Miksi en saa mitään alottamiani asioita vietyä loppuun asti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Minua ärsyttää se, että en koskaan saa vietyä aloittamiani asioita loppuun asti. Kaikki jäävät aina puolitiehen alkuinnostuksen loputtua.

Miten saisin otettua itseäni niskasta kiinni? Minulla ei ole edes ammattia kun en jaksa lukea pääsykokeisiinkaan tarpeeksi. Ärkh, neuvokaa minua. =(

Mä oon koukuttanu itseni listoihin. Teen siis listoja vähän kaikesta - kauppalistat,mitä mukaan reissuun-listat,jouluruoat.. Ja lähes joka päivälle to-do-lista sinä päivänä hoidettavista asioista. To-do-listan teen tärkeys- ja/tai kellonaika-järjestyksessä,ja siitä on pidettävä kiinni.

[QUOTE="apua";28826913]Minua ärsyttää se, että en koskaan saa vietyä aloittamiani asioita loppuun asti. Kaikki jäävät aina puolitiehen alkuinnostuksen loputtua.

Miten saisin otettua itseäni niskasta kiinni? Minulla ei ole edes ammattia kun en jaksa lukea pääsykokeisiinkaan tarpeeksi. Ärkh, neuvokaa minua. =([/QUOTE]

Ei saisi diagnosoida mutta nyt tulee palstadiagnoosi ennätysajassa, ethän loukkaannu: add tai ad/hd?

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Mä oon ihan samanlainen.aloitan hullun vimmalla aina jotain jota en kuitenkaan jaksa loppuun asti viedä. Ärsyttävää kun tiedän jo hommaan ryhtyessä ettei se kauan kesta kuitenkaan.joku apu neuvo olis tervetullut minullekin :-)

[QUOTE="apua";28826913]Minua ärsyttää se, että en koskaan saa vietyä aloittamiani asioita loppuun asti. Kaikki jäävät aina puolitiehen alkuinnostuksen loputtua.

Miten saisin otettua itseäni niskasta kiinni? Minulla ei ole edes ammattia kun en jaksa lukea pääsykokeisiinkaan tarpeeksi. Ärkh, neuvokaa minua. =([/QUOTE]

Määrittele "mitään asioita". Onko kyse siis isommista projekteista kuten koulusta, vai tökkiikö myös arjen asiat tyyliin siivous jää aina kesken?

Listat vois olla ihan hyviä. Kannattaa varmaan aloittaa lyhyillä listoilla niin ei masennu jos jää vähän kesken =)

Oletko minkä ikäinen?

Jonkin sortin keskittymishäiriö se voi olla. Kannattaa ihan ajan kanssa opetella rentoutumaan ja ajattelemaan yhtä asiaa kerralla. Esim. nyt siivoan rauhakseen lattioita niin kauan että jokain cm2 lattiasta on siivottu. Vasta sitten uutta proggista kehiin. Kun joillakin töillä väsyttää itsensä kunnolla, niin kohta ei päässä pyörikään tuhannet asiat vaan mukava lepo.

Onko se niin vaarallista?
Tai siis onhan se, jos oikeasti koskee JOKA asiaa. Mä olen kyllä saanut isot hommat tehtyä (yliopistotutkinto jne.), mutta esim. siivous kotona ei ole ikinä valmis. Siivoan keittiötä, lähden viemään keittiöstä jonkun lelun yläkertaan, jossa alan siivoamaan jotain muuta, joka johtaa johonkin muuhu jne.... Eli hommia jää puolitiehen.

Mä kuitenkin mielummin elän näin kuin teen jatkuvia listoja. Mulla katkeaisi verisuoni päästä siinä stressissä. Hui hai, kunhan perhe on halittu ja ruokittu ja kaikillä hyvä olla.