Miksi en voi sietää miehen lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Jos kerran lapset muuttavat teille ja saavat omat huoneet, niin kunnon säännöt esim. kotitöistä on oltava. Ei sun tehtävä ole siivota heidän jälkiä! Miehesi mukaan sääntötalkoisiin, erityisesti se onkin sun miehesi tehtävä!!!
Muista että sinä olet talon emäntä ja sulla on mehesi kanssa valta tehdä päätöksiä ja luoda säännöt.
Joo, siivoussäännöt on ainakin vireillä, olen sanonut sen miehelle jo aikoja sitten ja monta kertaa, että kaikki tulevat osallistumaan niihin. Jos se ei jollekin käy, minä sanon siitä niin monta kertaa että se menee perille ja jos ei säännöt miellytä, osoitetta saa vaihtaa vapaasti.

Nähtäväksi sitten jää, kuka siivoo ja kuka ei. Tähän mennessä näiden vuosien aikana heidän ei ole tarvinnut koskaan osallistua mihinkään kotitöihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Vastaus alkuperäiseen kysymykseesi on minun mielestäni,että siksi koska miehesi toiminta ärsyttää sinua.

Tottahan lapsella on oikeus omaan tilaan,mutta kohtuus kaikessa.Yksi kunnollisen kokoinen huone pienille ja kaksi teineille,siinä vaiheessa kun teineistä ensimmäinen lentää pesästä tulee tarvittavaa huonetilaa lisää.
Ei lukkoja lasten oviin ja siivousvuorot,siinähän ongelmanne on ratkaistu,vaikka lapset sanoisivat mitä,aikuisethan ne päättää,ei lapset.Ja taloutenne toisena aikuisena sinulla on sanavalta asiasta.
Samaa mieltä! Mun mielestä tosin näille teineille riittäis vallanmainiosti
yhteinenkin huone ja kolmas makkari vois sit olla lasten leluhuoneena/vierashuoneena silloin kun se kolmas miehen lapsi tulee käymään.

Toi yhteinen huone olis siinäkin mielessä hyvä et olis sit tasapuolista kaikkia lapsia kohtaan kun yhteisillä olis yhteinen huone ja miehen lapsilla yhteinen.
 
Sanot miehelles, et huoneita on tämän verran ja jokainen lapsi tarvitsee asua kunnon huoneessa eikä missään vaatekomerossa, eli huoneet jaetaan sen mukaan kun niitä riittää, eli samaan huoneeseen sitten. Näin ei kellään lapsista ole mitään erityisoikeuksia, vaan tasapuolisesti. Säännöt kotitöistä myös. Näin ei sinun eikä kenenkään muunkaan tarvitse nipottaa. Jos kotityöt ei hoidu niin normi rangaistukset eli viikkorahat tms pois, ei häätöä KODISTA (mikä saattaa käydä kyllä mielessä ;) )
 
ei käy kateeksi
Kyllä teinit samaan huoneeseen mahtuu! Se on vaan mahduttava, joten ei siinä ole tietääkseni heillä paljon naputtamista jos aikovat sinne muuttaa! Ja kotityöt kuuluu myös pakettiin!
 
ap vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Vastaus alkuperäiseen kysymykseesi on minun mielestäni,että siksi koska miehesi toiminta ärsyttää sinua.

Tottahan lapsella on oikeus omaan tilaan,mutta kohtuus kaikessa.Yksi kunnollisen kokoinen huone pienille ja kaksi teineille,siinä vaiheessa kun teineistä ensimmäinen lentää pesästä tulee tarvittavaa huonetilaa lisää.
Ei lukkoja lasten oviin ja siivousvuorot,siinähän ongelmanne on ratkaistu,vaikka lapset sanoisivat mitä,aikuisethan ne päättää,ei lapset.Ja taloutenne toisena aikuisena sinulla on sanavalta asiasta.
Totta toinen puoli ensimmäisessä lauseessasi. Koska minulla on 100% taloudellinen vastuu lainoista, tympii miehen omat järjestelyt. Joskus kyllä tuntuu siltä että kun on kysymys hänen lapsista, minä en saa sanoa mitään, vaikka se koskettaakin meidän elämää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Miksi te rakennatte talon, jossa ei ole riittävästi huoneita? Siis jos teidän yhteisille lapsille ei ole kuin vaatehuone, niin eikö olis kannattanut miettiä sitä siinä vaiheessa kun asuntoa alettiin suunnitella? :eek:

