?

En ymmärrä.

Eihän tuo asia koululle kuulu millään tapaa. Tai aikovatko he kuljettaa toista lasta kauempaan kouluun?

Esikoisen koulukavereita ( kaksosia) on jotkut eri luokilla samassa koulussa ja jotkut ihan samalla luokallakin. Koulu ei oo noihin ratkaisuihin puuttunut.
 
"Tuplamamma2005"
Sen minäkin haluaisin tietää että miks eri kouluihin? ovat ilmeisesti kaksoset?
Itse olen miettinyt, että kumpi vaihtoehto on parempi. Olla samalla vaiko laittaa eri luokille/-kouluun. Mut jos se ei ole kumpaisellekaan välttämätöntä oppimisen tai muun kasvun kannalta niin samaan saavat mennä! Helpompaa jo käytännönkin kannalta.
 
v
Minusta siinää tapauksessa olisi perusteltua, että lapset tarvitsisvat erilaista opetusta. Esim. olisi syitä laittaa toinen johonkin erityiskouluun tai jotain painottavaan kouluun (esim. taideaineet, liikunta tms.). Kaksosia sinällään en laittaisi eri kouluihin tai edes eri luokille, en näe siihen mitään syytä. Mutta teidän kaltaisessa tilanteessa tulee mieleen kiusaamisaspekti. Tiedän vastaavanlaisen tapauksen kuin teillä ja kiusaaminen loppui vasta kun lapsi vaihtoi koulua naapuri paikkakunnalle.
 
"vieras"
Älä suostu. Ihan tyhmä ehdotus. Monikkoperheiden sivuilla on (ainakin oli) myynnissä kirja joka käsittelee aihetta monikot eri luokkaan vai samaan. Mä en ainakaan anna omien kaksosten mennä eri luokkaan ellei siihen ole joku erittäin hyvä syy.
Onhan sisaruksesta myös turva juuri koulun alottaneelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;22282423:
Sitten ymmärrän miksi moista on ehdotettu, pikkusisaren kanssa on luultavasti haastavaa olla samalla luokalla, varsinkin jos taidot eivät ole paremmat tai samalla tasolla.

Minäkin ymmärrän mitä tällä haetaan takaa, mutta silti en näe lapselle olevan niin isoa hyötyä siitä, verrattuna siihen, että joutuu kauaksi kaikista kavereista ja tutusta ympyrästä.

Oma poika käy 40km päässä koulua ja nyt huomaan ne haitatkin siitä, että koulukaverit ovat kaukana ja lähellä oleviin lapsiin ei ole hyviä kaverisuhteita. Mutta pojan koulu on niin mahtava ja hyödyksi lapselleni, että se korvaa muut, mutta ihan tavan luokalle isoon kouluun en noin pienistä syistä veisi.
 

Yhteistyössä