Miksi en saa ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klonkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klonkku

Vieras

Mikä siinä on niin vaikeeta saada ystäviä. Olen puhelias ja iloinen ja en ikinä ilkeä tms.kellekään.

Mulla on ainoastaan vaan sellaisia hyvänpäivän-tuttuja.

Ja jos luulen saaneeni ystävän, se vähäinenkin yhteydenpito loppuu pian....ei kuulemma ole aikaa nähdä...

Osaatko myös kuunnella ja olla kiinnostunut toisesta? Oletko liiankin innokas ystävystymään ja pitämään yhteyttä?

Itselleni on käynyt useasti niin, että mielelläni tutustuisin uuteen ihmiseen, mutta hänen puolellaan kiinnostus ei ole yhtä vahva. Juttuun kyllä tullaan ja ilahdutaan satunnaisista tapaamisista, mutta toisella ei ole motivaatiota olla yhteydessä. Huomaan myös saavani kieltävän vastauksen tapaamisehdotuksiin. Silloin annan asian olla ja tyydyn niihin tapaamisiin mitä enemmän tai vähemmän tahattomasti tulee. Syvempi tutustuminen ja ystävyys tulee sitten myöhemmin, jos on tullakseen. Ei ystävyyttä voi väkisin hankkia, vaan molempien tulee tuntea yhtä voimakasta tutustumishalua.

Neuvoisin sinua antamaan ihmisille aikaa ja katsomaan miten asiat etenevät omalla painollaan. Välillä voit kutsua vaikka kahville yhteyttä ottamalla tai tavatessanne yllättäin kaupungilla. Jotkut ovat varovaisia uusien ihmisten kanssa ja haluavat aikansa katsella, joillakin ei oikeasti ole ainakaan sillä hetkellä aikaa tai voimavaroja uuteen ihmiseen tutustumiseksi. Ehkä joku saattaa kokea, että hänellä on riittävästi ystäviä. Jotkut kun pystyvät pitämään läheiset välit vain muutamaan ja haluavat ystävikseen vain sen verran ihmisiä. Olemme sosiaalisesti erilaisia, joten syyt ongelmaasi voivat olla hyvinkin moninaiset.

Toivottavasti kaipaamasi ystävä löytyy. :)

Niinpä niin, mäkin kaipaisin uusia ystäviä, mutta en tiedä mistä niitä lähtisin etsimään, puistoissa ei ole koskaan ketään ja perhekerhot ei sovi meidän päivärytmiin :/ Olis niin kiva kun olis seuraa tonne hiekkalaatikon reunalle..

Jospa se toinen osapuoli ei niinkään kaipaa uusia ystäviä, ja tarkoituksella jättää yhteydenpidon sit vähälle. Mä oon just tollanen, mulla on kaks ystävää, joita näen harvakseltaan, en halua sen enempää ystäviä.
Olen mukava ja iloinen, mutta tykkään olla omissa oloissani, enkä tykkää kyläillä, enkä tykkää että meillä käy vieraita. Ja varsinkin sellaisiin ihmisiin pidän ison hajuraon jotka ovat "todella sosiaalisia, energisiä, puheliaita/hölöttäjiä, suorapuheisia, jotka ns. ovat aina äänessä, eivät ujostele mitään tilanteita.

sama täällä. en tajua miksi olen muka niin epämiellyttävä. perhekerhossakin hyvä että kukaan vaihtaa sanaakaan kanssani vaikka porukassa istun ja koitan osallistua :(

naiset on pahoja ja ilkeitä toisilleen jo pienestä pitäen :(

Mäkin kaipaisin uusia ystäviä. Yks ihan mukava asuu jopa aika lähellä, mut (anteeks) hällä on kamalat lapset, et sen takia menee maku häntä tavata.
Omatkaan ei halua heitä kylään, kun ei ole minkäänlaista kuria.