Kai teidänkin lapset kasvaa, ei ne koko ikäänsä siinä vaatehuoneessa voi olla. Sittenkö rakennetaan taas isompi pytinki, vai mikä oli ajatuksena?
No ei meillä ole isompaa varaa rakentaa, 200 neliötä on tulossa. Ja tarkoitus kyllä on että parin vuoden päästä pienemmät saisivat omat huoneet, mutta minä kun luulen ettei vapaata huonetta löydy heille.
Meillä talossa kanssa tuo 200m2, löytyy kyllä 5 makuuhuonetta (ihan normi kokoiset) ja muut tilat päälle. Olisi ehkä kannattanut rakennusvaiheessa suunnitella sisätilat niin, että jokaiselle löytyisi oma soppi ja perherauha olisi siten taattu!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Jos kerran lapset muuttavat teille ja saavat omat huoneet, niin kunnon säännöt esim. kotitöistä on oltava. Ei sun tehtävä ole siivota heidän jälkiä! Miehesi mukaan sääntötalkoisiin, erityisesti se onkin sun miehesi tehtävä!!!
Muista että sinä olet talon emäntä ja sulla on mehesi kanssa valta tehdä päätöksiä ja luoda säännöt.
Joo, siivoussäännöt on ainakin vireillä, olen sanonut sen miehelle jo aikoja sitten ja monta kertaa, että kaikki tulevat osallistumaan niihin. Jos se ei jollekin käy, minä sanon siitä niin monta kertaa että se menee perille ja jos ei säännöt miellytä, osoitetta saa vaihtaa vapaasti.

Nähtäväksi sitten jää, kuka siivoo ja kuka ei. Tähän mennessä näiden vuosien aikana heidän ei ole tarvinnut koskaan osallistua mihinkään kotitöihin.
No niin,nyt on asennetta.:D

Siperia opettaa varmasti,kun lakkaa passaamasta,niin on pakko tehdä itse ja jos miehesi suostuu passaamaan niin se on hänen ongelmansa,ei sinun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yhdessä ollaan oltu toistakymmentä vuotta. Yhteisiä lapsia meillä on kaksi ja miehellä edellisestä liitosta kolme. Miehen lapset ovat asuneet aina äitinsä luona, viikonloput ovat aina meillä ja nyt tänä kesänä yksi heistä oli käytännössä koko kesän meillä, kaksi muuta suurimman osan. Jotenkin ollaan tultu toimeen, mutta nyt kun meille valmistuu (?) tänä vuonna uusi talo, on siellä varattu näille kolmelle oma huone (minulta ei kysytty) ja näille meidän pienille on yksi yhteinen pieni huone (vaatehuone) meidän huoneen yhteydessä. En tiedä mikä minua risoo tässä asiassa, mutta minua tympii suuresti tieto siitä että kun talo valmistuu, meidän elätettäväksi muuttaa näillä näkymin kaksi kolmesta teinistä.

Pitääkö minun mennä hoitoon vai sanoa miehelle että eri osoitteet odottavat.
siksi ku oot idiootti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yhdessä ollaan oltu toistakymmentä vuotta. Yhteisiä lapsia meillä on kaksi ja miehellä edellisestä liitosta kolme. Miehen lapset ovat asuneet aina äitinsä luona, viikonloput ovat aina meillä ja nyt tänä kesänä yksi heistä oli käytännössä koko kesän meillä, kaksi muuta suurimman osan. Jotenkin ollaan tultu toimeen, mutta nyt kun meille valmistuu (?) tänä vuonna uusi talo, on siellä varattu näille kolmelle oma huone (minulta ei kysytty) ja näille meidän pienille on yksi yhteinen pieni huone (vaatehuone) meidän huoneen yhteydessä. En tiedä mikä minua risoo tässä asiassa, mutta minua tympii suuresti tieto siitä että kun talo valmistuu, meidän elätettäväksi muuttaa näillä näkymin kaksi kolmesta teinistä.

