Miksi ei vastapestyihin hiuksiin saa laittaa hiusväriä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko se vaan siinä, että ei tarttuisin niin hyvin? Menin tänään pesee hiukset ja sitten tuli mieleen, että kaveri olisi voinut värjätä minun hiukset tänään. Onko kukaan värjännyt vastapestyjä hiuksia? kokemuksia..

Voi värjätä, ainoo on että ei sitä talia suojaamassa hiuspohjaa. Ja sit taas jos hiuksissa on kauheesti muotoilutuotteita(tai ne tosi paskaset) niin sit värit ei ainakaan tartu.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Väri ei tartu niin hyvin.

Tarttuu se...jos kampaamossakin hiuksia ensin vaikka vaalennetaan ja sitten laitetaan väri päälle...tietty hoitoainetta ei kannata turhaan laittaa siinä välissä.

no hiuksissani ei olis mitään möhnää nyt jos tänään värjäis..en menis laittamaan mitään muotoilutuotteita.. ja tarkotus olisi värjätä tuhkanvaaleista takaisin tuhkanvaaleeseen tai meinasin sellasta kirkasta tuhkanvaaleeta.. mut ei kai sillä väliä ole millä värjää :) oon vaan niin tumpelo näissä asioissa, kun tämä olisi toinen kerta, kun hiukseni värjättäisiin.. aidot vaaleet hiukset alko tummumaan niin paljon, niin jouduin turvautumaan väreihin :)

Ei siinä mitään estettä ole, ainoa vaan, et se hiuksen oma tali toimii suojana. Mut siis kyllä pestytkin voi värjätä. B) Ja tosiaan, kuten joku tuolla jo sanoi, jos kovasti ois ollu muotoilutuotteita päässä, ois ollu jopa parempikin pestä pää ensin. ;)

Laitoitko hoitoainetta? Hoitoaineen käytön jälkeen ei meinaa väri tarttua. Ja ei meillä kampaaajalla hiuksia ennen värin laittoa pestä, permisaine tietty pois mut sen jäljiltähän hius on muutenkin jo niin "kärsinyt" että värikin tarttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Laitoitko hoitoainetta? Hoitoaineen käytön jälkeen ei meinaa väri tarttua. Ja ei meillä kampaaajalla hiuksia ennen värin laittoa pestä, permisaine tietty pois mut sen jäljiltähän hius on muutenkin jo niin "kärsinyt" että värikin tarttuu.

laitoin hoitoainetta.. ekana pesin shampoolla ja sit hoitoainetta..jotain dove tuotetta se oli :( niin ja permis minulla on tai on laitettu joskus yli vuos sitten..sitä on jälellä vielä vähän puolesta välistä lähtien..ja viimeksikin tuntui että latvoihin tarttui paremmin kun päälakeen vaikka ei ollut vastapestyt tai mitään muutakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:

laitoin hoitoainetta.. ekana pesin shampoolla ja sit hoitoainetta..jotain dove tuotetta se oli :( niin ja permis minulla on tai on laitettu joskus yli vuos sitten..sitä on jälellä vielä vähän puolesta välistä lähtien..ja viimeksikin tuntui että latvoihin tarttui paremmin kun päälakeen vaikka ei ollut vastapestyt tai mitään muutakaan..

Ei silti ole mikäään este. Mulla on monesti ollut parturi vasta joskus kahden kolmen aikaan päivällä, mut aamulla niin paskainen tukka, etten ole mihinkään kehdannut lähteä ja koko päivää sillä ihmisten ilmoilla riekkua. Joten olen aamulla pessyt normaalisti (ja pistäny normaalit mömmötkin) ja silti sitten iltapäivällä on väri päähän tarttunut ihan kuten muulloinkin. :D

Siis tietty paremminhan se tarttuu jos vasta pesty. Jos siis ei laita hoitsikkaa eikä ainakaan jätettävää. Niinhän suositellaankin tekemään että pesee aina syväpuhd. ennen värjäystä niin väri todella tarttuu paremmin. Kaupan väreissä suositellaan laittamaan likaiseen tukkaan siksi, että tali suojaa hiuspohjaa. Muuten siitä ei ole mitään hyötyä eikä ainakaan edesauta värin tarttumista.

