Miksi en laihdu???

:'( miksi en laihdu???? mulla on pituutta 166cm ja synnytin 4kk sitten ja painoa on 69.5 kg...aloitin 23.2. kuntopyörällä polkemisen. Hiki tosiaan tulee, valuu ihan. Yleensä poljen n 16-21 km ja kaloreita palaa 500-700 kcal per polku.

Poljen joka päivä eli 7 krt viikko. Aamupala on kaurapuuro tai 2 ruisleipäpalaa juustolla.

Iltapäivällä olen ottanut pinaattilettuja 8 kpl päivällä tai nuudelipussin. Iltapäivällä kun mies tulee töistä syön samalla normaali ruoan.

Illalla en syö mitään, Omenan saatan ottaa. Yhtään ei ole paino pudonnut. Olenko liian hätäinen nyt, varmaan olen...prkl.... eli olen vasta 1,5 vko polkenut.

Mutta luulis nyt että edes 1 kg tippus mutta ei, paino on ja pysyy. Mä lopetan. Masentaa. :ashamed:
 
Ettet syö sitten kovin energiapitoista ruokaa kun miehes tulee kotiin? Taikka liian paljon silloin?

Yksi syy saattaa olla myös sellainen, että oot kerännyt nestettä lihaksiin tuon kuntoilun ansiosta ja paino tipahtaa hyppäämällä sitten jonkin ajan kuluttua ;)
 
niin miten sen nesteen saa pois kehosta muuten? :attn: miks noissa kaikissa paikoissa on että kuntopyörily polttaa n. 256kcal /60 min???? mulla ainakin kuntopyörässä on kalorilaskuri niin tunnin kohalla on jo 700 kcal???
 
mies kun tulee niin syön mitä olen tehnyt. Teen vaikka mitä ruokia. Eilen tein pizzaa mutta en syönyt itse ollenkaan :'(

Saatan tehdä lohkoperunoita, pihvejä, jauhelihapihvejä jne. En ota isoa annosta. ihan normaalin. En syö ähkyä.

taidan olla vain ikuinen läski.... :/
 
Kannattaa syödä enemmän. Jos syö liian vähän ei paino tipu!
Lisää siis syömistäsi terveellisin ruoka ainein ja jatka liikkumista, kyllä se paino siitä laskee.

Itse söin ennen paljon vähemmän keskimäärin kuin nyt, mutta nyt syön terveellisemmin ja paino tippuu tasaisesti..

Ota avuksesi vaikka pv.n pisteet! laske itsellesi pistemäärä niin saat seurattua että päivän energiamäärä täyttyy..

Pudotusiloa!
 
Aika vähältä ruokamäärä vaikuttaa, kannattaisi varmaan syödä useammin. Keho on säästöliekillä jos syö noin harvoin eli paino ei välttämättä laske. Lisää kasviksia, hedelmiä, marjoja ja rasvattomia maitotuotteita välipaloiksi.
 
Jos liikkuu liian kovalla sykkeellä niin elimistö ei polta rasvaa vaan hiilareita. Eli semmoinen 60-70% maksimisykkeestä polttaa parhaiten rasvaa.
Itse kanssa huomasin että kun aloin liikkua pienemmällä sykkeellä niin kilot rupes taas lähtemään.
 
Kannattaa pitää lepopäiviä muutama viikossa. Luultavasti sulla nyt kertyy nesteet kehoon ja lihakset on koko ajan liika tiukilla tuon rääkin takia. Kovalla sykkeellä kuluu muuten ihan yhtä paljon rasvaa. Pienemmällä sykkeellä jaksaa vaan kauemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ronttis:
Kannattaa pitää lepopäiviä muutama viikossa. Luultavasti sulla nyt kertyy nesteet kehoon ja lihakset on koko ajan liika tiukilla tuon rääkin takia. Kovalla sykkeellä kuluu muuten ihan yhtä paljon rasvaa. Pienemmällä sykkeellä jaksaa vaan kauemmin.

Kyllä pienemmällä sykkeellä rasvat palaa tehokkaammin. Täysillä jos vetää lenkkiä niin keho ei pysty siinä tahdissa polttamaan rasvaa kuin tarvitse energiaa eli ottaa sen energian sitten muualta.
En ole expertti ja en varmaankaan osaa selittää oikeilla termeillä mutta näin on. "Ammattilaisilta" ohjeet olen saanut sekä itse testannut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä taas:
Alkuperäinen kirjoittaja ronttis:
Kannattaa pitää lepopäiviä muutama viikossa. Luultavasti sulla nyt kertyy nesteet kehoon ja lihakset on koko ajan liika tiukilla tuon rääkin takia. Kovalla sykkeellä kuluu muuten ihan yhtä paljon rasvaa. Pienemmällä sykkeellä jaksaa vaan kauemmin.

