Miksi en voi sietää miehen lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Yhdessä ollaan oltu toistakymmentä vuotta. Yhteisiä lapsia meillä on kaksi ja miehellä edellisestä liitosta kolme. Miehen lapset ovat asuneet aina äitinsä luona, viikonloput ovat aina meillä ja nyt tänä kesänä yksi heistä oli käytännössä koko kesän meillä, kaksi muuta suurimman osan. Jotenkin ollaan tultu toimeen, mutta nyt kun meille valmistuu (?) tänä vuonna uusi talo, on siellä varattu näille kolmelle oma huone (minulta ei kysytty) ja näille meidän pienille on yksi yhteinen pieni huone (vaatehuone) meidän huoneen yhteydessä. En tiedä mikä minua risoo tässä asiassa, mutta minua tympii suuresti tieto siitä että kun talo valmistuu, meidän elätettäväksi muuttaa näillä näkymin kaksi kolmesta teinistä.

Pitääkö minun mennä hoitoon vai sanoa miehelle että eri osoitteet odottavat.

ei ole kyse näistä lapsista, vaan siitä että sinä et ole tiennyt missä mennään. älä siis sekoita lapsia tähän.Kunnon juttelu miehesi kanssa olisi paikallaan, ei siinä uhkailut auta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yhdessä ollaan oltu toistakymmentä vuotta. Yhteisiä lapsia meillä on kaksi ja miehellä edellisestä liitosta kolme. Miehen lapset ovat asuneet aina äitinsä luona, viikonloput ovat aina meillä ja nyt tänä kesänä yksi heistä oli käytännössä koko kesän meillä, kaksi muuta suurimman osan. Jotenkin ollaan tultu toimeen, mutta nyt kun meille valmistuu (?) tänä vuonna uusi talo, on siellä varattu näille kolmelle oma huone (minulta ei kysytty) ja näille meidän pienille on yksi yhteinen pieni huone (vaatehuone) meidän huoneen yhteydessä. En tiedä mikä minua risoo tässä asiassa, mutta minua tympii suuresti tieto siitä että kun talo valmistuu, meidän elätettäväksi muuttaa näillä näkymin kaksi kolmesta teinistä.

aika tympeästi puhut miehesi lapsista.... he ovat miehellesi rakkaita yhtälailla kuin teidän yhteiset lapsennekin. voi olla et jos käytöksesi jatkuu tuollaisena, saattaakin olla miehesi joka haluaa eri osoitteet... sinä olet kuitenkin aikuinen, ilmeisesti iältäsi.. yritä käyttäytyä sen mukaan..

No en mä ainakaan moiseen suostuis, eihän ne miehen lapset voi teille muuttaa ilman sun suostumusta. Kyllä mä pitäisin tiukasti siitä kiinni et omat lapset sais omat huoneet. Jos kerran niin kauan ootte yhdessä olleet niin eikös ne miehen lapset ala olla jo aikuisia? Jos näin niin mitä järkeä jo lähes aikuisten ihmisten on alkaa muuttamaan? Eivätkö voi nyt sen aikaa asua siellä äidillään kunnes muutavat omilleen? Onko tähän teille muuttoon joku syy?

Alkuperäinen kirjoittaja marjo:

aika tympeästi puhut miehesi lapsista.... he ovat miehellesi rakkaita yhtälailla kuin teidän yhteiset lapsennekin. voi olla et jos käytöksesi jatkuu tuollaisena, saattaakin olla miehesi joka haluaa eri osoitteet... sinä olet kuitenkin aikuinen, ilmeisesti iältäsi.. yritä käyttäytyä sen mukaan..

Niinpä, tiedän kyllä. Tästä oli yksi päivä puhetta ja hän käänsi sen asian toisin päin ja minä vastasin etten kyllä haluaisi olla sellaisen ihmisen kanssa, joka ei pitäisi lapsistani.

Kun en itsekään tiedä mikä tässä mättää. Jotenkin tympii että ne muuttavat meille nyt, kun ovat kohta aikuisia ja asunevat vielä monta, monta vuotta meillä.

. Yhteisiä Jotenkin ollaan tultu toimeen, mutta nyt kun meille valmistuu (?) tänä vuonna uusi talo, on siellä varattu näille kolmelle oma huone (minulta ei kysytty) ja näille meidän pienille on yksi yhteinen pieni huone (vaatehuone) meidän huoneen yhteydessä. En tiedä mikä minua risoo tässä asiassa, mutta minua tympii suuresti tieto siitä että kun talo valmistuu, meidän elätettäväksi muuttaa näillä näkymin kaksi kolmesta teinistä.

.