Kampaaja sanoi, että syy on se, että hiusten likaisuus (siis se tali, rasva) suojaa hiusta väriaineen vahingoittavalta vaikutukselta.
Hyvin on värit päässä pysyneet vaikkei kampaaja mun hiuksia ole ennen värjäystä pessytkään :)

Kestoväri laitetaan kuiviin hiuksiin ja kevytväri pestyihin pyyhekuiviin. Se on just ja sama mitäö siellä hiuksessa on käsittelyaineita enemmän tai vähemmän kunhan vaan luet purkista laitetaanko kuiviin vai kosteisiin hiuksiin. Terveisin kampaaja.

Mistä te olette päätelleet että ei sitä ja tätä voi olla värin alla. Ainut mikä on huonoksi niin silikonishampoot ja hoitoaineet jossa on halpa silikoni joka ei liukene veteen eli VO5, Pantene Pro V... muuten ei mitään väliä.

Mun kampaaja pesee aina mun hiukset ennen värjäystä, vaikka olisin ne samana aamuna pessytkin. Ja mun mielestä se on yksi paras kohta koko kampaajalla käyntiä...saa päähierontaa. Ei maksa extraakaan, joten ei mitään haittaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kestoväri laitetaan kuiviin hiuksiin ja kevytväri pestyihin pyyhekuiviin. Se on just ja sama mitäö siellä hiuksessa on käsittelyaineita enemmän tai vähemmän kunhan vaan luet purkista laitetaanko kuiviin vai kosteisiin hiuksiin. Terveisin kampaaja.

Mistä te olette päätelleet että ei sitä ja tätä voi olla värin alla. Ainut mikä on huonoksi niin silikonishampoot ja hoitoaineet jossa on halpa silikoni joka ei liukene veteen eli VO5, Pantene Pro V... muuten ei mitään väliä.

Missä sä oot oikein käyny koulus... :o Tai sitten et todellakaan ole kampaaja koska muuten tietäisit itsestäänselvät asiat. Ei pahalla siis, ihmettelen vaan. Ja en jaksa tästä asiasta tapella :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:

Missä sä oot oikein käyny koulus... :o Tai sitten et todellakaan ole kampaaja koska muuten tietäisit itsestäänselvät asiat. Ei pahalla siis, ihmettelen vaan. Ja en jaksa tästä asiasta tapella :wave:

Kauhajoella olen käynyt ja ihan turha tapella, en ole kyllä sun kommentteja lukenut mutta ota ja soita vaikka jollekin kampaajalle.

Nooo kyl täytyy sanoo et on kouluissakin eroja. Ja voin sen sanoa sulle neuvoks että jos hius aivan täynnä muotoilutuotteita niin kyl se kandee tosiaan pesasta syväpuhdistavalla ennen värjäystä, vaikka värjäisit kestovärillä. Siks kysyin että ootko oikeesti ees koulua käynyt koska netissä kuka vaan voi väittää olevansa mitä vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Piti vielä lisätä tohon tekstiin että jos hiuksissa muotoilutuotteita niin yleensä kannattaakin syväpuhdistaa koska jotkut värit ei tartu sillon.

Ei tosiaankaan tarvitse syväpuhdistaa, ne lähtee ihan normaali pesuaineella ja kampaamossa voidaan syväpuhdistaa jos siltä sattuu tuntumaan, mutta ei niitä erikoistuotteita kotiin todellakaan tarvitse hankkia. Sellanen väri joka ei normaalihiukseen muuten tartu, on parempi jättää kaupan hyllylle. Ostakaa niiden firmojen tuotteita mitä kampaamoissakin käytetään eli Wella, LÒreal...

Muuten on väliä, jos on hiuksessa on vaikka muotovaahtoa, vahaa ja hiuslakkaa...sillon kannattaa pestä. Näin opetettiin Loimaan Ammatti-instituutissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:
No kyllä mulla ainakin on kampaajalla hiukset pesty (esim permisaineesta) ennen värin laittoa. Mistähän tämä legenda on tullut?

permisaine pestään pois ennenku värjätään, koska permanenttiaineessa on aineita jotka reagoivat mm. väriaineen, muotoilutuotteiden ja muiden hiuspohjaan jääneiden jäämien kanssa.

Yhteistyössä