Miksi en ostaisi sijoitusasuntoa?

• Viestiketjun aloittaja vuokraemännäksikö?
  • Ensimmäinen viesti
"Realisti"
Alkuperäinen kirjoittaja Vuokraemännäksikö?;30442843:
Myönnän, että minulla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, kuinka yleistä vuokrien maksamatta jättäminen on. Vuokravakuudella toki kattaa maksamattomat vuokrat parin kuukauden ajalta, mutta saako vuokralaisen sitten heti tuon jälkeen pihalle, se voi olla ongelma.
Ei saa. Voit hakea asukkaalle häätöä kun vuokria on maksamatta 3kk, ja häätöpäätöksen saaminen ja sen suorittaminen voi pahimmillaan kestää puolesta vuodesta vuoteen. Jos vuokralainen on varaton, et saa ikinä maksamattomia vuokria takaisin ja lisäksi maksat oman asianajajasi kulut.

mites ois
Joo tiän et jotku siellä hermostuu. Mut kuulostaa edullisilta vuokrilta seinäjoella. Itse myin juuri kaksion porista. Myyntihinnat edullisia, varsinkin kun asuntoja enemmän kuin ostajia, niin voi lähteä halvallakin. Vuokraajia silti löytyy ja vuokrat kalliimpia. Kunnollisia vuokraajia löytyy kilpailuksi asti. Itsekään en aikoinaan saanut monia asuntoja vaikka olen kunnollinen, vakityö, ei luottohäiriöitä. Hakijoita oli näytöissä jo paljon. Kyllä välitysfirma etsii kunnollisen vuokralaisen ja takuuvuokra on plussaa jos sattuu paikkoja hajottamaan, mut empä oikeen usko. Aluehan on myös tärkeä millaista porukkaa sieltä vuokraa.. rivarit ehkä myös huonoja jos vuokralainen maksaa itse lämmityksen niin vuokran oltava pienempi. Kyllähän noita sijoitusasuntoja jatkuvasti ostetaan :)

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Vuokraemännäksikö?;30442579:
Kiinteät kalusteet ovat taloyhtiön vastuulla, vuokravakuudella voi kattaa maksamattomat vuokrat siihen saakka, että loinen saadaan pihalle.
Ja mistähän lähtien kaapistot ja pesualtaat on ollut taloyhtiön vastuulla? Kannattaa varmaan tutustua vähän tarkemmin vastuisiin.

Lisäksi kannattaa selvitellä tarkkaan taloyhtiön jo tehdyt remontit ja suunnitelmat niiden tekemiseksi. Yleensä parhaiten hoidetut yhtiöt eivät ole asuntosijoittajien suosiossa, kun niissä kerätään jatkuvasti remonttirahastoa yhtiövastikkeessa eli voitot pienenevät.

Uusikaupunki voisi olla hyvä asuntosijoituskohde tällä hetkellä, siellä on vuokra-asunnoista kova pula - autotehtaalle kaivataan kovasti uusia työntekijöitä.

Yhteistyössä