Oletko Miehen kanssa puhunut? Ja asia on niin että teidän pienet lapset menee vaatehuoneeseen? JOs tuo on totta niin muuttaisin kyllä lapsineni muualle. Mutta jos onkin tarkoitus että teidän yhteiset lapet saavat oman huoneen ja vierailevilla lapsilla on yksi yhteinen niin sitten ymmärrän...

jos alkaa suhteeseen , pitäis jo alusta lähtien sit ymmärtää mitä pakettiin kuuluu.. ja jos miehellä lapsia, se pitäis olla sanomattakin selvää että ne on osa miestä, eli osa myös sinun elämää :/

muuta en osaa sanoa...

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
mun mielestä sun olis kannattanut ajatella tota asiaa silloin kun mieheksesi otit. kun otit niin hyväksy lapset kanssa. syyttömiä ne kaikkeen on. jos olisin sun mies, niin taatusti sua odottais eriosoite.

asian vierestä... mut välillä tuntuu, että näissä isä vs. lapset asioissa mennään ojasta allikkoon... isä joka ei huolehdi eikä ole kiinnostunut eron jälkeen lapsistaan, on huono isä... mutta sitten jos huolehtii niin siinäkin asiassa voidaan mennä metsään jonkun mielestä...

Alkuperäinen kirjoittaja tää:
No en mä ainakaan moiseen suostuis, eihän ne miehen lapset voi teille muuttaa ilman sun suostumusta. Kyllä mä pitäisin tiukasti siitä kiinni et omat lapset sais omat huoneet. Jos kerran niin kauan ootte yhdessä olleet niin eikös ne miehen lapset ala olla jo aikuisia? Jos näin niin mitä järkeä jo lähes aikuisten ihmisten on alkaa muuttamaan? Eivätkö voi nyt sen aikaa asua siellä äidillään kunnes muutavat omilleen? Onko tähän teille muuttoon joku syy?

siis mä en ymmärrä tota kantaa.... juu ovet lukkoon vaan, eikä yhtään entisestä liitosta olevaa lasta 50m säteelle talosta... kannattaiskohan miettiä etu käteen jos alkaa kerran olemaan ihmisen kanssa jolla on jo lapsia.....?

On siihen muuttoon ihan järkeenkäypä syy, toisella ainakin. Peruskoulun jälkeen jatko-opinnot ovat lähempänä, vaikka muutenki puhutaan muutamista kilometreistä eikä sadoista kilometreistä.

Miksi te rakennatte talon, jossa ei ole riittävästi huoneita? Siis jos teidän yhteisille lapsille ei ole kuin vaatehuone, niin eikö olis kannattanut miettiä sitä siinä vaiheessa kun asuntoa alettiin suunnitella? :o

Kai teidänkin lapset kasvaa, ei ne koko ikäänsä siinä vaatehuoneessa voi olla. Sittenkö rakennetaan taas isompi pytinki, vai mikä oli ajatuksena?

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
jos alkaa suhteeseen , pitäis jo alusta lähtien sit ymmärtää mitä pakettiin kuuluu.. ja jos miehellä lapsia, se pitäis olla sanomattakin selvää että ne on osa miestä, eli osa myös sinun elämää :/

muuta en osaa sanoa...

No kyllähän minä sitä mietinkin silloin. Ajattelin että kyllä tämä tastä paremmaksi muuttuu minunkin mieli vuosien saatossa, mutta eipä ole edistystä tapahtunut.

Tediän olisi jo aikapäiviä sitten ja myös vähitellen tullut keskustella miehesi lapsista, heidän luonteistaan, heidän elämästään, heidän kehityksestään ja kuinka heidän biologiset vanhempansa em. asiaa keskenään puntaroivat. Nyt otaksun, että lasten äidillä on myös uusi liitto, kenties aikaakaan ei ole lapsille kummallakaan vanhemmista tarpeeksi. Olet myös lapsellinen, en sano ettet saisi olla, totean vain, kun jotenkin miellät miehesi lapset ei-teidän-elämään-kuuluviksi. Otaksun, että ko. lapsilla on joitakin luonteenpiirteitä tai tapoja - pikemminkin tapojen puutetta - jota et voi sietää, mutta joka sopii bioloigisille vanhemmille. - Miten voi toisaalta olla mahdollista, etteivät sinun lapsesi saa samanlaista asemaa huonejaottelussa kuin kolme muuta tai että teille noin vain muuttaisi kaksi lasta, se ei käy. Puhumattomuudesta kyse, mutta on pelissä nyt jotakin muutakin, mitä se voisi olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:

muuta en osaa sanoa...