Kyllä pienemmällä sykkeellä rasvat palaa tehokkaammin. Täysillä jos vetää lenkkiä niin keho ei pysty siinä tahdissa polttamaan rasvaa kuin tarvitse energiaa eli ottaa sen energian sitten muualta.
En ole expertti ja en varmaankaan osaa selittää oikeilla termeillä mutta näin on. "Ammattilaisilta" ohjeet olen saanut sekä itse testannut.
Näistähän on kirjoteltu iät ja ajat, eri ammattilaiset on eri mieltä eli kukin uskoo mihin haluaa ja jokaisen kroppakin toimii eritavalla. Mä uskon siihen et rasva palaa joka tapauksessa...ja haluun uskoa koska tarviin sen täyden tehon välillä purkautumiskeinona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ronttis:
Alkuperäinen kirjoittaja minä taas:
Alkuperäinen kirjoittaja ronttis:
Kannattaa pitää lepopäiviä muutama viikossa. Luultavasti sulla nyt kertyy nesteet kehoon ja lihakset on koko ajan liika tiukilla tuon rääkin takia. Kovalla sykkeellä kuluu muuten ihan yhtä paljon rasvaa. Pienemmällä sykkeellä jaksaa vaan kauemmin.

Kyllä pienemmällä sykkeellä rasvat palaa tehokkaammin. Täysillä jos vetää lenkkiä niin keho ei pysty siinä tahdissa polttamaan rasvaa kuin tarvitse energiaa eli ottaa sen energian sitten muualta.
En ole expertti ja en varmaankaan osaa selittää oikeilla termeillä mutta näin on. "Ammattilaisilta" ohjeet olen saanut sekä itse testannut.
Näistähän on kirjoteltu iät ja ajat, eri ammattilaiset on eri mieltä eli kukin uskoo mihin haluaa ja jokaisen kroppakin toimii eritavalla. Mä uskon siihen et rasva palaa joka tapauksessa...ja haluun uskoa koska tarviin sen täyden tehon välillä purkautumiskeinona.
Siis kyllä rasva palaa kovillakin sykkeillä mutta jos haluaa kaikkein tehokkaimmin laihduttaa niin......
No joo itsekin käyn välillä omaa taistelua siitä onko mitään järkeä laihduttaa mahdollisimman nopeasti vai olisko samalla hyvä parantaa kuntoa eli tehdä kunnon hikilenkkejä.
Nyt teen 2/3 lenkeistä matalilla tehoilla ja loput kunnonkohotus mielessä "täysillä".
Kaikki liikunta laihduttaa ja polttaa rasvaa. B)


 
Alkuperäinen kirjoittaja Nina-Mari:
löysin tälläisen sivun
http://www.clubace1.com/www/fi/Kehonmuokkaus/Kiinteyttaminen/Aerobinenharjoittelu.php

Pääasia kai kuitenkin on että liikunta on itselle mieluisaa niin sitä jaksaa harrastaa :)
Kiitos linkisti!! Oli tosi hyvää tietoa ja ainakin minulle uutta :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nina-Mari:
löysin tälläisen sivun
http://www.clubace1.com/www/fi/Kehonmuokkaus/Kiinteyttaminen/Aerobinenharjoittelu.php

Pääasia kai kuitenkin on että liikunta on itselle mieluisaa niin sitä jaksaa harrastaa :)

Tuota juuri kommentissani hain, kiitos kun laitoi tähän.
 
Nostan tätä...mulla samaa ongelmaa kuin ap:llä :wave: :wave:

Jos tuo liikunta nyt sitten kerää nestettä kehoon, niin millä sitä saa poistettua??? :eek:
Vettä juon mielestäni paljon, tuskin enempää alas saisin :/
 
Noi nuudelit muuten saattaa sit olla todella kaloripitosia... Sun kantsis pitää ruokapäiväkirjaa. Esim. jos oot netin päässä niin www.pudottajat.fi on ilmanen missä voi laskee kaloreita ja pitää liikuntapäiväkirjaa ja www.kiloklubi.fi on tulossa kans ilmaseks ellei jo oo (ite laihdutin sen avulla 32kg). Etkä sä ole läski. Mulla pituus-paino suhde sama kun sulla ja en todellakaan ole mikään läski! Toi kuntopyöräily on ihan ok liikuntaa mutta kantsii pitää lepopäiviäkin välissä. Myös urheilu turvottaa jos et juo tarpeeksi. Myös toi iltapalan syömättä jättäminen ei ole fiksua. Syö säännöllisesti eli aamulla just leipää tai puuroo, sit päivällä kunnon ruoka, iltapäivällä välipalaa esim. jugurtti tai hedelmä ja sit illan suussa toinen ruoka ja iltapalaks jotain kevyttä, esim. hedelmä ja leipä. Noudata ruoka-aikoina lautasmallia:
-1/4 lihaa, kanaa, kalaa
-1/4 riisiä, pastaa, perunaa
-2/4 vihanneksia, juureksia, kasviksia.
Vältä kerman käyttöä ruuassa koska se lisää kalorimääriä mielettömästi...
 

Yhteistyössä