miksi erotessa jätetään omia tavaroita?

• Viestiketjun aloittaja uusi kumppani
  • Ensimmäinen viesti
uusi kumppani
Olen miehen kanssa, joka eronnut jo monta kuukautta sitten avovaimostaan ja edelleen siellä asunnossa on paljon sen naisen tavaraa. Kaapeissa on koriste-esineitä, pehmoleluja, valokuvia. Olen saanut luvan ottaa käyttööni joitakin kaappeja, mutta olen törmännyt näihin tavaroihin. Kun ihan sellaista henkilökohtaista tavaraa on, mitä itse en jättäisi vanhaan asuntoon.

Nyt vähän ihmettelen mitä noille tavaroille pitäisi tehdä. Mies kai ne voi sille kiikuttaa. Mutta miten joku voi jättää noin paljon henkilökohtaista tavaraa, kun kuitenkin sovussa eronneet niin miksi ei ole ottanut mukaan? Ja nainen itse halunnut lähteä ja vielä heti alkanut uuden miehen kanssa. Vai onks tällainen ihan tyypillistä, että jätetään puolet henkilökohtaisesta omaisuudesta entiselle puolisolle? Miehen mielestä asiassa ei ole mitään kummallista, tosin sanoo, että hänen puolestaan ne saa mennä roskiin. Mutta ei kai toisen tavaroita roskiinkaan voi heittää.

vieras
En tiedä. Mun exä jätti alushousunsa, kuulemma muistoksi. Miksi ihmeessä, onhan mulla lapsi hänen kanssaan. Joka kyllä muistuttaa hänestä joka päivä, joten ei tosiaan pääse unohtumaan.

hm
Tunnen erään miehen joka on eronnut jo lähes kolme vuotta sitten, ja silti ex-vaimon vaatteita, kosmetiikkaa, kirjoja ja kenkiä on ympäri huushollia... Onneks ei ole mun mies :D ex eikä nykynen.. eikä tulevakaan :x

jessus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Exä on merkannut reviirinsä. Tulee vielä takaisin.
Niin, tuo on kyllä mahdollista, koska muutenkin pitää mieheen paljon yhteyttä vaikka heillä ei lapsia olekaan.
Ja mies ei tajuu tietenkään mitään. Exä hankaloittaa uutta suhdetta ja mies ei varmaan tajua mitään, kun ei ne miehet vain tajuu.

Mä toin tyttöä tapaamaan isäänsä tytön ollessa parin kuukauden ikäinen, exälla oli just pyykkivuoro ja sitten ripusteli nopsaan pyykit kuivumaan... ja bongasin sieltä mun alushousut :whistle: oli vissiin antanu uudelle emännälle käyttöön. Multa ne oli jääny ihan vahingossa, kuten pari muutakin pikkujuttua, tyyliin kirja ja kouluvihko jne.

vieras
Itse tapailin miestä joka oli eronnut noin vuosi takaperin ja asunnosta löyty sen exän vaatteita, hiustenkuivaaja, kosmetiikkaa yms. pientä. Mua itteeni se ärsytti siinä mielessä, että kun mies ei hyvällä tätä muijaa muutenkaan muistellut niin miks ei ollu viskannu loppuja sen kamoja vaan roskiin et miks säilytellä niitä vielä muistuttamassa??? Ite ainakin eron sattuessa haluisin muistuttavista tavaroista äkkiä vaan eroon!

Itse tapailin miestä joka oli eronnut noin vuosi takaperin ja asunnosta löyty sen exän vaatteita, hiustenkuivaaja, kosmetiikkaa yms. pientä. Mua itteeni se ärsytti siinä mielessä, että kun mies ei hyvällä tätä muijaa muutenkaan muistellut niin miks ei ollu viskannu loppuja sen kamoja vaan roskiin et miks säilytellä niitä vielä muistuttamassa??? Ite ainakin eron sattuessa haluisin muistuttavista tavaroista äkkiä vaan eroon!
Mä arvelisin, ettei miehet suhtaudu niihin tavaroihin yhtä tunteella ku naiset...? Riippunee ihan yksilöstäkin, mutta kun on miehiä jotka eivät pese vessaa vuoteen tai ole koskaan pyyhkäissyt pölyjä hyllyiltä, niin exän tavarat ovat vaa jääneet jonnekin nurkkaan kun eivät oikein tiedä mitä niillä pitäisi tehdä ja eivät ne välttämättä ole olleet edessäkään...

Joo se on totta tai sitä ajattelinkin etteivät varmaan ajattele samalla tavalla, ja juuri sellainen tapaus joka ei kyl saanu siivottua koskaan muutenkaan mitään...
Kaveri seurusteli poikaystävän kanssa ja sitten muuttivat yhteen. Muuton yhteydessä miehen yöpöydänlaatikosta löytyi exän aika henkilökohtaisiakin tavaroita, kuvia, joku koru jne... Nainen oli ihan suunniltaan ja mies yritti selittää, ettei ollut puoleentoista vuoteen avannu koko laatikkoa (=eron jälkeen).

