Miksi en laihdu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pettynyt"

Vieras
Olen kuukauden nyt tehnyt ruumiillista työtä kuusi tuntia päivässä istumatyön sijaan. Olen "työkokeilussa" talleilla joten työ on raskasta. Lihakset ovat varmasti kasvaneet, mutta rasva vain pysyy, ihan samalla lailla on runsaasti löllöä reisissä että pohkeissa, vatsanseudulla myös. Ajattelin edes hyötyväni sen verran tästä työstä (palkkaa en siis saa), että laihdun tai ainakin kiinteydyn. Työstäni kyllä pidän, siinä ei mitään. Olen vain pettynyt kun kehoni ei reagoinut kuten odotin...

Ruokailuni ei ole lisääntynyt kuin vähän, en ehdi syömään töiden lomassa paljoa enkä jaksaisikaan työskennellä vatsa täynnä. Menen aika aikaisin nukkumaan joten kotonakaan en ehdi syödä kuin välipalan töistä tullessa ja illallisen. Yksi syy voi olla että vasta viikon olen jaksanut tehdä töitten jälkeen jotain, enimmäkseen olen levännyt, siinäkö syy?

Laihtuaksesi sun pitää syödä hyvin ja säännöllisesti. Syömättä jättäminen ei laihduta. Mun mielestä tää nyt näyttäis olevan suurin juttu joka painoon vaikuttaa.

Kerrot että olet lisännyt ruokailua vähän. Mitä tarkoittaa vähän? Ilmeisesti tarpeeksi että syöt riittävästi kulutukseen nähden. Laihtuaksesi pitää syödä vähemmän kuin mitä kuluttaa.

Syön aika säännöllisesti, melkeinpä kellon tarkkuudella... tykkään rutiineista. Syön kun on nälkä ja vatsani on tottunut syöntiaikoihin eli alkaa vaatimaan ruokaa tiettyyn aikaan :D, inhoan myös näläntunnetta. Mutta ajatus, että pitäisi syödä useammin tai enemmän ahdistaa, ei siksi että lihoisin tai muuten, vaan "syön elääkseni en elä syödäkseni", unohtaisin varmaan useinmiten syödä jossei kehoni siitä kovaäänisesti ilmoittaisi.

No kuukaudessa työn avulla laihtuminen ja kiinteytyminen vaatii kyllä paljon enemmän kuin pelkkä lapioiminen tallilla. Sen lisäksi pitäisi tehdä jotain muutakin kuin maata sängyllä ja ruoat tulee olla hyviä ilman höttöjä.

poista ruuasta peruna ja valkoiset jauhot,juo paljon vettä. lihakset kasvaa eka sitten vasta alkaa läski kulumaan,muista yödä 5pientä kertaa päivässä ja anna itselesi aikaa muutama kuukausi kylä se siitä

Mitä syöt, milloin ja kuinka paljon?
Epäterveelliset ruokatavat tekevät enemän hallaa kiinteytymiselle ja laihtumiselle kuin liikunta ja fyysinen työ tekevät hyvää.

Itellä ei ainakaan raskas fyysinen työ ole 5 vuoden aikana tiputtanut kiloakaan (kroppaa kyllä pikkuhiljaa muokannut lihaksikkaammaksi), joten kuukauden perusteella en ite aikanaan vielä odottaisi suurta muutosta.

Unohdin tämän aloituksen jo, mutta paino junnaa yhä samalla paikalla....

Niin, tallityöt eivät ole pelkkää "lapioimista", se on raskasta koko kehoa rasittavaa työtä...

Ja toiseen myös vastaus, keho tottuu raskaaseenkin työhön, eli silloin ei tietenkään laihdu jos syökin samalla lailla...

Paino ei tipu, kun olet lisännyt ylimääräisen välipalan tuon fyysisen työn vuoksi. Laihtuminen ei tapahdu fyysisellä työllä ja ylimääräisellä välipalalla, vaan sillä, että tekee sitä fyysistä työtä eikä lisää ruokia tai sitten vähentää syömisiä reilusti. Esim. kiloklubissa voi lasketuttaa kalorit, jos ei niitä itse viitsi ruokapakkausten kyljistä laskea. Jos haluat laihtua niin saat syödä max 1500 kcal päivässä. Jos fyysinen työ on vähäistä niin sitten laihtuminen tapahtuu n. 1200 kcal/päivä.

Paino ei tipu, kun olet lisännyt ylimääräisen välipalan tuon fyysisen työn vuoksi. Laihtuminen ei tapahdu fyysisellä työllä ja ylimääräisellä välipalalla, vaan sillä, että tekee sitä fyysistä työtä eikä lisää ruokia tai sitten vähentää syömisiä reilusti. Esim. kiloklubissa voi lasketuttaa kalorit, jos ei niitä itse viitsi ruokapakkausten kyljistä laskea. Jos haluat laihtua niin saat syödä max 1500 kcal päivässä. Jos fyysinen työ on vähäistä niin sitten laihtuminen tapahtuu n. 1200 kcal/päivä.

"Olen kuukauden nyt tehnyt ruumiillista työtä kuusi tuntia päivässä istumatyön sijaan."

Lukihäiriö??