Miksi elämä pitäsi muuttua kun saa lapsen?

  • Viestiketjun aloittaja täh
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Riippuu siitä, millasta elämää on viettänyt. Minulla on kaksi lasta, 6-vuotias ja 2-vuotias. Kyllä tämä minun elämäni aika erilaista on nyt kuin 7 vuotta sitten... en pahemmin käynyt leikkipuistoissa, palloa potkimassa lähikoulun kentällä tai käynyt jossakin kotieläinpihalla silittelemässä lampaita. Jääkaappi saattoi olla välillä tyhjänä, tylsänä iltana saattoi vain päättää, että lähdetäänpä nyt leffaan ja kaikkia rahat sai käyttää ihan mihin lystäsi. Että jos huvitti, niin sai tuhlata palkan vaikka heti palkkapäivänä ja syödä loppukuun puuroa.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"poikia3"
Kyllä lapsien saaminen on muuttanut mun elämääni. Ikinä en ole ollut hirveä bilehile, ja varsinkin nyt, kun lapset ovat isompia, pääsen sen muutaman kerran vuodessa ulos, kun haluan mennäkin. Lapseni eivät ole nähneet minua ikinä humalassa tai krapulassa - eli rajani tiedän.

Miten mun elämäni on sitten muuttunut, harrastin ennen lapsia todella paljon liikuntaa - siihen minulla ei enää ole työssäkäyvänä 3 lapsen äitinä mahdollisuutta. Uin kun lapseni ovat hallilla, mutta monipuolisuus ja ne lajit, joita tahtoisin harrastaa ovat tiessään. Ennen lapsia olen myös tehnyt 4 ulkomaan matkaa vuodessa plus risteilyt, yksi matkoista oli kaukomatka. Kolmen lapsen kanssa tuommoiseen ei ole varaa - tai esim. lasten harrastukset menevät edelle, niihin menee paljon rahaa, samoin kuin lukiolaisen koulukirjoihin.

Mun oma luontainen rytmini on valvoa myöhään, herätä myöhään. No mun lapset nousevat aikaisin, ja kun ne olivat pieniä oli pakko nousta niiden kanssa ylös. Nyt kun he ovat isompia, niin huolehdin heidät valmiiksi koulua varten, eli edelleen nousen aikaisin ylös.

Minä olen myös uutisfriikki - ennen lapsia katsoin kaikki mahdolliset uutislähetykset ja ajankohtaisohjelmat eri kanavilta. Nyt uutisia katsotaan tosi vähän, kun lapset olivat pienempiä tuskin lainkaan sillä halusin suojella lapsia välillä rajuiltakin uutiskuvilta ja uutisilta.

Meille ei tule enää Hesaria, en ehdi sitä lukemaan kuitenkaan. Lomalla onkin sitten suuri nautinto kävellä aamulla mökiltä kioskille - meidän mökkipaikallamme on sellainen lähellä - ja ostaa päivän lehti, joskus kaksikin.

Ja niillä lomilla mennään puuhamaihin ja paikkoihin, jotka kiinnostavat lapsia. Eipä olisi tullut käytyä vaikkapa Legolandissa, Astrid Lindgren Världissä tai Kolmårdenissa ilman heitä. Jokainen loma on tavallaan kompromissi - jotain kivaa kaikille.
 

Yhteistyössä