Pitääkö minun mennä hoitoon vai sanoa miehelle että eri osoitteet odottavat.
sä olet sysännyt kaiken vastuun tunteistas ja muusta kakasta miehes lasten harteille... syytä miestäs älä lapsia....
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Totta toinen puoli ensimmäisessä lauseessasi. Koska minulla on 100% taloudellinen vastuu lainoista, tympii miehen omat järjestelyt. Joskus kyllä tuntuu siltä että kun on kysymys hänen lapsista, minä en saa sanoa mitään, vaikka se koskettaakin meidän elämää.
Anteeks, mutta nyt on pakko kysyä, miten sä suostut tollaseen? Kustannat kaiken ja miehesi tekee mitä lystää sopimatta sun kanssasi ensin asioista? Toihan kuullostaa jo siltä, että miehesi käyttää sua hyväkseen :/

Ne teinit on kuitenkin syyttömiä tohon tilanteeseen, joten nosta kissa pöydälle miehesi kanssa ja setvikää asiat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marjo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
jos alkaa suhteeseen , pitäis jo alusta lähtien sit ymmärtää mitä pakettiin kuuluu.. ja jos miehellä lapsia, se pitäis olla sanomattakin selvää että ne on osa miestä, eli osa myös sinun elämää :/

muuta en osaa sanoa...
No kyllähän minä sitä mietinkin silloin. Ajattelin että kyllä tämä tastä paremmaksi muuttuu minunkin mieli vuosien saatossa, mutta eipä ole edistystä tapahtunut.
miksi sitten siis sysäät vastuun pahasta olostasi miehesi lapsille??? lapsia hekin ovat. ja syyttömiä sinun tunteisiisi.
Kyllähän minä tiedän että minun pitäisi olla järkevämpi, mutta minä en tiedä mikä minua risoo. Kai se on sitten se etten kestä katsella vetämättömiä teinejä jotka eivät siivoa jälkiään, yleisestä siistimisestä puhumattakaan jne. Pelkään kyllä että meillä edessä 200 neliötä paskavuorta, jonka minä joudun siivoamaan. Ja tänään pimahdin oikeastaan miehelle siitä kun yksi isommista haluaa oveensa lukon. Minä ajattelin lähinnä että se paska ulottuu sen jälkeen kattoon asti ja pienemmät ipanat onnistuvat vielä lukitsemaan itsensä sinne.
voi kuule, kyllä ne teidän yhteisetkin lapset tulevat joskus teini-ikään...ketäs sitten syytät kun katsot vetämättömiä teinejä?
Ei kaikista lapsista kasva vetämättömiä teinejä! Ap:han pystyy omalla kasvatuksellaan vaikuttamaan siihen kasvaako heidän yhteisistä lapsista ahkeria vai veteliä.
Eihän ap ole voinut kasvattaa miehensä lapsia ahkeriksi, kun ovat äitinsä luona asuneet. Joten vaikea puuttua heidän vetelehtimiseen, mutta
nyt sitten muuton yhteydessä kunnon kuri ja säännöt. Paskavuoria en kyllä hyväksyis, siivousvuorot ja huoneet pitäs olla ok kunnossa.
Eikä todellakaan mitään lukkoja oviin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Jos kerran lapset muuttavat teille ja saavat omat huoneet, niin kunnon säännöt esim. kotitöistä on oltava. Ei sun tehtävä ole siivota heidän jälkiä! Miehesi mukaan sääntötalkoisiin, erityisesti se onkin sun miehesi tehtävä!!!
Muista että sinä olet talon emäntä ja sulla on mehesi kanssa valta tehdä päätöksiä ja luoda säännöt.
Joo, siivoussäännöt on ainakin vireillä, olen sanonut sen miehelle jo aikoja sitten ja monta kertaa, että kaikki tulevat osallistumaan niihin. Jos se ei jollekin käy, minä sanon siitä niin monta kertaa että se menee perille ja jos ei säännöt miellytä, osoitetta saa vaihtaa vapaasti.

