Miksi ennenaikainen synnytys on tokassakin raskaudessa riski

  • Viestiketjun aloittaja Nimettömät
  • Ensimmäinen viesti
Nimettömät
Taustalla ennenaikainen synnytys rv26+5 ja lapsen menehtyminen (keuhkoissa nestettä). Nyt uusi raskaus menossa rv23+5. Syytä käynnistymiselle ei löytynyt. Miksi tämä toinen raskaus on riskiraskaus, vaikka mitään syytä ei löytynyt?

Pelkään kun ne "maagiset" viikot lähestyvät.
 
Luulisin että olet vaan taustasi vuoksi riskiraskaus. Riskiraskaushan vaan oikeastaan tarkoittanee sitä, että olet tarkemmassa seurannassa kuin olisit muuten. Tällä siis tarkoituksena auttaa sinua ja vauvaasi sitä kautta että tarkemman kontrollin kautta huomattaisiin jos jotakin alkaisi tapahtua.
Itse olin riskiraskaus ja vauva nyt syntynyt - ja kaikki meni hyvin ja riskit eivät siis toteutuneet - mutta niitä seurattiin paljon taajempaan kuin mitä normaaliraskaudessa olisi seurattu.
Eli älä stressaa sanasta riskiraskaus, oikeastaan voit olla tyytyväinen, koska olet kuitenkin taustasi vuoksi huolestunut, niin on hyvä
että saat hieman ekstraseurantaa, niin voit itse olla levollisemmalla mielellä.
 
Minäkin olen riskiodottaja. Poika syntyi rv:lla 29+5 pahan raskausmyrkytyksen takia joten nyt seurataan tiiviisti. Nyt menossa rv 34+5. Minusta ainakin hyvä että olen tarkassa seurannassa. Toivottavasti kaikki menee teillä nyt hyvin!
 

Yhteistyössä