Nainen ei uskonu ennen ku sängyn alta paljastui n 1½ v vanhaa koirankakkaa - myöskin miehen exän omaisuutta :whistle: :LOL:

huh
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Joo se on totta tai sitä ajattelinkin etteivät varmaan ajattele samalla tavalla, ja juuri sellainen tapaus joka ei kyl saanu siivottua koskaan muutenkaan mitään...
Kaveri seurusteli poikaystävän kanssa ja sitten muuttivat yhteen. Muuton yhteydessä miehen yöpöydänlaatikosta löytyi exän aika henkilökohtaisiakin tavaroita, kuvia, joku koru jne... Nainen oli ihan suunniltaan ja mies yritti selittää, ettei ollut puoleentoista vuoteen avannu koko laatikkoa (=eron jälkeen).

Nainen ei uskonu ennen ku sängyn alta paljastui n 1½ v vanhaa koirankakkaa - myöskin miehen exän omaisuutta :whistle: :LOL:
huh

hmm
Ap, sinuna laittaisin itse miehen exälle viestin et joko tulee hakemaan kamansa tai heität ne tarpeettomana roskiin, siis ihan asiallisen viestin. Huomaapa exä et sit et teillä on vakavammalla pohjalla.

vieras

:D:D:D

toinen näkökulma
Mä toin tyttöä tapaamaan isäänsä tytön ollessa parin kuukauden ikäinen, exälla oli just pyykkivuoro ja sitten ripusteli nopsaan pyykit kuivumaan... ja bongasin sieltä mun alushousut :whistle: oli vissiin antanu uudelle emännälle käyttöön. Multa ne oli jääny ihan vahingossa, kuten pari muutakin pikkujuttua, tyyliin kirja ja kouluvihko jne.
Mä en kyllä uskois, että kukaan antais nykyiselle exän pikkuhousuja. Ehkä uus tyttöystävä vain sattui asioimaan samassa tai saman ketjun liikkeessa suunnilleen samaan aikaan kuin hankit omat alushousut. Tuskin ne mitään uniikkitavaraa oli.

tytsyjen äiti
Mä aloin seurustelemaan nykyisen aviomieheni kanssa kun hänen erostaan oli kulunut yli vuosi. Kun muutettiin yhteen mä sitten heittelin mieheni exän kamoja pois, ja ihan hyvillä mielin käytin tuon naisen t-paitoja lattiarättinä siivotessa, kun kerran sellaisia löytyi jostakin vaatekomeron perukoilta.. Miehet ei vaan varmaan mieti kovin tollaisia juttuja. Nykyään kun asutaan omassa talossa ja muutettu, ei exät kummittele, mutta edellisessä asunnossa aina tuli vastaan jotain miehen exän resepti-yskänlääkkeitä, ja nimi-kahvikuppeja..

Itse eronneena voisin sanoa, että varmasti mulla jäi jotain pikkutavaroita yms. kaappeihin ku yhteisestä kodista lähdin. Ihan tarkoituksella jätin koriste-esineitä ja jotain valokuviakin exälle, että ei jää ihan autioksi hänenkään kotinsa ku lapset siellä käy. Siinä tilanteessa vaan ei hoksannut kaikkea ehkä ottaakkaan..

Hänellä on nyt uusi nainen talossa ja tekevät mitä lystäävät niille sinne jääneille tavaroille :)

Sit taas täällä nykyisen miehen talossa on paljonki kaikkee mikä hänen exältään jääny ja aluks ehkä vähän ärsytti ku esim. kylppärissä hänen pesukukkansa, ihovoiteensa jne. mutta mä sit viskelin niitä mäkeen ja unohdin koko homman. Koriste-esineet tai vastaavat hänen jäljiltään saavat täällä paikkansa pitää niin kauan ku ne vastaa mun ja miehen makua. Esim. tekoruusut ja ruusu koristeet sai kenkää heti ku kehtasin niistä mainita :D

lähtenyt
Jos on joskus lähtenyt yhteisestä kodista josta vie vain oman osansa niin on aika vaikea löytää mukaansa kaikki itselle kuuluva. Sitten on sitä sälää/romua mitä ei halua mukaansa. Ne on vain helpompi jättää niille sijoilleen. Sitten on sitä että kaikkia esim koriste-esineitä, tauluja ym halua viedä ettei asunto jäisi kovin aution näköseksi. Kun miehet tietää et miehellä ei välttis ole tapana pahemmin sisustaa. Tuntuu vaan pahalta jättää paikat paljaiksi. Mua ei ainakaan haittaa se et sitten aikanaan ne tavarat lentää roskiin, kierrätykseen tms. Ite en ainakaan kaipaa mitään mitä jälkeeni jätin.