No kyllähän minä sitä mietinkin silloin. Ajattelin että kyllä tämä tastä paremmaksi muuttuu minunkin mieli vuosien saatossa, mutta eipä ole edistystä tapahtunut.

miksi sitten siis sysäät vastuun pahasta olostasi miehesi lapsille??? lapsia hekin ovat. ja syyttömiä sinun tunteisiisi.

On siihen muuttoon ihan järkeenkäypä syy, toisella ainakin. Peruskoulun jälkeen jatko-opinnot ovat lähempänä, vaikka muutenki puhutaan muutamista kilometreistä eikä sadoista kilometreistä.

No eihän toi nyt oo mikään hyvä syy sit tosiaan olis ihan ymmärrettävää jos olis kyse sadoista kilometreistä mut että tollasen takia.. Onko lapsilla äitinsä luona omat huoneet? Ei mun mielestä ton ikäsenä oo mitään järkeä alkaa "vaihtamaan" kotia.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Miksi te rakennatte talon, jossa ei ole riittävästi huoneita? Siis jos teidän yhteisille lapsille ei ole kuin vaatehuone, niin eikö olis kannattanut miettiä sitä siinä vaiheessa kun asuntoa alettiin suunnitella? :o

Kai teidänkin lapset kasvaa, ei ne koko ikäänsä siinä vaatehuoneessa voi olla. Sittenkö rakennetaan taas isompi pytinki, vai mikä oli ajatuksena?

No ei meillä ole isompaa varaa rakentaa, 200 neliötä on tulossa. Ja tarkoitus kyllä on että parin vuoden päästä pienemmät saisivat omat huoneet, mutta minä kun luulen ettei vapaata huonetta löydy heille.

Alkuperäinen kirjoittaja marjo:

siis mä en ymmärrä tota kantaa.... juu ovet lukkoon vaan, eikä yhtään entisestä liitosta olevaa lasta 50m säteelle talosta... kannattaiskohan miettiä etu käteen jos alkaa kerran olemaan ihmisen kanssa jolla on jo lapsia.....?

Aika lapsellinen ajattelumaailma sulla, ei sen tarvi olla joko/tai periaatteella mitä sä tunnut ajattelevan.

Musta on kyllä tosi outoa että KAIKILLE miehen lapsille tulee omat huoneet ja teidän yhteisille lapsille joku perhanan vaatekomero."Vieraileville" lapsille voisitte kyllä laittaa yhteisen huoneen!

Jutelkaa oikeesti miehen kanssa asiallisesti.Tuo järjestely ei ole kyllä paras mahdollinen

Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

No ei meillä ole isompaa varaa rakentaa, 200 neliötä on tulossa. Ja tarkoitus kyllä on että parin vuoden päästä pienemmät saisivat omat huoneet, mutta minä kun luulen ettei vapaata huonetta löydy heille.

No eihän sitä tarvi olla enempää neliöitä, mutta pohjaratkaisussa ottaa huomioon se, että huoneita on riittävästi. Kyllähän 200 neliöön mahtuu huoneita ihan reilustikin.

Vaikka teillä ei olis kuin noi teidän yhteiset lapset, niin onhan teillä edessä se, että toinen asuu vaatehuoneessa ja toinen siellä omassa huoneessa... eli joka tapauksessa pohjaratkaisu on sellainen, että ei se ole kovin järkevä pitkän ajan kannalta.

Vai siis oliko aloituksessa ideana se, että talossa on varattu kolme huonetta kolmelle lapselle aikaisemmasta liitosta? Tajusin, että heillä oli oma huone, ei omat huoneet :ashamed:

No eihän se aina oo niin että lapset on syyttömiä kaikkeen ja että heidät tulee hyväksyä semmosenaan.. tuntuu hyvältä tekosyyltä antaa esim lapsien käyttäytyä huonosti uusia puolisoja kohtaan ja silti tämän pitäisi nämä lapset vain hyväksyä...olen samaa mieltä erään vastanneen kanssa siitä että tuntui että kyse olikin ehkä siitä että et tiennyt heidän muuttavan kanssanne ja luultavasti se jurppii. Ja luultavasti myös se että nyt omat lapset joutuvat vaatehuoneeseen nukkumaan, mikä ei kuulosta kovin tasapuoliseslta. Pitäisi aina yrittää muistaa, että etälapsia täytyy kohdella uusien lapsien kanssa tasapuolisesti, mutta sen tulisi toteutua myös toisinpäin.

Ihmetyttää kun kerran rakentaa, niin miksei samantien voi rakentaa tarpeeksi tilaa, että kaikki lapset mahtuu. Ymmärrän, että on ihan hyvä että miehen lapsilla on siellä myös huone, mutta niin pitäisi olla pienemmilläkin.

Yhteistyössä