Miksi en opi enkä pärjää koulussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen ja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen ja tyhmä

Vieras
Koko peruskoulun alisuoritin ja sain vähän päälle vitosen keskiarvolla päästötodistuksen. Eihän sillä mihinkään kouluun päässyt ja samalla tiellä olen edelleen, ilman koulutusta :(

Onko ketään muuta, joka ei pärjää koulussa? Mistä sinulla se johtui, saitko apua ongelmiisi koskaan? Mikä on äo:si?

Itse en saanut apua koskaan, minun annettiin suoriutua joten kuten ja joskus joku moitti huonoa numero. Nyt kun alkaa kolmekymppinen lähestyä, tekisi mieli hankkia oikea ammatti ja joku todistus siitä että olen ihan kelpo ihminen. Vaan miten?

Työkkäriin vaan rohkeesti. Jokainen, joka Suomessa haluaa edes jonkun koulutuksen ja ammatin, myös varmasti saa sen. Sun tekstistä näkee, ettet ole tyhmä ja lahjaton. Rohkeasti vain omaa alaa etsimään!

Kaikkein vaikeinta sulla varmasti tulee olemaan pois oppiminen tuosta ajatuksesta että olet huono etkä pärjää, itsellä ainakin se oli kaikkein suurin haaste kun nyt aikuisiällä kouluttauduin nykyiseen ammattiini. Kun löydät oikean alan mille haluat opiskella, on motivaatio kohdillaan = opiskelu on helpompaa.

Kokemukseni työkkäristä on aika... nöyryyttäviä. Siis oma mokani tietysti kun en ole käynyt kouluja, mutta saisi sitä kai itsensä edes ihmiseksi silti tuntea?

Iso kynnys siis mennä työvoimatoimistoon, vaikka Sassykatti onkin varmasti oikeassa. Olen tottunut siihen, että olen huonoin. En käsitä, miten tästä pääsee yli.

mulla vähän sama,mut päättötodistus oli vähän parempi..mut ei kehumista :D
nyt olen 27 vuotias ja tänä vuonna aloitin koulun,siis ammattikoulun..pitäisi valmistua 2013 siivojaa :D
joten kannattaa työkkäriin vaan mennä,kyllä ne neuvoo..ja minä olen tykänny olla tuolla,vaikeetahan joskus on jotkut asiat mut niihinkin saa neuvoa.

Aiemmin ainakin oli vapaita opiskelupaikkoja, joihin ei keskiarvoja kyselty. Toisaalta ne oli vähemmän suosittuja. Peruskoulun arvosanoja voi korottaa joissain kansanopistoissa. Muita vaihtoehtoja työvoimakoulutus ja oppisopimuskoulutus. Avoimessa ammattikorkeassa ja avoimessa yliopistossa voi suorittaa kursseja, siellä ei entisiä todistuksia kysellä. Katso netistä mitä työvoimakoulutusta on tarjolla lähialueellasi.
P.s. Ainakin osaat kirjoittaa selvästi ja ymmärrettävästi, joten tuskin kovin tyhmä oot. Voi olla, että peruskoulun opetusmenetelmät ei oikein sopineet sulle.

Yhteistyössä