ap
Tuo asunto on pieni kaksio, siellä ei siis sitä tavaraa noin ylipäätään kovin paljon ole. Ei olis tuon exän ollut kovin vaikea omia tavaroitaan sieltä ottaa ja näyttääkin että kaapeista on osan vienyt ja osan jättänyt. Ja yhteyttä pitää tosiaan niin paljon miesystävääni, että taidan kallistua sille kannalle, että tarkoituksella on jättänyt tuota tavaraa. Kun valokuvakansioonkin exä on jättänyt omia kuviaan, joissa siis poseeraa yksinään, vaikka kuinka paljon.

Kyllä nuo tavarat ärsyttävät mua. Ja ärsyttää sekin, että mies ei tajua että ne ärsyttävät vaikka siis hänen puolestaan ne voi roskiin laittaa.

Tän asunnon on tietysti sisustanut se entinen eikä sekään mua miellytä, mutta ymmärrän, että toki sellaiset esineet on jäänyt, millä tämä asunto on sisustettu.

Mama the strange
Mä oon eronnut miehestäni jo aikapäiviä sitten, mutta vieläkin mun asunto on täynnä hänen tavaroitaan ja varastokomeroa en ole edes aukaissut vuosiin, kun se pursuaa exän romuja.
Exä oli pari vuotta eron jälkeen asunnoton, joten tavarat jäivät mun luokse sen takia. Nyt olen jo niin tottunut niihin, etten niitä itse näekkään.

,
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo asunto on pieni kaksio, siellä ei siis sitä tavaraa noin ylipäätään kovin paljon ole. Ei olis tuon exän ollut kovin vaikea omia tavaroitaan sieltä ottaa ja näyttääkin että kaapeista on osan vienyt ja osan jättänyt. Ja yhteyttä pitää tosiaan niin paljon miesystävääni, että taidan kallistua sille kannalle, että tarkoituksella on jättänyt tuota tavaraa. Kun valokuvakansioonkin exä on jättänyt omia kuviaan, joissa siis poseeraa yksinään, vaikka kuinka paljon.

Kyllä nuo tavarat ärsyttävät mua. Ja ärsyttää sekin, että mies ei tajua että ne ärsyttävät vaikka siis hänen puolestaan ne voi roskiin laittaa.

Tän asunnon on tietysti sisustanut se entinen eikä sekään mua miellytä, mutta ymmärrän, että toki sellaiset esineet on jäänyt, millä tämä asunto on sisustettu.
Mutta siis jos ukolles on ok et viskaat pois niin viskaa pois! Mitä niistä turhaan ärsyyntymään. Niin mäki tein. Ja lopulta oikeesti helpotti vasta kun saatiin yhteinen uus koti missä kummankaan "entinen elämä" ei tullu mistään vastaan.

vieras
Mun on pakko todeta ettei ne miehet välttämättä aina ole vaan piittaamattomia siivouksen suhteen. Mulla oli ex, joka säästeli exiltään(kahdelta vakavammalta tapaukselta, toinen avokki) saatuja koriste-esineitä, pehmonalleja, kortteja ja mikä parasta, kihlasormuksia ja kihlavalokuva-albumia.
Ja noi oli siis vuosien takaa.
Tulivat esiin muutossa, mutta mies ei niistä halunnut luopua, olivat kuulemma harmittomia muistoja. No, mikäpä siinä, en jaksanu kamalasti harmitella.
Meidän suhde kun loppui(ihan muista syistä) niin yritin pitää huolen että otin mukaani kaikki omat kamani ja muut, myös valokuvat, koska mun mielestä on ahdistavaa et ihminen jonka kanssa mulla ei ole mitään yhteistä enää, eikä edes kummoiset välit säilyttelis mun kuvia tai jotain vastaavia iätajat.
Jotenkin, pelottavaa ja pakkomielteistä.
Asia olis eri jos oltais edelleen kavereita. Eli siis on mullakin muutamasta exästä jokunen kuva säästössä ihan nuoruuden albumissa muiden kavereiden kuvien joukossa mut ei tosiaan mitään "Muistolaatikkoa" tai yhteisiä kamoja. JA noi mun exät on siis ihmisisä joiden kaa on ollut kivaa yhdessä ja erottu sovussa ja oltu kavereita jatkossakin.
Kun taas tolla mun exällä oli niin huonot välit niiihin exiinsä ettei edes kaupungilla voinu moikata. Tosi aikuista..

Mun mielestä noi muistotavaroiden säästelijät on monesti jotenkin jumiutunut muistoihin, tai jotain tunteita on jäljellä sitä exää kohtaan.

Yhteistyössä