Nähtäväksi sitten jää, kuka siivoo ja kuka ei. Tähän mennessä näiden vuosien aikana heidän ei ole tarvinnut koskaan osallistua mihinkään kotitöihin.
Ei meilläkään miehen lapset osallistu kotitöihin, kun käyvät vierailulla. (käyvät harvemmin kuin joka toinen vkl). Mutta jos muuttaisivat meille säännöt muuttuisivat samantien.
On ihan tarpeeksi opettamista heille jo nyt, että ruoka syödään ruokapöydässä ja kädet pestään ennen ja jälkeen ruokailun. Kädet pestään myös ulkoilun jälkeen. ;)
 
Kannattaa heti tehdä huoneenjako silleen, että vuosia toimii. Tuntuu hankalalta myöhemmin isolta teiniltä ottaa huone pois. Mun mielestä kaksi mahtuu samaan huoneeseen tms.
Mä en mun teinejä(edelliseltä mieheltä) kehtaisi enää työntää tossa iässä isänsä ja uuden puolison harteille. (vaikka mieli joskus tekisi).
Aika veteliähän nuo yleensä kotitöiden suhteen on..niin ja itse olen kasvattanut. Mutta toisaalta pärjäävät koulussa, harrastuksissa ja elämässä yleensäkin. Mutta itse aion aikuisiksi (ja opiskelut loppuun) majoittaa.
 
Kiinnitin huomion aloituksesi ekaan lauseeseen!!!! OLETTE OLLEET YHDESSÄ JO TOISTAKYMMENTÄ VUOTTA!!!
JOten aivan tasan tarkkaan olet ollut tietoinen että miehesi lapset tulevat AINA olemaan myös osa sinun elämääsi! Ja varmasti sinun on täytynyt ajatella myös sitä että joskus saattaa tulla tilanne että lapset muuttavat isänsä luo!
Sinun on vain opittava elämään asian kanssa ja hyväksyttävä myös miehesi lapset koska et voi vaatia että miehesi hylkäisi omat lapsensa. Ja älä todellakaan lapsia syytä, he ovat viattomia! Ja jos ajatusmaailmasi ei muutu niin sitten miehesi on aivan liian hyvä sinulle.. ainakin hän välittää lapsistaan ja haluaa pitää heistä huolen..

Ja mitä noihin huoneisiin tulee niin miehesi ehkä ajattelee että teidän pienemmät muksut mahtuu olemaan samassa huoneessa... Mutta laitappa kaksi teiniä samaan huoneseen!! Se on jatkuvaa riitelyä... ajattele järjellä..
 
ap vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Totta toinen puoli ensimmäisessä lauseessasi. Koska minulla on 100% taloudellinen vastuu lainoista, tympii miehen omat järjestelyt. Joskus kyllä tuntuu siltä että kun on kysymys hänen lapsista, minä en saa sanoa mitään, vaikka se koskettaakin meidän elämää.
Anteeks, mutta nyt on pakko kysyä, miten sä suostut tollaseen? Kustannat kaiken ja miehesi tekee mitä lystää sopimatta sun kanssasi ensin asioista? Toihan kuullostaa jo siltä, että miehesi käyttää sua hyväkseen :/

Ne teinit on kuitenkin syyttömiä tohon tilanteeseen, joten nosta kissa pöydälle miehesi kanssa ja setvikää asiat.
Miehellä on luottotiedot menneet, joten...
 
ap vieras
Tänään puhuttiin tuosta huonejärjestelyistä ja sanoin että minusta tuntuu epäreilulta pieniä kohtaan, että vaikka ne eivät vielä tarvitse omia huoneita, huoneet on jaettu isompien kesken, vaikka se on kuitenkin pienten koti. Isompien koti on kuitenkin ainakin toistaiseksi äitinsä luona, toinen 16 v. varmaankin käy kouluansa meiltä käsin, mutta kirjat ovat äidillänsä.

Ja on pakko kommentoida noihin "viattomia ne lapset on"-kommentteihin. Nämä kaikki kolme kullannuppua ovat jokainen olleet vuorollaan eri asioista tekemissä poliisin kanssa. Ja se ei ole ollut ainakaan minun vika.
 
Moon
Alkuperäinen kirjoittaja MultiMamma:
Musta on kyllä tosi outoa että KAIKILLE miehen lapsille tulee omat huoneet ja teidän yhteisille lapsille joku perhanan vaatekomero."Vieraileville" lapsille voisitte kyllä laittaa yhteisen huoneen!

Jutelkaa oikeesti miehen kanssa asiallisesti.Tuo järjestely ei ole kyllä paras mahdollinen
Samaa mieltä minäkin!
 
mä en oo ennen tätä ketjua lukenut, mut tuli vaan noista huoneista mieleen et onko se nyt kamalaa jos ne teinit saisi omat huoneet. ovat kuitenkin kaikki jo muuttaneet pois ennen kuin ap:n omat on edes kymmenen vanhoja. jos nyt ovat 16 vuoden molemmin puolin?
 
äitipuoli minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja tää:
No en mä ainakaan moiseen suostuis, eihän ne miehen lapset voi teille muuttaa ilman sun suostumusta. Kyllä mä pitäisin tiukasti siitä kiinni et omat lapset sais omat huoneet. Jos kerran niin kauan ootte yhdessä olleet niin eikös ne miehen lapset ala olla jo aikuisia? Jos näin niin mitä järkeä jo lähes aikuisten ihmisten on alkaa muuttamaan? Eivätkö voi nyt sen aikaa asua siellä äidillään kunnes muutavat omilleen? Onko tähän teille muuttoon joku syy?
haloo, miehen lapset on miehen omia siinä missä yhteisetkin. Ehkä kannattaisi miettiä näitä juttuja ennenkuin alkaa yhteisiä lapsia hankkimaan. Miehen lapsilla on oikeus isään ihan samoin kuin sinunkin(= yhteisillä )lapsillakin. Lapset on lapsia vielä aikuisenakin. Ei ole tähtiin kirjoitettu että lapset muuttavat kotoaan kun täyttävät 18 v. Suosittelen keskustelemaan asiasta miehesi kanssa ja pohtimaan myös itsekseen omaa ajatusmaailmaa... ystävällisesti :)
 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Totta toinen puoli ensimmäisessä lauseessasi. Koska minulla on 100% taloudellinen vastuu lainoista, tympii miehen omat järjestelyt. Joskus kyllä tuntuu siltä että kun on kysymys hänen lapsista, minä en saa sanoa mitään, vaikka se koskettaakin meidän elämää.
Anteeks, mutta nyt on pakko kysyä, miten sä suostut tollaseen? Kustannat kaiken ja miehesi tekee mitä lystää sopimatta sun kanssasi ensin asioista? Toihan kuullostaa jo siltä, että miehesi käyttää sua hyväkseen :/

Ne teinit on kuitenkin syyttömiä tohon tilanteeseen, joten nosta kissa pöydälle miehesi kanssa ja setvikää asiat.
Miehellä on luottotiedot menneet, joten...
Tuosta voi jo päätellä, että perheen ainoa todella vastuullinen aikuinen on AP. Jotain kyllä on miehessä pielessä kun lapsensakin ovat poliisin kanssa olleet tekemisissä ja itseltään luottotiedot menneet. En kyllä oikeasti makselisi asuntolainoja euroakaan tuollaisessa tilanteessa miehen ja sen lasten talosta.
 

Yhteistyössä